• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen MX5 / Clio

sh0ck

Detailing addict
5 aug 2016
18
60
39
Hierbij mijn voorstelrondje,

Ik ben Mark, en prive in bezit van een MX5 NC 2.0 uit 2006, en (zakelijk) een Renault Clio Estate 1.5dci uit 2015.

Vroeger ben ik ooit begonnen met het detailen van mijn eigen auto en van mijn broertje, destijds een Honda civic uit 93 met redelijk verwaarloosde lak. Na het volgen van een stappenplan (wassen, kleien, polijsten, waxen) gezien dat er mooie resultaten te behalen zijn.

Kwa materialen ben ik begonnen met een Ferm rotary (budget ding, wellicht niet het beste apparaat) maar toch icm Meguirs ScratchX 2.0 mooie resultaten behaald op deze auto.

Ik lees al geruime tijd mee, en heb plannen om de MX5 onder handen te gaan nemen binnenkort.
Gezien de lak van deze auto vrij dun is overweeg ik om een DAP500 of DAP900 aan te schaffen ipv werken met de rotary.

Als iemand nog tips heeft kwa materialen / must haves, hoor ik ze graag

Huidige Materialen:

- Rotary: Ferm AGM1037
- Clay bar set: Meguirs
- Wax: Fusso Coat Dark Wax 12 Months (komt vandaag binnen, ben benieuwd)
- Shampoo: Dodo Juice - Born to be Mild

De auto:

MX5:

5.jpg

6.jpg


Clio:
clio.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Welkom bij de club en mooie wagen.
Eventueel nog voor het lijste:

Velgen reiniger: Monello Non Ferro.
Middel voor de Trims/Banden.
Eventueel nog ruiten reiniger.
Ik zou kijken voor een goede polijstmiddelen lijn, ik vermoed dat mazda een zachte lak heeft.
Je zou altijd kunnen kijken naar de lijn van Monello of nanolex.
Is eigenlijk testen in samenwerking met de pads om te kijken wat het beste werkt.
 
  • Leuk
Reactions: sh0ck
Dag Mark

Welkom op het forum. Fijn om er nog een MX5 bij te hebben. :) Ik heb mijn NC vorig jaar onder handen genomen (https://forum.Carclean.com/threads/mazda-mx5-nc-2011-65-000-km.15907/) en mijn dealer had blijkbaar geen probleem om hem terug verkocht te krijgen. ;)

En ik val in herhaling, maar ... leuke avatar... Je vriendin? :yum

Met vriendelijke groeten, Alex
 
  • Leuk
Reactions: sh0ck
Bedankt allen voor de info!
Avatar is niet mijn vriendin :p

De Mazda heeft inderdaad een zachte lak, ik ga binnenkort de DAP900 + monello spullen bestellen.

Vlerk: je Mazda ziet / zag er zeer netjes uit, complimenten!
 
De clio heb ik nog niet gedetailed, die heeft een abonnement op een wasstraat (krasstraat :( )
op de foto is die net nieuw :)

Wel ga ik die in de Fusso Coat Dark Wax 12 Months zetten.
 
Welkom Mark, mooie wagens! Wat je nog goed kunt gebruiken om de de kleur van de auto te behouden is Blackhole van Poor Boys
 
De MX5 afgelopen weekend maar eens onder handen genomen, een 3 stappen plan gevolgd: wassen / kleien / waxen.
Polijsten is nog niet nodig, hieronder de foto's:

Wassen met Dodo Juice
01.jpg


Kleien:
02.jpg


Fusso dark coat:
04.jpg


Eindresultaat:
05.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa en Ries