• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen met eerste resultaten....

Basvandijk90

Detailing rookie
14 jul 2012
7
0
Hallo iedereen,

Mijn naam is Bas, 29 jaar uit Drenthe en ik neus al een aantal maanden rond op het forum. Heb mijzelf toch net maar even aangemeld om mee te kunnen praten op het forum.

Ik rij in een Audi A3 uit 2008. Het is een 2.0 tdi (170pk) uitvoering met zo'n beetje alles erop en eraan. Toen ik de auto had aangeschaft heb ik hem laten "detailen" bij een poetsbedrijf in de buurt. Ik zal de naam achterwege laten, vanwege de slechte reclame. :-" Ik heb de auto daar laten voorzien van een Flon behandeling. Toen ik de auto terug kreeg zag de auto er werkelijk fantastisch uit. Tenminste dat dacht ik. Want na de eerste keer wassen bleken er in het zonlicht ontelbare hologrammen en swirls in te zitten. Alsof iemand met een wollen pad de hele auto had gedaan en dit had afgewerkt.

Balen natuurlijk want een Flon behandeling is niet goedkoop. Ik stond voor de keuze. Of met de auto terug naar het bedrijf en eisen dat ze het beter doen, of een andere oplossing zoeken. Ik had mijn vertrouwen in het bedrijf een beetje verloren en zag het niet zitten dat een 18 jarige met een haakse slijper in zijn hand, de afwerking nogmaals zou gaan doen. Ik heb dus wat salaris aangesproken en heb daarmee mijn eerste bestelling geplaatst op Carclean.

In deze bestelling de DAP 900 gekocht met alle benodigdheden daarbij, zoals afplaktape, monello polijstmiddelen, doeken, wax, enz enz.

Hiermee aan de slag gegaan, nadat ik uren op het forum heb zitten lezen over hoe en wat. Ik ben in totaal 3 dagen met de auto bezig geweest. (wassen, kleien, polijsten) Ik heb niets overhaast en ben rustig te werk gegaan. Ook daarbij tot de ontdekking gekomen dat de Audi lak toch wel erg hard is! De meeste panelen hadden genoeg aan een hit mezzo op oranje, afgewerkt met finale op light green. Sommige zwaar mishandelde panelen moesten soms een tweede, soms zelfs een derde hit mezzo op oranje hebben.

Hele auto afgewerkt en voor 99% alles eruit kunnen halen. Daarna de auto gewassen en voorzien van een laagje black hole. Dit gaf al een verbluffend resultaat! 8-o Wat een glans! Daarna de auto 24 uur in de garage laten rusten en de volgende dag voorzien van een laag Dodo purple haze pro. Weer 24 uur laten rusten en de volgende dag een tweede laag aangebracht.

Al met al staat de auto er nu bij zoals je zou verwachten na een detail behandeling. Vervelende bij effect is wel dat het kopen van detailproducten nu een verslaving is geworden en dat de buren afvragen waarom ik elke week op mijn auto sta te poetsen.

Kortom, i'm hooked...8d

Foto's:

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na: (bovenste deurdeel moest toen nog)

Black hole:

Done:

Schitterende auto!
Overigens...van harte welkom hier.
Ondanks de minder fijne ervaring met een 'professioneel' poetsbedrijf, toch leuk om te lezen dat het virus zo snel om zich heen gegrepen heeft.
Erg veel leesplezier hier en als je zin hebt zou je eens een show-off kunnen schrijven van alle stappen die je doorlopen hebt om je Audi te ontdoen van de hologrammen en andere oneffenheden.

Welkom. Mooie Audi. Goeie start gemaakt met een DAP en toebehoren. Ga je nog veel plezier aan beleven.

Welkom en mooi Adrie. :jippie Heerlijke diepe glans.
Je kunt bij de Audi ook gerust met Inizio op oranje beginnen (is mijn ervaring)
daarna mezzo op wit en finale op licht groen of zwart.

Mooie resultaten behaald op je auto. Nooit meer aan die poetser uit handen geven.
Ziet er prachtig uit.

Off Topic:
Relaxed trouwens dat er nu niet een klein soort kaboutertje is die weer verteld dat een kennis van een vriend van zijn broer zijn ex-verkering haar buurman ook zo een auto heeft gehad met dezelfde wielen maar andere ruitenwissers...

Welkom Bas. Mooie A3 :-)^

@ Aficior Dat is wel héél erg onder water maar wel de waarheid:-" :lol