• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen.

Arné van Oversteeg

Detailing trainee
14 jun 2016
6
45
27
Hallo allemaal,

Ik ben Arné van Oversteeg en ben 19 jaar oud. Ik kom uit Nederhemert, dorp vlakbij 's-Hertogenbosch.

Ik heb nu bijna een jaar mijn eerste auto, een zwarte Golf 5 uit 2007. Toen ik de auto kocht, ben ik gelijk begonnen met hem helemaal te poetsen. Eerst met de hand, maar daarna eens een tol geprobeert van een vriend van me, de DAP900. Zelf ben ik best tevreden over dit apparaat. Ik heb natuurlijk nog niets anders geprobeerd maar ik vind het resultaat ervan al super. Ik ben al een tijdje een poetsgek, elk weekend wordt mijn auto grondig gewassen en wordt er 1 keer per maand een waxlaag aangebracht.

Ik heb mijn poetsspullen van het merk Meguiars. Heb nog een andere merken geprobeert. Ik wil binnenkort eens wat spulletjes gaan proberen van carclean.
Volgende week komen er nieuwe velgen onder mijn auto. Ik weet alleen niet hoe ik deze het beste kan behandelen. Maar misschien kunnen jullie mij wel helpen. Ik zal tegen die tijd wel om hulp vragen en met foto's van het soort velgen.

Ik hoop een leuke tijd op dit forum tegemoet te gaan, veel te leren van iedereen en mijn auto nog mooier proberen te krijgen met jullie tips.

Hieronder een foto van mijn auto.
image.webp

Groetjes, Arné

Welkom Arne,

Gaaf om een mede vw enthousiast te zien.
Leuk ook wat je met dat logo hebt gedaan.

Bescherming voor je wielen zijn in mijn optiek 2 keuzes voor.
Wax bescherming zoals Dodo Juice Supernatural Hybrid of Poorboys Wheel Sealant
of
Coating bescherming zoals Gyeon Q2 Rim

Voordeel van coating is de standtijd maar persoonlijk vindt ik dat ook meteen zijn nadeel. Ik vind het heerlijk om elke 3-6 maanden de boel opnieuw in de wax te zetten....

Welkom op het forum Arné.

Zo te zien een erg nette Golf. Leuke motorinhoud?

Als je de velgen nieuw koopt zou ik eigenlijk wel voor een coating gaan. Dit is vele malen makkelijker schoon te maken dan een wax. Coating stoot het vuil meer af.

Veel lees en detail plezier.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Welkom op het forum Arné.

Zo te zien een erg nette Golf. Leuke motorinhoud?

Als je de velgen nieuw koopt zou ik eigenlijk wel voor een coating gaan. Dit is vele malen makkelijker schoon te maken dan een wax. Coating stoot het vuil meer af.

Veel lees en detail plezier.

Bedankt, het is een 1.6, leuk zat voor een eerste auto. De velgen zijn 2e hands maar zonder schade's. Enkel kleine steenslagpuntjes wat bijna niet te zien is.

Zat zelf te denken aan de Monello Non Ferro? En daarna net de megiuars carnauba wax een waxlaagje erop te zetten. Of zal dat niet goed werken?

Bedankt, het is een 1.6, leuk zat voor een eerste auto. De velgen zijn 2e hands maar zonder schade's. Enkel kleine steenslagpuntjes wat bijna niet te zien is.

Zat zelf te denken aan de Monello Non Ferro? En daarna net de megiuars carnauba wax een waxlaagje erop te zetten. Of zal dat niet goed werken?
Non-Ferro is een ijzer verwijderaar en zal dus goede effect hebben samen met de genoemde berichten (kleien en polijsten). De Meguair's wax is er snel weer vanaf. Het is beter om dan een velgen wax te nemen ivm hoge temperaturen van remstof. Deze smelten zo door een gewone wax heen.

Non-Ferro is een ijzer verwijderaar en zal dus goede effect hebben samen met de genoemde berichten (kleien en polijsten). De Meguair's wax is er snel weer vanaf. Het is beter om dan een velgen wax te nemen ivm hoge temperaturen van remstof. Deze smelten zo door een gewone wax heen.

Weet u soms een goede wax voor de wielen? Ik ken nog niet veel merken etc.

Zag de wielen al in de profiel foto. Mooie wielen idd. Mijn ervaring met velgen waxen is dat ze wel een mooie extra glans toevoegen maar deze is van korte duur helaas.

Veel gebruikte velgenwax is de Wheel Sealant van Poorboys. Heb deze nog over en mag je hebben voor een habbenkrats als je wilt. Mag via PB voor de foto's.

Edit: ik ben wel getrouwd en pas vader maar ben pas 28, dus zeg maar gewoon je. Anders beantwoord ik niks meer van je

Laatst bewerkt:
welkom hier , nette golf ! . Er zijn inderdaad andere merken genoeg , en de moeite waard om te proberen (ikzelf vind meguiars nogal aan de dure kant , voor minder geld heb je genoeg produkten die zeker gelijkwaardig,dan niet beter zijn ) check de webshop (en je bankrekening :-P ) en lees de ervaringen hier op het forum