• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen. Laurens - BMW 325i E90

iLaurens

Detailing rookie
24 sep 2012
4
0
Ik ben Laurens, 27 jaar, en ben nu bijna 1 de trotse eigenaar van een zwarte (unilak / unizwartz) BMW 325i E90 High Executive uit 2005 (import DE).

Ben een fanatiek auto poetser (als hobbyist) waar ik vele uren zoet mee ben. Van het weekend de PRO900 rotary mogen ontvangen, dus ben net aan een stapje verder begonnen (had wel al een DA).

De huidige auto heeft nogal wat swirls, en marring. Had er een boel uit gekregen met een DA. Maar de poets sessie verpest met CQuartz. De panelen zijn dof geworden. Ik denk dat het komt doordat ik het polijst middel niet goed heb kunnen weg krijgen (ook niet met de eraser), en daaroverheen CQuartz heb uitgesmeerd. De lak krijgt al snel marring van een doek, dus alleen met een ultimate wipe, en geen enkele druk erop kan ik restanten verwijderen (erg lastig, nog niet onder de knie, maar een leuke uitdaging). Gisteren geprobeerd met Monello Sprutzo en een ultimate wipe. Maar weer krijg ik niet de vettige laag weg zonder marring te maken.

Bij deze wat foto's:

dscn0199uy.webp

dscn0207y.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dscn0241q.webp

dscn0243p.webp

Welkom, de 'ultieme' uitdaging...
Marringloze, unizwarte lak.
Ik kan je vertellen uit ervaring, gaat je niet lukken.
Misschien zo'n 90% als je geluk hebt qua hardheid van je toplaag.

Bedankt allemaal.

@McShine, dit is inderdaad een Dynamic Executive. Zelfde als High Executive maar een jaartje ouder. Deze is van 2005 tot 2006 geproduceerd. En een jaar later was de naam naar High Executive veranderd in de productie tussen 2006 en 2007. Naar mijn weten is navigatie bij beide een optie.