• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen!

johanj

Detailing chief
14 jun 2017
35
75
43
Hi,
Ik ben Johan, 36 jaar en woonachtig onder de rook van Haarlem.
Auto's in bezit of gehad Renault Clio '94, Peugeot 206 '03, Seat Leon '06 Renault megane estate '10, Audi A3 sportback '14 en Seat Mii '14

Afgelopen 2 weken veel rond gezocht op dit forum en jee wat een schat aan ervaring is hier zeg!

Vroeger veel gepoetst (vader heeft altijd oldtimers gehad), maar laatste jaren zelf niet veel mee gedaan ( misschien pijn in de vingers trauma). Nu met wat kleine mankementjes aan het exterieur, toch de boel maar weer opgepakt. Eerst nog even uitgesteld, onder het mom van " ik maak eerst de fles Valma wel leeg", nu toch echt een nieuw begin gemaakt.

De probleempjes die ik heb;
- zonnebrand inbranders
- aan 1 kant mos op raamrubbers

Vraagjes;
Is Monello het eigen merk van carclean of onderdeel van carclean?

Willen jullie schieten op m'n boodschappenlijst/wensenlijst die ik heb toegevoegd? Zouden jullie andere keuzes maken? Kan ik beter andere producten kiezen? Welke producten zouden jullie nog toevoegen? etc etc. Er van uitgaande, dat ik niet per definitie het aller aller beste wil, maar meer op zoek ben naar goede prijs kwaliteit verhouding.

Wat moet mijn volgende aankoop worden?

Eerste aankoop gedaan: born to be mild 1 liter en microfiber madness incredimitt

Groet
Johan
 
auto1.png
auto2.png
 
Welkom ziet er op het eerste goed uit.
Het is maar net wat je wilt de één wil er nog zo,n lijst bij en de ander is hier tevreden mee.
Zou om te beginnen het hier mee doen je zult zien naarmate je meerervaring krijgt wordt je lijstje ook groter .
Je gaat steeds meer en verschillende. Merken gebruiken
 
Hoi Johan, welkom hier op t forum, je bent al lekker bezig geweest!
Er staan een hoop zaken op die ik als beginner ook heb, daar kan je heel goed mee uit de voeten. Ook wel een lekker duidelijke lijst zo, goed idee. ;)
 
Willen jullie schieten op m'n boodschappenlijst/wensenlijst die ik heb toegevoegd? Zouden jullie andere keuzes maken? Kan ik beter andere producten kiezen? Welke producten zouden jullie nog toevoegen? etc etc. Er van uitgaande, dat ik niet per definitie het aller aller beste wil, maar meer op zoek ben naar goede prijs kwaliteit verhouding.

Onderaan mijn berichten staat een link naar een basispakket waarbij ook gekeken is naar budget. :p

Is het bewust dat je bij meerdere stappen ook meerdere producten heb staan?
Of wil je uit deze producten, per stap, je keuze gaan maken?

Foamen --> Zowel Artico Magico 5L als DJ foam?
Shampoo --> 3 verschillende?
Enzovoorts...
 
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Het lijstje is ontstaan, omdat ik door zoveel verschillende futuristische namen en producten, door de bomen het bos niet meer zag. ik heb afgelopen 2 weken heel veel gelezen op het forum over technieken, producten volgordes enz enz. Op een geven moment, dacht ik, laat ik een lijstje maken want dit is teveel info.

op het lijstje staat;
- wat info voor mijzelf, om oa wat verschillen over een maand of wat, nog steeds uit elkaar te kunnen houden.
- producten waarvan op basis van wat ik gelezen heb, mij goede keuzes lijken.
- Waar meerdere producten bij 1 bepaalde stap staan, twijfel ik of weet ik nog niet goed genoeg wat te doen/kiezen of wil ik me nog laten informeren/overtuigen. Beetjes overdreven misschien maar ben perfectionist en "wikken en wegen" zit in m'n DNA.
- her en der wat opmerkingen achter producten met wat productkenmerken.

Quantoxx, uiteraard heb ik jouw lijstje ook doorgelezen. reuze handig allemaal.
Ik heb een evernote voor mijzelf gemaakt met wat handige snelkoppelingen, zodat ik één en ander snel kan terug zoeken.
ik heb de volgende linkjes verzameld.

https://forum.carclean.com/threads/...ice-microfiber-madness-gyeon-waxaddict.17926/

https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/

https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/

https://forum.carclean.com/threads/dibbuz-carwash-wax.198/

pads
https://forum.carclean.com/threads/machinaal-welke-pad-bij-welk-product.19010/

startpaketten benodigdheden
https://forum.carclean.com/threads/collectie-marcel1973.17303/

https://forum.carclean.com/threads/basis-pakket-voor-de-beginner-stappenplan-21-03-2017.17857/

Ik hoop dat ik zo wat meer achtergrond info heb geven, in de hoop dat er meer mensen inhoudelijk op m'n lijstje kunnen/willen schieten.
 
Welkom op het forum Johan.
Niet veel om op te schieten - je hebt al goed je huiswerk gemaakt, zie ik (en ook Evernote gebruiker - handig!) :cool:
Op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken tussen twee producten en het gaan proberen. Je zal toch niet weten hoe jou iets bevalt totdat je het zelf probeert. En als het jou onverhoopt toch niet mocht bevallen dan bestel je een volgende keer weer iets anders. ;)
 
Welkom op het forum Johan.

Monello is gewoon een merk, net als alle andere merken die Carclean voert. Het is geen huismerk.
Wat wel zo is, is dat de verantwoordelijken voor Monello bij Carclean werkzaam zijn.
 
Welkom Johan, een paar opmerkingen: mijn ervaring is dat verschillende breedtes aan afplaktape wel prettig is, verder als je nog geen DAP hebt, kun je Monello Veloce polijst laten voor wat is: dat is echt een middel dat je alleen met een machine moet gebruiken. (omdat je met de hand, de boel daarna niet meer helemaal strak krijgt, of toch op zijn minst uiterst moeizaam)

De spullen zijn voor gebruik op een Seat? (in verband met het maken van een gok of je harde of zachte lak hebt, een testspot geeft pas echt zekerheid)

Wat de droogdoek betreft: toen ie net uit was waren veel mensen heel lovend over de Silk Dryer, en na verloop van tijd (toen de doeken langer in gebruik waren) zag je dat teruglopen, en zelfs wat negatieve ervaringen. Ik heb ooit zo'n Silk Dryer kado gehad, en hij is nog niet uit de verpakking geweest, dus kan persoonlijk geen vergelijk maken. Als je voor de Monello droogdoek gaat, moet je kiezen welke maat je wil gebruiken, persoonlijk gebruik ik een grote (die was eerder op de markt) en nog een kleine voor de hoekjes waar ik met de grote doek lastiger bij kom, zoals bijvoorbeeld onder deurgrepen.

PB Exp heb je in je lijstje bij de wax staan, maar is een sealant (kunstmatige wax) zoals in je lijstje ook staat, dat betekent dat ie wat andere eigenschappen heeft. Zeker in de winterperiode wordt Exp als eerste beschermlaag vaak aangebracht, met daarover nog een waxlaag zodat je een lange standtijd haalt. In de winterperiode kun je die waxlaag dan ook nog boosten met een shampoo met toegevoegde carnauba wax.

Overigens kun je er ook voor kiezen om nu een basis aan te schaffen en bijvoorbeeld tijdens de Summer Detail Day (19 aug) de verzameling aan te vullen met veel produkten met leuke kortingen.
 
Welkom op het forum Johan.

Monello is gewoon een merk, net als alle andere merken die Carclean voert. Het is geen huismerk.
Wat wel zo is, is dat de verantwoordelijken voor Monello bij Carclean werkzaam zijn.

Hoi Soepergrover, dank voor je reactie! Ik zag dat ze (Carclean en Monello) allebei onder dezelfde paraplu (Quality Stores Online B.V.) toebehoorde vandaar mijn vraag. Ik had daar nog niets over gelezen op dit forum.
Ik kreeg een beetje een "wij van wc eend, adviseren wc eend" gevoel.
Daar is uiteraard helemaal niets mis mee, maar was gewoon nieuwsgierig. :)
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Welkom Johan, een paar opmerkingen: mijn ervaring is dat verschillende breedtes aan afplaktape wel prettig is, verder als je nog geen DAP hebt, kun je Monello Veloce polijst laten voor wat is: dat is echt een middel dat je alleen met een machine moet gebruiken. (omdat je met de hand, de boel daarna niet meer helemaal strak krijgt, of toch op zijn minst uiterst moeizaam)

De spullen zijn voor gebruik op een Seat? (in verband met het maken van een gok of je harde of zachte lak hebt, een testspot geeft pas echt zekerheid)

Wat de droogdoek betreft: toen ie net uit was waren veel mensen heel lovend over de Silk Dryer, en na verloop van tijd (toen de doeken langer in gebruik waren) zag je dat teruglopen, en zelfs wat negatieve ervaringen. Ik heb ooit zo'n Silk Dryer kado gehad, en hij is nog niet uit de verpakking geweest, dus kan persoonlijk geen vergelijk maken. Als je voor de Monello droogdoek gaat, moet je kiezen welke maat je wil gebruiken, persoonlijk gebruik ik een grote (die was eerder op de markt) en nog een kleine voor de hoekjes waar ik met de grote doek lastiger bij kom, zoals bijvoorbeeld onder deurgrepen.

PB Exp heb je in je lijstje bij de wax staan, maar is een sealant (kunstmatige wax) zoals in je lijstje ook staat, dat betekent dat ie wat andere eigenschappen heeft. Zeker in de winterperiode wordt Exp als eerste beschermlaag vaak aangebracht, met daarover nog een waxlaag zodat je een lange standtijd haalt. In de winterperiode kun je die waxlaag dan ook nog boosten met een shampoo met toegevoegde carnauba wax.

Overigens kun je er ook voor kiezen om nu een basis aan te schaffen en bijvoorbeeld tijdens de Summer Detail Day (19 aug) de verzameling aan te vullen met veel produkten met leuke kortingen.

Dank je, voor je uitgebreide reactie.
Tape: goede tip, ga ik aanpassen.
Polijstmachine: Wil ik ook gaan aanschaffen, ik zat aan 1 van de Monello Pakketten te denken icm DAB900???
Op dit moment zijn de spullen helaas alleen voor onze Seat Mii. Met verdriet laatst onze a3 Proline S met DSG weg gedaan. Ik zou nu graag een 3 serie touring of 5 serie sedan willen importeren uit Duitsland. Maar goed dat is toekomst muziek.
Droogdoek: Zou je dan voor de Monello gaan, of een ander merk?
PB sealant: wat is het verschil tussen de PB ex en de PB ex-p?
Lijkt me idd en goed plan om wat extra's aan te schaffen op de summer sale. Nogmaals dank voor de tips!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Polijstmachine: Wil ik ook gaan aanschaffen, ik zat aan 1 van de Monello Pakketten te denken icm DAB900???
Dat is zeker gen verkeerd plan. :D De pakketten zijn uitgebreid en voordelig. Geef iemand zo'n pakket en hij/zij kan meteen aan de slag met polijsten.

Droogdoek: Zou je dan voor de Monello gaan, of een ander merk?
Mijn ervaring is dat zowel de Monello als de Gyeon goed zijn. Ik gebruik beide. Echter is goed wassen belangrijk (zoals bij alle doeken) en een auto die niet in enige vorm van bescherming staat (wax/sealant/etc) is gewoon lastig te drogen. Dus, goed onderhoud en je auto mooi beschermd houden = goed kunnen drogen.

Veelal gebruik ik bij de droog-stap een beetje Spray&Wipe. Dan fungeert het als drooghulp en eventuele strepen die je trekt, die zie je zó verdwijnen.

PB sealant: wat is het verschil tussen de PB ex en de PB ex-p?
De ''EX'' is een sealant met carnauba-olie erbij. In mijn opinie is dit tegenstrijdig omdat je juist kiest voor een sealant voor zijn langere standtijd en deze is langer doordat er geen oliën inzitten zoals bij een wax.
De ''EX-P'' is een pure sealant en zitten dus geen extra's bij.

Sealant = standtijd, minder looks. Wax = looks, minder standtijd.
Sealant = vuil afstoten. Wax = vuil absorberen.

(Kort door de bocht)


Heb je inmiddels al een lijstje kunnen samenstellen? :p
 
Ik zie dat @Quantoxx je vragen al heeft beantwoord, droogdoek is ook voor deel een persoonlijke keus (grote doek/kleine doek, één grote doek of meerdere kleine doeken). Wat de produkten van PB betreft: er zijn ook diverse sample kits en veel produkten zijn ook in sample flesjes te koop: dan kun je voor een klein prijsje produkten proberen (inhoud is genoeg voor een aantal detailbehandelingen), en daarna kiezen of je dit produkt wil blijven gebruiken, of toch wat anders gaat gebruiken. De sampleflesjes zijn ook lekker handzaam: voor veel produkten werk ik met de sampleflesjes die ik bijvul uit grotere flessen (in een enkel geval uit een gallon-flacon).
 
Dat is zeker gen verkeerd plan. :D De pakketten zijn uitgebreid en voordelig. Geef iemand zo'n pakket en hij/zij kan meteen aan de slag met polijsten.


Mijn ervaring is dat zowel de Monello als de Gyeon goed zijn. Ik gebruik beide. Echter is goed wassen belangrijk (zoals bij alle doeken) en een auto die niet in enige vorm van bescherming staat (wax/sealant/etc) is gewoon lastig te drogen. Dus, goed onderhoud en je auto mooi beschermd houden = goed kunnen drogen.

Veelal gebruik ik bij de droog-stap een beetje Spray&Wipe. Dan fungeert het als drooghulp en eventuele strepen die je trekt, die zie je zó verdwijnen.


De ''EX'' is een sealant met carnauba-olie erbij. In mijn opinie is dit tegenstrijdig omdat je juist kiest voor een sealant voor zijn langere standtijd en deze is langer doordat er geen oliën inzitten zoals bij een wax.
De ''EX-P'' is een pure sealant en zitten dus geen extra's bij.

Sealant = standtijd, minder looks. Wax = looks, minder standtijd.
Sealant = vuil afstoten. Wax = vuil absorberen.

(Kort door de bocht)


Heb je inmiddels al een lijstje kunnen samenstellen? :p

De eerste aankoop is binnen en ben nog een beetje aan het uitvogelen wat er in m'n tweede bezorging moet zitten, ook ivm met de eerste genoemde probleempjes. Eerste aankoop B2BM liter en microfiber madness incredimitt. Beide zeer fijne producten.

Aan de hand van deze reviews ook nog 2 ali washmitts besteld en deze de laatste 2 dagen binnen gekregen. Ga deze uiteindelijk voor de onderkant gebruiken of in de douchecel leggen :) Voor die paar centen wilde ik dat wol wel even testen.
 

Bijlagen

  • IMG_4724.JPG
    IMG_4724.JPG
    138,1 KB · Weergaven: 40
  • IMG_4723.JPG
    IMG_4723.JPG
    105,5 KB · Weergaven: 36
  • IMG_4726.JPG
    IMG_4726.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 45
  • IMG_4725.JPG
    IMG_4725.JPG
    89,2 KB · Weergaven: 63