• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

jeffaaah

Detailing rookie
25 aug 2014
3
0
Hallo allemaal!

Ik ben Jeffrey en woon in den haag, ik rijd nu bijna 3 jaar in een Peugeot 205 cabrio rond uit 1992.
De auto is zeer netjes onderhouden (motorisch ) en nu ik wat meer lees over detailen wil ik dit ook gaan doen, helaas heb ik de auto nog nooit gekleid, gepolijst of gewaxxed...!

Waar moet ik beginnen? Ik heb al heel veel filmpjes gekeken en zou graag wat bij carclean willen bestellen.

Gr Jeffrey!

• Leuk
Reacties: Tim
Hoi Soepergrover,

Dat heb ik zeker gedaan! Ik ben inmiddels wijzer over hoe je moet clayen etc. etc. wel moet ik nog wat meer bekijken over polijsten met de hand en waxxen met de hand!

Is het een probleem als ik meerdere merken door elkaar gebruik? Ik zag minello en poorboys en mugeairs.

Ik had bijv. het volgende gelezen: https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s

Het advies van Soepergrover is niet voor niets lezen en blijven lezen. Het is van het grootste belang dat je hierdoor langzamerhand de kennis op gaat doen. Het gaat geleidelijk want je kan nu eenmaal niet alles in een keer weten.
Vervolgens maak je op grond van het lezen en van ervaringen die je opdoet uiteindelijk je eigen keuzes voor de aan te schaffen producten. Hapje voor hapje dan is het ook nog betaalbaar.
Ik snap dat je graag van alles en nog wat nu aan wilt pakken, maar helaas zo werkt het niet. Misschien is er in je eigen buurt wel een andere ervaren detailer die je verder van dienst kan zijn. .
Als je bij Carclean aangeeft dat je graag wilt gaan beginnen met het detailen, dan kunnen ze jou prima helpen met een startset van benodigde materialen.
In ieder geval veel succes gewenst.

Andere optie, zeker vanuit Den Haag: tijdens openingstijden gewoon een keer langsrijden bij Carclean. Als je auto is gewassen, kan een medewerker ook naar de lak van je auto kijken, om je een advies op maat te geven (bij een vuile auto, kan ie ook niet zien wat eronder het vuil zit).