• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Joppow s4

Detailing trainee
6 feb 2019
11
25
Hallo allemaal,
Ik ben Jop en woon in Hengelo.

Sinds een half jaar de trotse eigenaar van een Audi s4 b8 . Nadat iemand mijn Audi A3 hardhandig naar de autohemel heeft geholpen, mijn droomauto gekocht (rs6 is beter maar niet haalbaar voor mij )
115042


Deze auto wil ik natuurlijk netjes houden. Vandaar dat ik op carclean terecht kwam. Na wat lees en speur werk de benodigde was en droog spullen gekocht. Ook een klei set en wax aangeschaft. De lak heeft wat krasjes en steenslag, dat wil ik nog door iemand laten aanpakken met het juiste verstand en materiaal.

Het interieur al wel helemaal zelf aangepakt en ben daar heel tevreden over. Met pb APC+d veel schoon gekregen en met het leer setje van gliptone het leer behandeld. Ik vind alleen de intensieve cleaner niet heel goed werken omdat deze gel er meer in lijkt te trekken dan dat het vuil verwijderd. Daarom heb ik die gel opgelost in water met een heel klein beetje apc+d en dit opgesprayd en met een kwast ingewerkt dit werkt veel beter. Al het plastic gevoed met de professional dressing van nanolex. Zie niet heel veel verschil maar alles was ook nog mooi zwart.

Ook onder de motorkap flink schoongemaakt en met nanolex dressing behandeld. Helaas geen foto van voortijd, maar het is flink opgeknapt.
115044

Ik krijg alleen de dorpels en de harde plastic achterkant van de sportstoelen nog niet helemaal schoon. Als iemand daar nog tips voor heeft is dat welkom. Heb met apc+d 1:15 gespayd, even laten zitten en geborsteld maar helemaal schoon krijg ik het niet. Zie foto
115043


Denk dat ik aardig op weg ben, mede door het lezen op het carclean forum.
Dus bedankt voor alle info en tips die gedeeld worden. Daarom dacht ik: ikstel me even voor, denk dat de actieve tipgevers op dit forum het wel waarderen dat hun tips en adviezen mensen heel blij maken

Groeten Jop
 
Hey Jop! :D

Leuke bak, hoor.

Zie op de eerste foto al dat de lak wel wat liefde kan gebruiken. ;)


Wat betreft het kunststof: Tja, dit zijn natuurlijk plekken die kwetsbaar zijn c.q. de eerste klappen zullen ontvangen. Het kan dus zijn dat het ''beschadigd'' is en/of dat het vuil er simpelweg dieper in zit.

Wat ik zelf veelal doe:

  • APC+D + paardenhaarborstel en/of Doppio's (De verhouding wil ik vaak nog wel eens redelijk hoog houden, maar meestal zit in rond de 1:10)
  • Herhalen indien nodig.
  • Dressing aanbrengen. (Ik gebruik Natural Look)
  • Herhalen

En als laatste redmiddel gebruik ik melaminesponsjes. (Wonderspons/Powerspons/etc) Deze hebben een licht schurende werking, dus probeer eerst alle voorafgaande opties.
 
Ga inderdaad nog even met een sterkere oplossing proberen. Het kijkt een beetje bruinig dus wel vuil denk ik, maar kan ook beschadigd zijn door in uit stappen. En anders voorzichtig met melamine sponsje.

De gliptone cleaner werkt idd veel beter met wat water.

De lak schreeuwt idd om een polijst beurt en wat spot repair. Dat ga ik nog laten doen. Ga op deze auto niet zelf oefenen met machines en schurende middelen .

Thnx voor de tips