• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen!

exCite

Detailing guru
24 mei 2018
237
123
35
Olen
Ik ben hier nu al enkele weken actief maar had me nog niet voorgesteld!
Ik ben Jef, 30 jaar en kom uit Olen (BE).

We hebben een dikke maand geleden een Mini Cooper gekocht (2016) en aangezien ik 'm echt fatsoenlijk wil houden ben ik me dan wat gaan verdiepen in detailing en kwam ik hier terecht.

Wat ik deze zondag voor het eerst gedaan heb:

- Velgen met Non-Ferro
- Foamen (Venus Hand Foamer)
- Wassen met Gyeon Bathe
- Dodo Juice Purple Haze wax
- Gyeon Trim voor de kunststofstijlen rondom
- Gyeon Rim voor de banden
- Lederen zetels onder handen genomen met de Mothers LeatherTech Care Kit
- Rest van het interieur met de stofzuiger en Mothers Interior Detailer
- Ramen met Mothers ReVision Glass & Surface Cleaner

Voor het interieur (kunststof, stof en matten) zoek ik nog iets anders, want ben niet helemaal tevreden van het resultaat met de Interior Detailer.
Voor de ramen zoek ik nog iets van een "coating".

XLHaWEw.jpg


pQhArdq.jpg
 
welkom Jef! Je woont dicht in de buurt, ik kom van Westerlo. Als coating voor de ruiten kan ik je turtle wax rainkleer aanbevelen!
 
Welkom Jef, veel detailplezier gewenst!

- Gyeon Rim voor de banden
Rim is een coating voor velgen, hopelijk heb je het niet op de banden aangebracht....daar heeft Gyeon de Tire voor bedacht.
+1 voor de Turtle wax Clearvue Rain Kleer, al bevalt mij deze ook wel: https://www.carclean.com/nl/premium-windshield-cleaner-with-rain-repellent-643ml.html
Wat interieur reiniger mij persoonlijk betreft: Nanolex Interior Cleaner of MagicGlaze Interior Cleaner van Waxaddict.
 
Welkom Jef, veel detailplezier gewenst!


Rim is een coating voor velgen, hopelijk heb je het niet op de banden aangebracht....daar heeft Gyeon de Tire voor bedacht.
+1 voor de Turtle wax Clearvue Rain Kleer, al bevalt mij deze ook wel: https://www.carclean.com/nl/premium-windshield-cleaner-with-rain-repellent-643ml.html
Wat interieur reiniger mij persoonlijk betreft: Nanolex Interior Cleaner of MagicGlaze Interior Cleaner van Waxaddict.

Klopt, mistypt, is de Gyeon Tyre!
 
welkom Jef! Je woont dicht in de buurt, ik kom van Westerlo. Als coating voor de ruiten kan ik je turtle wax rainkleer aanbevelen!

Bedankt!
Ik ben zelf nog niet thuis in kleien en polieren, jij kent toevallig niemand in de buurt die goed werk levert?
 
Hi Jef,
Welkom op het forum. Ik woon bij jou in de buurt (Herenthout). Veel poetsplezier gewenst
Mooie auto trouwens:cool:

Staf
 
Bedankt!
Ik ben zelf nog niet thuis in kleien en polieren, jij kent toevallig niemand in de buurt die goed werk levert?
Ik zou lekker zelf starten als ik jou was kleien is helemaal niet moeilijk wel genoeg clay lube spuiten zodat je de kans op marring vermindert.
Polijsten kan je een DAP aanschaffen toffe machine kan je niet veel mis doen en de kleine backingplate is super handig!
Als je de auto laat polijsten bij een poetsbedrijf vliegen ze er eens rap met een rotary over en heb je allemaal hologrammen, als je het mooi wilt laten doen door een echte detailer kost het wel heel wat centjes. Dus ik zou mooi zelf beginnen er zijn mooie DAP pakketjes met bijna alles in wat je nodig hebt dan leer je ook nogwat bij.
 
Ik zou lekker zelf starten als ik jou was kleien is helemaal niet moeilijk wel genoeg clay lube spuiten zodat je de kans op marring vermindert.
Polijsten kan je een DAP aanschaffen toffe machine kan je niet veel mis doen en de kleine backingplate is super handig!
Als je de auto laat polijsten bij een poetsbedrijf vliegen ze er eens rap met een rotary over en heb je allemaal hologrammen, als je het mooi wilt laten doen door een echte detailer kost het wel heel wat centjes. Dus ik zou mooi zelf beginnen er zijn mooie DAP pakketjes met bijna alles in wat je nodig hebt dan leer je ook nogwat bij.

Snap de reactie wel, maar ik ben net begonnen en heb al heel wat geld aan producten uitgegeven en wil vooral tijd steken in 'm proper te houden nu (en liefst de firmawagen ook).
 
Ik zou nog niet direct inzitten met kleien en polijsten. Hou de mini eerst maar goed proper met behulp van de producten die je al hebt aangeschaft en de correcte wasmethode. Eventueel kan je net voor de winter nog een aankoop plannen mbt. kleien.