• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen... Ik ben...

Scuba

Detailing trainee
20 mrt 2019
14
45
Groningen
Goedemorgen detail freaks!

Ik ben Ricardo, 26 jaar en werk als Declarant bij een Douane Expediteur.
Samenwonend met mijn vriendin en sinds 5 maand trotse vader van onze zoon genaamd Quinn.

Sinds 25-04-2017 ben ik trotse bezitter van een BMW E91 met de lak: Black Sapphire Metallic (kleurcode 475).
Het laatste jaar merkte ik dat ik poetsen steeds leuker begon te vinden en dat wordt alleen maar erger, herkenbaar? Ha-ha :)

Ik ben dan ook van plan om een DA polijstmachine aan te schaffen (zelf 0,0 ervaring) om zo mijn lak weer naar een hoger niveau te tillen & mezelf natuurlijk te vermaken..
Ik heb al veel informatie opgedaan op dit forum (veel gelezen en gezien).

Heb dan ook het volgende setje op het oog:
DAP900 V3 2-step Scholl Concepts-Monello Starterskit

Zou graag nog wat meer informatie/input van jullie kant willen ontvangen voordat ik daadwerkelijk mijn bestelling plaats.
O.a. wat ik nog meer nodig ben? Of wat jullie misschien adviseren..

Hieronder een foto van mijn automobiel in de zomerstatus:
24pju5i.jpg


Hoop van jullie te horen!

Groetjes,

Ricardo
 
Welkom! Hier ook een E91 in dezelfde kleur. Geen zoon of dochter, haha. Goede keus met je DAP pakket, ben ik zelf ook mee begonnen!
Wat naast een mooie polijstset belangrijk is, is natuurlijk goed (veilig) wassen. Hierover vind je genoeg stappenplannen met de zoekfunctie.

Ik weet niet wat voor producten je verder al in huis hebt, maar je wil je auto ook goed wassen/reinigen en kleien voordat je gaat polijsten. Na het polijsten nogmaals reinigen/ontvetten, waarna je een laagje bescherming aan brengt in de vorm van een wax/sealant of coating.

Op het forum kun je genoeg vinden over al deze zaken, succes!
 
  • Leuk
Reactions: Scuba
Ik heb ook een E91 gehad, en Mn dochter heet Quinty.. mag ik ook mee praten? :p

Carclean doet weer steeds meer clinics voor de DAP, misschien is dat een idee.

Het pakket wat je aangaf is een mooie starter, er zal nog wel veel meer bij komen kijken.
 
Ik heb een zwarte e60 gehad en mijn zoontje van 7 maandjes heet Quint, ik kom ook redelijk in de buurt.

Mooie wagen, en veel succes toegewenst.
Vertel inderdaad even waaruit je arsenaal nu bestaat, kunnen we input geven over wat aangevuld kan worden en eventueel veranderd zou kunnen worden.

En natuurlijk welkom!
 
  • Leuk
Reactions: Scuba en Zluytr
Goedemorgen allemaal :)!

Bedankt allemaal voor het warme welkom!
Excuses voor de late reactie, druk op het werk waardoor ik even de focus daar moest leggen!

@mdlange, dat is inderdaad wel erg toevallig! Hoe kan het hé haha!! Goede keuzes gemaakt ;).
@ Wouter_BMW, Wie weet ligt dat nog ooit in het verschiet! Veilig wassen doe ik middels 2 emmer systeem. Heb al aardig veel gelezen op dit forum en heb voor mijzelf een redelijk haalbaar doel voor ogen!
@The Joy Of Detailing, Thanks!
@Zluytr, Zeker mag je meepraten haha! Mooie naam hoor! Ja zo'n clinic lijkt me inderdaad wel iets! Andere kant van het verhaal ben ik niet bang om zelf te proberen gezien ik (denk ik) er wel gevoel voor zal hebben. Belangrijkste is gewoon niet te snel willen!
@BZwart, Bedankt!
@Kees-sw, Dank je, moet goed komen!
@D!m!tr!, Komt inderdaad redelijk in de buurt, zeker de leeftijd haha! Bedankt! Zal hieronder even opsommen wat ik al heb.

Mijn arsenaal op dit moment (verwacht er niet te veel van)
VOODOO
- VOODOO RIDE XTRA MICROFIBER (3x)
- VOODOO RIDE WASH & WAX FOAMER ULTRA GLOSS
- VOODOO RIDE X-TRA WASHANDSCHOEN (2x)
- VOODOO RIDE INTERIOR CLEANER

MEQUIARS
- Ultimate Leather Balm
- Water Magnet Drying Towel
- ScratchX 2.0 207ML
- Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax 473ML
- Endurance High Gloss Tyre Gel 473ML
- Tyre Dressing Applicator Pad
- Gold Class Leather & Vinyl Cleaner 473ML

- Great-Lion Velgenreiniger Zuurvrij 1000ml
- Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Q²M LeatherBrush

- Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard

Dit heb ik nu :)!
 
Dat is al een aardig begin.

Afgaande op je huidige inventaris - mijn eerste tips:

- een tweede emmer (die ene Grit Guard emmer is je beste aanwinst tot nu toe)
- 2 Grit Guards of Dirt Locks
- een knappe droogdoek als vervanger voor de Megs Water Magnet ;)
- een extra velgenborstel zoals een Wheel Woolie of een EZ Detail Brush (VP kwast is leuk voor de voorzijde maar niet voor bijv. het velgbed)

ook qua wax zou ik adviseren om eens verder te kijken dan Meguiar's (bijv. Collinite, SCG Barrier Reef, PBW Natty's, Dodo Juice....)

Voor de aanschaf van een DAP zou ik ook eerst nog een kleisetje op je verlanglijst zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Scuba
Zondagmiddag maar even een kleine testspot gemaakt voor het herstellen van mijn koplampen.

Wetsanden + polijsten.
- 1000 grid
- 2000 grid
- 3000 grid
- Polijsten (WELKE PAD????) :)

Status van de koplamp
CbXoT1F.jpg


Testspot
0juVXB7.jpg


Resultaat
MaFq57N.jpg


Ergens komende week of volgende week tijd maken om beide koplampen in zijn geheel te doen.
Verwacht per koplamp toch wel zo'n 60/90 minuten nodig te hebben.
Alleen nog even in verdiepen of ik een coating ga aanbrengen of een folie.
 
Polijsten (WELKE PAD????
S3 met de gele pad, S30 met de witte pad.
De rode pad heeft geen cutting-factor ("slijp-factor") en is bedoeld om wax machinaal aan te brengen.

Tip voor de volgende keer: never nooit meer afplaktape midden op het te behandelen deel plakken; de overgang van behandeld naar onbehandeld krijg je (bijna) nooit meer gecorrigeerd.
 
  • Leuk
Reactions: Scuba
S3 met de gele pad, S30 met de witte pad.
De rode pad heeft geen cutting-factor ("slijp-factor") en is bedoeld om wax machinaal aan te brengen.

Tip voor de volgende keer: never nooit meer afplaktape midden op het te behandelen deel plakken; de overgang van behandeld naar onbehandeld krijg je (bijna) nooit meer gecorrigeerd.

Hoi Kees,

Thanks voor je feedback.
Zullen we dat dan maar een beginnersfoutje noemen? :)
Ik heb de koplampen gisteren volledig gedaan, maar is niets meer te zien van de testpot. Goed gegaan dus.
Heb nu 4" pads gekocht om zo de koplampen nog eens te polijsten, merkte dat de 5,5"pads te groot zijn.
 
Welkom op het forum. Ik ben ook heel nieuw op het forum maar ben ook al veel geholpen door veel te lezen.

Veel plezier met uw detailing!
 
  • Leuk
Reactions: Scuba