• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen - MarkGTI

MarkGTI

Detailing rookie
16 feb 2011
4
0
Hallo,

Ik ben Mark, 18 jaar en woon in Breda. Vorige week heb ik m'n eerst auto gekocht, namelijk een 205'je 1.9 GTI in de kleur miami blue.

De voorkant van de auto heeft een beetje een doffe lak, weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen?

ResizeofIMG_2293.webp

Groetjes,

Mark

Welkom!
Polijsten is het antwoord op uw vraag....maar best beginnen bij het begin en dat is eerst veel lezen hier op het forum! ;-)

Welkom!

Er staat erg veel informatie op het forum over het aanpakken van een doffe lak. Wat je zou kunnen doen is wassen, kleien, polijsten, voeden en waxen/sealen. Wil je niet bang maken, maar de lak kwaliteit van dergelijke Franse auto´s laat nog wel eens te wensen over. Als de lak nog origineel is denk ik dat een volle diepe glans niet meer haalbaar is, maar dat zeg ik zonder een goede foto gezien te hebben.

Welkom Mark.
Het 205je dat ik ooit had, had gewoon een stalen motorkap, geen kunststof.
Wellicht is de kap een keer overgespoten of is er later een keer een andere kap op gezet.
Is de hele kap zo of slechts een gedeelte?

Zover ik weet zijn deze motorkappen gewoon van metaal.
Denk dat stappenplan met polijstbeurt al een heleboel verschil uit gaat maken

Welkom!

Belangrijk om te weten is of deze lak voorzien is van een blanke laklaag, zo ja, dan heb je hier een gevalletje "clearcoat failure" en daar is zeer weinig aan te doen met polijsten, slechter wordt het niet, maar 100% zal het nooit worden.

Is er geen blanke laklaag aanwezig dan is het verkrijting van de lak en dan is dat prima op te lossen met polijsten mits er niet teveel pigment verloren is gegaan en de lak "op" is.

De motorkap, linker- en rechtervoorscherm en de deuren zijn dof (en hele kleine lichte krasjes overal). Vanaf de deuren naar achteren is het gewoon glanzend en krasjesvrij.

De enige echte reëele concurrent van de toen populaire Golf GTI.........prachtig (en incl. de originele velgen....zo zie je ze niet meer)

Welkom........
Check even bij de dealer of hier een gedegen blanke laklaag op heeft gezeten....denk het wel want het is een metallic , zo te zien......
Zo niet, dan nieuwe blanke laklaag laten aanbrengen, anders vrees ik het ergste

Daarna rest niets anders dan polijsten met de juiste middelen, zie elders op dit forum......

Is inderdaad een metallic lak met blanke lak laag.. Franse auto's hebben jammer genoeg wel vaker last van slechter wordende blanke lakken. De blanke lak op het dak van onze saxo is ook helemaal dof en afgeschreven. Die is uit Frankrijk geimporteerd. De intensievere zon in Frankrijk in combinatie met geen voedende/beschermende producten geeft die gevolgen.
Is deze auto ook geimporteerd?