• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen

spotsel

Detailing rookie
25 jan 2009
5
0
Ik ben Rob en heb net een Subaru Forester gekocht.
Deze auto heeft meer dan een jaar stilgestaan in een grote stad waardoor er een vettige substantie op de lak zit die zich voorlopig niet laat verwijderen met door mij gebruikte produkten.
Via google ben ik op jullie forum terecht gekomen. Misschien kan iemand van jullie mij helpen
 
Hallo Rob en welkom op het forum!

Ik weet niet goed wat je met vette substantie bedoelt? Is het zichtbaar en kun je er een foto van maken? Ik zou eens proberen om Chemical Guys Citrus wash in een stevige concentratie te gebruiken en de auto hiermee te wassen. De Citrus wash is in bepaalde mengverhouding namelijk een goede ontvetter. Vervolgens de auto met klei behandelen. Normaal gesproken zou je hiermee een heel eind moeten komen.
 
Ik weet ook niet om substantie het hier gaat. Ik denk gewoon iets wat in de stad in de lucht zit en wat achterblijft op de auto.
Ik heb geprobeerd een gedeelte met de hand te waxen maar dat gaat niet.Het spul blijft er gewoon op.
Ik had nog een bus met Miultifoam (van novatio) staan. daar heb ik het mee geprobeerd en het lost ook een beetje van de vettigheid op maar niet voldoende.
Ik ben een leek in het poetsen van auto's.
 
Aan wax heb je natuurlijk helemaal niks. Wax is slechts een laagje dat je over de lak aanbrengt wanneer deze helemaal in gezonde conditie is. Wax is er alleen om de laklaag te beschermen, meer niet. Wat jij nodig hebt is een reinigend product. Ik weet niet waar precies je in België woont, mocht je in de buurt van Maastricht wonen mag je altijd eens langskomen en kijken we er samen naar. Anders even een bestellinkje doen bij carclean! ;)

Kijk eens in dit topic, ik denk dat je er wel iets aan zal hebben! ;)