• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen!

Mich

Detailing addict
18 nov 2014
51
70
Hoi allemaal!

Aangezien ik steeds meer gebruik maak van de producten van Carclean en mij verder ga verdiepen in het detailen van auto's wil ik mij graag even aan jullie voorstellen.
Ik ben Michiel, 25 jaar en woonachtend in het zuiden van het land: Limburg!

Sinds een jaar of 5 ben ik in het bezit van een Nissan Sunny Trend (two-tone!) van bouwjaar 1988.
Deze heb ik beetje bij beetje opgeknapt tot een goede staat maar waar ik nog (lang) niet klaar mee ben :)

Plaatje bij het praatje:

um18.webp

n13_maas07.webp

fAfypY.webp

Vorig jaar heb ik mij de DAP900 V3 Raffini starterskit lite aangeschaft om te leren detailen en polijsten met een DAP.
Waar ik nog over twijfel is de inhoud van het stappenplan om de lak van de Sunny weer mooi vuurrood als origineel te krijgen.
Het blijft een oude japanner en volgens zeggen zou de lak niet erg hard zijn, vergeleken met VW, BMW etc.
Het volgende stappenplan had ik al eens doorgelezen en spreekt mij wel aan: https://forum.Carclean.com/forum/handl...aal-dap500-900

Wat zou jullie advies zijn? De lak is nog niet geoxideerd maar wel op veel plekken al "rozig" aan het worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Michiel op het forum. Het is goed dat je al het nodige gelezen hebt, zodat je al het e.e.a. weet van de methode en producten.
Voor het behandelen van de rode lak zou ik eerst een proef nemen, Je zal hierdoor er achter komen hoe hard de lak is en hoe zwaar je middelen moeten zijn.
Ik zou starten ( proef) met Monello Mezzo op geel of oranje. Lukt het dan aftoppen met Monello Finale op zwart.
Lukt het niet met Mezzo dan moet je nog een stapje hoger starten. Maar vergeet niet dat je eerst een proef moet nemen om te weten wat de lak aan kan.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan

Bedankt allemaal!

kanjer100;n421230 zei:
Welkom Michiel op het forum. Het is goed dat je al het nodige gelezen hebt, zodat je al het e.e.a. weet van de methode en producten.
Voor het behandelen van de rode lak zou ik eerst een proef nemen, Je zal hierdoor er achter komen hoe hard de lak is en hoe zwaar je middelen moeten zijn.
Ik zou starten ( proef) met Monello Mezzo op geel of oranje. Lukt het dan aftoppen met Monello Finale op zwart.
Lukt het niet met Mezzo dan moet je nog een stapje hoger starten. Maar vergeet niet dat je eerst een proef moet nemen om te weten wat de lak aan kan.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan

Thanks voor je tips. Ik heb ergens nog een stuk plaatwerk van exact hetzelfde model liggen dus daar zou ik het inderdaad eerst eens mooi op kunnen uitproberen.
De lak heeft (gelukkig) geen blanke laklaag dus dat is gunstig want de pad kleurt rood bij een testspot.