• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen.

Auditheo

Detailing trainee
19 mrt 2019
9
25
Ben theo, werk als zzp'r in de bouw,ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek was naar spullen om mijn auto een keer te verwennen,na een beetje rondneuzen op het forum zag ik dat er veel kennis hier op het forum is,dus aangemeld en hoop hier wat van jullie te leren.Gisteren even een bestelling gedaan om mijn krasje en swirls weg te werken.



Heavy Cut Polish - 750mlNXPOC08€ 35,49
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 35,49
Purple Compounding Pad - 85mm20298€ 3,99
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 3,99
Finishing Polish - 250mlNXPOC11€ 16,49
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 16,49
Dark Blue Thin Finishing Pad - 145mmNXPPAD06-Single€ 6,99
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 6,99
Low-Pro Maroon Polishing Pad - 6,5"672LTP€ 15,99
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 15,99
Interior Cleaner - 750mlNXIC07€ 15,49
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 15,49
Glass Cleaner - 750mlNXGC07€ 14,99
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 14,99
Wheel Cleaner & Iron Remover - 750mlNXWCIR07€ 16,99
  • Besteld 1
  • Verzonden 1
€ 16,99
Pure Shampoo - 750ml

mijn auto is een audi a4 uit 2011 2x s-line met de kleur deep blue sea ,de vorige eigenaar is er niet zo zuinig op geweest paar krasje maar vooral swirls.
 

Bijlagen

  • 20180623_101225.jpg
    20180623_101225.jpg
    243,3 KB · Weergaven: 189
  • IMG-20180310-WA0008.jpg
    IMG-20180310-WA0008.jpg
    263,9 KB · Weergaven: 207
  • naamloos.png
    naamloos.png
    1 MB · Weergaven: 253
  • velgen 2.jpg
    velgen 2.jpg
    512,6 KB · Weergaven: 203
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Cordoba
Welkom op het forum, Theo!

Ik snap alleen de bestelling niet zo goed: 750 ml Heavy cut polish, en slechts 250 ml Finishing polish (beide Nanolex zo te zien).
In de regel zul je of beide gebruiken (afschalen; normaal zou hier nog de Medium polish tussen zitten) of alleen de Finishing polish gebruiken.
Daarbij heb je wel 3 verschillende polijst-pads besteld.

Edit: zie op de foto ook Menzerna polijstmiddelen?
 
  • Leuk
Reactions: Auditheo
Welkom op het forum, Theo!

Ik snap alleen de bestelling niet zo goed: 750 ml Heavy cut polish, en slechts 250 ml Finishing polish (beide Nanolex zo te zien).
In de regel zul je of beide gebruiken (afschalen; normaal zou hier nog de Medium polish tussen zitten) of alleen de Finishing polish gebruiken.
Daarbij heb je wel 3 verschillende polijst-pads besteld.

Edit: zie op de foto ook Menzerna polijstmiddelen?


menzerna zat vorig jaar bij de dap 900 die ik op verjaardag had gekregen,de heavy cut is om de swirls en krasjes etc uit de motorkap te verwijderen, daarbij heb ik nog 3m medium en vss chemical guys,plus mijn zoon zijn auto heeft ook een beetje aandacht nodig.
 
Tips zat, te veel om te typen.

Wat ik persoonlijk zou doen, is je eerst richten op je motorkap. Daar een daggie voor uittrekken, en echt kijken wat je lak doet en wat je nodig heb.

Als de feeling heb, pak je de rest aan. (Ook in delen is soms ook niet verkeerd)

Als je meteen een hele auto gaat doen, en vooral als je nog niet heel veel ervaring heb, wil je vaak te snel gaan, en haal je meestal niet het resultaat wat je gehoopt heb.
(En daar kom je vaak pas na een dag achter)

Vooral bij de grofste stap, niet te snel voor een lichtere combinatie gaan. Nadat je de hele motorkap gedaan heb, moet je de lak goed inspecteren met een lamp, uit verschillende hoeken. En als je niet helemaal tevreden bent, doe je nog een hit.

Het corricheren kost altijd het meeste tijd.

Ik doe van de zwaarste stap vaak wel 3 hits, soms wel meer.

En ik doe meestal zulke auto’s als jij heb, en om de hele auto te doen ben ik snel 12 uur kwijt aan puur alleen polijsten.

Is dat een goede tip? :)
 
Tips zat, te veel om te typen.

Wat ik persoonlijk zou doen, is je eerst richten op je motorkap. Daar een daggie voor uittrekken, en echt kijken wat je lak doet en wat je nodig heb.

Als de feeling heb, pak je de rest aan. (Ook in delen is soms ook niet verkeerd)

Als je meteen een hele auto gaat doen, en vooral als je nog niet heel veel ervaring heb, wil je vaak te snel gaan, en haal je meestal niet het resultaat wat je gehoopt heb.
(En daar kom je vaak pas na een dag achter)

Vooral bij de grofste stap, niet te snel voor een lichtere combinatie gaan. Nadat je de hele motorkap gedaan heb, moet je de lak goed inspecteren met een lamp, uit verschillende hoeken. En als je niet helemaal tevreden bent, doe je nog een hit.

Het corricheren kost altijd het meeste tijd.

Ik doe van de zwaarste stap vaak wel 3 hits, soms wel meer.

En ik doe meestal zulke auto’s als jij heb, en om de hele auto te doen ben ik snel 12 uur kwijt aan puur alleen polijsten.

Is dat een goede tip? :)

super! daar kan ik wat mee,idd in het verleden trok ik er weinig tijd voor uit wil er nu 2 dagen aan besteden, de motorkap heeft nogal wat steenslag dus daar ga ik mij eerst op concentreren,bedankt voor de tips!:)


Aan de spullen zal het niet liggen :)
115733
115734
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: teertsniam en Iglo
Helaas nog niet,zou 1 week vakantie hebben maar door ziekte bij ons bedrijf ging dat niet door :(, hoop vrijdag te beginnen,ondertussen ook maar direct het interieur wat opfrissen pianoblack :)
20190408_165426.jpg
20190408_165514.jpg