• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Kevin95

Detailing trainee
21 jun 2017
2
45
Dag allemaal! Even voorstellen.
Ik ben Kevin, 22 jaar en op dit moment bezit een Kia Venga uit 2010 in het metallic blauw.

In de afgelopen jaren is de auto voor een lange tijd ongebruikt gebleven, waardoor er weinig aandacht is geschonken naar de exterieur van de auto.
Sinds ik nu de auto bijna dagelijks gebruik, valt mij op dat het lak niet glanst zoals het vroeger was. Zelfs als ik door de wasbox ben gegaan, werd het weer "stoffig " als het droog werd.
Dit knaagde wel bij mij van binnen, dus heb ik besloten om wat onderzoek te doen. Uiteindelijk ben ik op deze forum terecht gekomen om wat kennis op te doen om het toe te kunnen passen op mijn volgende auto!

Momenteel heb ik de volgende producten in mijn winkelwagen staan ter voorbereiding voor de grote (handmatige) wasbeurt:
upload_2017-6-21_20-50-51.png


Emmers en shampoo heb ik nog thuis liggen;
Het probleem is dat ik in een appartement woon, en dus niet voor mijn huis kan polijsten met de DAP900. Hierdoor is het noodzakelijk om mijn auto vroeg in een wasbox te wassen en detailleren.

Een vraag voordat ik begin, is mijn lijst compleet voor een "beginnende "wasbeurt? En hoe goed zijn de shampoo die gebruikt wordt in de wasbox zelf?
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Welkom!

Zelf zou ik een shampoo gebruiken die iniedergeval ph neutraal is. Zulke shampoos tasten de wax ook zo min mogelijk aan.
Anders probeer je eens een sample van Dodo Juice - Born to be Mild. Die kost niet zoveel en dan kan je een kijken of het je bevalt.
Verder is een goede wasmitt (washandschoen) ook zeker aan te raden. Deze handschoenen gaan echt een eeuwigheid mee. Denk hierbij aan de Monello Thick mitt.

Heel veel succes en detail plezier toegewenst!
 
Welkom Kevin.

Shampoo of andere producten zou ik niet gebruiken van de wasbox. Als je. niet weet wat het is zou ik het niet willen gebruiken.
 
Welkom Kevin. Zoals hier boven al aangegeven zou ik de shampoo van de wasbox niet gebruiken. Waarschijnlijk zijn deze brij agressief en is je waxlaag vrijwel direct verleden tijd.

Over de borstels nog maar te zwijgen...koop daarvoor een goede handschoen. Je kunt deze ook meenemen naar de wasbox. Zelf heb ik 2 emmers incl gritguars en deksels waardoor er nooit water over de rand kan gaan, ideaal voor als je naar de wasbox rijdt
 
Welkom Kevin.
Wil je ook met de DAP aan de gang bij de wasbox of heb je daar een ander adresje voor?
Niet alle eigenaars van wasboxen zijn even blij met mensen die 'de wasbox bezet houden'.
En je moet er natuurlijk ook stroom hebben.
 
Welkom Kevin.
Wil je ook met de DAP aan de gang bij de wasbox of heb je daar een ander adresje voor?
Niet alle eigenaars van wasboxen zijn even blij met mensen die 'de wasbox bezet houden'.
En je moet er natuurlijk ook stroom hebben.

Zelf wil ik wel met de DAP aan de gang, maar heb daar jammer genoeg niet de aansluiting beschikbaar om het thuis te doen. Dus dan ben ik wel verplicht het handmatig te waxen en polijsten. :innocent:
Over de wasbox gesproken, ik ga best wel vroeg in de ochtend, c.a. 5 uur, Gegarandeerd dat niemand aanwezig is behalve ik
 
Er moet hier altijd iemand te vinden zijn die je met raad (en daad) wil bijstaan en voor jou een ruimte beschikbaar heeft om je auto met DAP een beurt te geven. Moest je bij mij in de buurt wonen was je welkom.
( België - Noord-Limburg )
 
Welkom Kevin, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Wel een DAP in je bezit, maar dan toch handmatig gaan polijsten?:scream:
Zoek een plek op waar je lekker kunt DAP-pen; zoveel voordeel t.o.v. handmatig!
Denk aan familie, vrienden, werkgever.......
 
Van harte welkom Kevin!
Succes met het zoeken van de juiste spulletjes... enne... waarschijnlijk ben je binnenkort toch vast op zoek naar een ruimte of plekje waar je naar hartelust kan detailen mét een DAP. Voornamelijk omdat dit gewoon een heerlijk verslavende hobby is :yum