• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

320iA

Detailing chief
20 apr 2017
69
78
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Ik ben Bernard, en sinds jaar en dag behoorlijk BMW minded. Momenteel bestaat de collectie ;) uit:
BMW 325ci Cabrio uit 2004
BMW 330e Sedan uit 2016

Hiervoor heb ik voornamelijk ook 1 & 3-series gereden.
De cabrio wordt dagelijks gebruikt door mijn vriendin en is mijn hobby auto. Dat wil zeggen dat ik probeer hem in een zo origineel mogelijke staat te houden(velgen zijn nog to-do) en technische en optisch ook in nieuwstaat uiteraard. Inmiddels is de map met rekeningen en documentatie van onderhoud goed gevuld :)
Toen ik na de winter de hardtop verwijderde zag ik dat de lak ook weleens een opfrisbeurt kon gebruiken, en dus ben ik uiteindelijk via een BMW forum hier terecht gekomen. Inmiddels is de collectie behoorlijk uitgebreid. Ik gebruikte al een aantal jaren Meguiars maar begreep de laatste tijd dat er zat beters dan dat te koop is. En dus ben ik uiteindelijk gaan inslaan nadat ik me verdiept heb in de onderwerpen die hier op het forum voorbij komen.

Naast de oude Meguiars collectie heb ik inmiddels ook behoorlijk wat spullen van Poorboys, Monello, een DAP900 V3 en sinds vandaag ook wat coating middelen van Gyeon. Hier wil ik de komende weken mee gaan werken. Het plan is per auto:

Cabrio: wassen, kleien, polijsten(vermoed dat 1 stap voldoende is), Poorboys EX sealant en Natty's wax. Het dak spuit ik in met een spray van 303.
Sedan: wassen, kleien, polijsten(ook in 1 stap hoop ik), Gyeon Prep en Gyeon Cancoat. De ruiten krijgen een Gyeon View coating.

De cabrio rijd hooguit 8000km per jaar en dus doe ik die met een wax, de andere auto rijd ik ongeveer 30.000 per jaar mee, ik hoop dat de coating een iets langere levensduur heeft. Auto's worden trouwens wekelijks gewassen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en met deze producten op beide auto's. Voor nu even nog een foto van beide auto's. :cool:
Dhz4BSs3rGMIAeftXrune8CjeHrS1ItBmV51BA4AJEovgjBy9E7r9VqxsSkhe0BVFxFxWQIT3bpRuNFZGP=w1267-h950-no.jpg
 
Welkom en mooie wagens. Ik moet nog wel wennen aan de e achter 330 ...:blush: Ben wel benieuwd naar jouw verbruik en onder wat voor omstandigheden?
 
Welkom en mooie wagens. Ik moet nog wel wennen aan de e achter 330 ...:blush: Ben wel benieuwd naar jouw verbruik en onder wat voor omstandigheden?

Ik moet er tot op de dag van vandaag ook nog steeds aan wennen. Het brandstofverbruik is momenteel 1 op 17. En dan rijd ik zo'n 45 km woon-werk verkeer iedere dag. Dan moet ik 2x per dag opladen en mijn rechtervoet in bedwang houden.
Mag niet klagen want ik profiteer zakelijk en prive nog van de fiscale voordelen, maar ik zou er niet nog een keer voor kiezen denk ik! Mis mijn 330d nog iedere dag. Haha..
 
  • Leuk
Reactions: Tonny en Altos
Zaterdagochtend vroeg het dak van de cabrio voorzien van een laag 303 fabric guard. Daarna de hele dag stil gestaan in de zon, zoals op de verpakking aanbevolen. Is het wijs om er nog een laag op te zetten of voldoet 1 laag?

Binnenkort uiteraard een verslag van de andere auto, die heeft nog geen volledige detail behandeling gehad sinds ik hem heb (dec 2016). Heb alleen de horizontale delen gewaxt. Oh ja....zaterdag nog wel "even" de Gyeon View coating op de ruiten gezet, nog niet kunnen testen aangezien het niet regent.. :)