• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: M-

M-

Detailing trainee
19 aug 2013
28
25
Hallo allemaal,

Mijn naam is Michel, 28 jaar en woonachtig op de Zuid Hollandse eilanden.
Ik lees al een aardig tijdje mee op het forum en heb al erg veel geleerd van al jullie tips & trics/reviews.

Er was eens een tijd ;-p dat het me niet boeide hoe mn auto schoon werd, als ie maar schoon was. Heb zelfs een keer mn velgen met een schuurspons schoongemaakt. :schaam

Mijn vader was hier iets anders in. Hij deed de auto altijd met het handje wassen en vertroetelen en was hier zo een dagje zoet mee. Mijn stiefvader idem dito.
Hierdoor ben ik me maar eens gaan verdiepen in het goed wassen en onderhouden van de auto en zo ben ik bij Carclean terecht gekomen. Het Walhalla voor de detailers ;)

En nu toch maar eens besloten om ook mee te posten op dit mooie forum en zo nog meer te leren. Wie weet om ook zo'n doorgewinterde detailer te worden als sommige hier ;-)

Nu maar plaatjes wat er te onderhouden valt bij ons.

Ik reed tot een paar maanden terug in een Seat Leon FR uit 2005. Auto is weg gedaan, omdat het een probleem auto werd. Alles ging kapot dus het detailen was ook niet zo leuk meer om te doen.
Voor de problemen begonnen heb ik de auto een keer goed gedetailed. Dit zal ik nog posten in de show off.
Naast de mijne staat de vorige auto van mijn vriendin. Fordje KA.

ei6wcp.webp

Toen besloten om voor wat groters te gaan met wat meer comfort en luxe. Ben namelijk aan de lange kant, dus ruimte is wel lekker.
Dit werd een goed uitgeruste Hyundai Tucson uit 2007.

De vorige eigenaar is volgens mij alleen maar door de krasstraat gegaan, want hij zit vol met swirls en kleine krasjes (goed te zien op de 2e foto). Wordt dus een leuke uitdaging om em top te krijgen.

5cd1j6.webp

En dit ben ik zelf w^^w

9qible.webp

En de huidige auto van mn vriendin: een Nissan Micra cabrio uit 2006. Deze heb ik vorige week flink onder handen genomen en zal ik ook nog in de show off posten.

mujqyr.webp

Dit was het wel weer. Tot de volgende keer :-b

Welkom vanuit Hellevoetsluis!
Balen van je Seat, dat alles kapot ging en je hem zo weg hebt gedaan ook.

Uit de buurt?

Ja vond ik ook enorm balen. Het was de 1e 2 jaar een heerlijke auto. Nog wat beter laten maken door JD, zelf wat kleine cosmetische "ingrepen" gedaan.
Maar ja, toen de ellende begon was de lol er snel van af. Kon niet eens flink optrekken, door haperend gas, wat juist zo leuk is met zo'n auto (zal jij ook wel leuk vinden als ik zie wat je rijdt ;-) ).

Kom uit de buurt ja: het altijd pittoreske Geervliet :-d

Dat is idd. lekker dichtbij!

Heb 11,5 jaar een zwarte Seat ibiza Cupra (2.0/16v) vanaf nieuw gehad, nooit echte problemen mee gehad maar altijd wel goed onderhoud gegeven.
Klinkt bij jou als iets met ontsteking of LMM.
Deze Audi is, wel wat anders als de Seat die ik had maar zit wel weer 7 jaar tussen en kan veel zelf. Maar zoals laatst distributie/waterpomp e.d. gewoon bij Audi.
Lijkt me sterk dat bij jou Leon het niet op te lossen was met alle respect natuurlijk, kunnen best wel wat hebben maar de standaard onderdelen zijn van normale kwaliteit van dat bouwjaar en slijtage is helaas niet te voorkomen, zeker bij een stevige rijstijl.

Ik ben een rustige rijder en doe geen gekke dingen/beetje gevoel voor motoren maar idd niet te vergelijken met hoe hij standaard was maar zo heel veel is het nu ook weer niet en alles went! Als je het nodig hebt is er tenminste nu wel de "oomph" :)
Leuke van deze is dat jij er ook in past en er nog een grote kofferbak in zit ook!

Misschien komen we elkaar nog 's tegen op de Kanaalweg ;)

Bedankt Maaike.

Denders;340196 zei:
Dat is idd. lekker dichtbij!

Heb 11,5 jaar een zwarte Seat ibiza Cupra (2.0/16v) vanaf nieuw gehad, nooit echte problemen mee gehad maar altijd wel goed onderhoud gegeven.
Klinkt bij jou als iets met ontsteking of LMM.
Deze Audi is, wel wat anders als de Seat die ik had maar zit wel weer 7 jaar tussen en kan veel zelf. Maar zoals laatst distributie/waterpomp e.d. gewoon bij Audi.
Lijkt me sterk dat bij jou Leon het niet op te lossen was met alle respect natuurlijk, kunnen best wel wat hebben maar de standaard onderdelen zijn van normale kwaliteit van dat bouwjaar en slijtage is helaas niet te voorkomen, zeker bij een stevige rijstijl.

Ik ben een rustige rijder en doe geen gekke dingen/beetje gevoel voor motoren maar idd niet te vergelijken met hoe hij standaard was maar zo heel veel is het nu ook weer niet en alles went! Als je het nodig hebt is er tenminste nu wel de "oomph" :)
Leuke van deze is dat jij er ook in past en er nog een grote kofferbak in zit ook!

Misschien komen we elkaar nog 's tegen op de Kanaalweg ;)

Er zullen wel gewoon enkele pech auto's tussen zitten en daar had ik er denk ik 1 van. Na enkele reparaties en waardeloze service van de Seat dealer had ik het wel een beetje gehad helaas.
Het was waarschijnlijk wel op te lossen maar bij de dealer hadden ze geen idee. Dus ik vond het ook wel prima eigenlijk.
Heb de TT altijd mooi gevonden, misschien als ik na de Tucson weer wat snels wil dat ik daarvoor ga kijken ;-)

Als ik een TT tegenkom waar ik alleen met de zonnebril 8-) op naar kan kijken zal ik wel ff zwaaien :-b

Lekkere dealer ;)
Maar je bent er vanaf gelukkig nu.

Pas op voor de oude TT's, aardig goedkoop maar daar kan soms weleens een boel reparatie en vernieuwing in schuilen!
Geef maar een gil als het ooit zo ver is, en alle waar naar geld natuurlijk..

Voorlopig stond hij door perikelen (niet erg maar toch) vanwege verlaging nog steeds binnen omdat het bij mij goed of niet moet zijn, maar het gaat dan toch gebeuren dat alles goed komt....als het goed is haha

Als ik iemand met een zonnebril zie seinen weet ik het alvast, maar dan glimt die van jou ook waarschijnlijk als mede detailer dus komt goed! :-)^