• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

YBTD

Detailing addict
11 apr 2020
38
50
39
Berlaar, België
Hoi!

Mijn naam is Yves, ik woon in Berlaar (België) en ben 35 jaar. Toevallig deze website tegengekomen, een eerste bestelling geplaatst en onder de indruk van de service!
Ik ben een beetje nieuw in het hele gebeuren, lees auto op een goede manier reinigen. Maar binnenkort leveren ze mijn nieuwe wagen en ik wil het deze keer van in het begin goed doen.

Veel YouTube filmpjes gekeken en detailers beginnen volgen, hun aanbevelingen wat op een rijtje gezet en zo producten gekozen hier.
Ik hoop nog veel bij te leren en ben ook mijn volgende bestelling al aan het voorbereiden.

Groeten;
Yves
 
Welkom op het forum Yves! :)

Wat was ongeveer je eerste bestelling? En welke bolide komt er binnenkort aan? (Ben niet nieuwsgierig, hoor!)

Bedankt! Een Audi Q5 55 TFSIe in het daytonagrijs

Mijn eerste bestelling was het volgende, ik hou het zelf ook bij in een Excel zodat ik later weet wat ik opnieuw kan bestellen :);) Ik had nog niets, dus het was al een stevige. Heb via een andere webshop nog wel wat producten van LaboCosmetica gekocht, schijnt heel goed te zijn.
GyeonQ²M QuickDetailer - 1000ml
GyeonQ²M Silk Dryer XL - 70x90cm
GyeonQ²M Silk Dryer - 50x55cm
Valet ProMulti Purpose Microfibre Towels 6-pack - 35x35cm
GyeonQ²M SoftWipe - 40x60cm
MonelloLancia Foam Kit Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
GyeonQ²M Glass
Valet ProBilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml
Valet ProCitrus pre-Wash - 1000ml
MonelloLege fles voor Monello Lancia foamlans
CarClean.comMaatbekertje - 30ml
MonelloLege fles met maatverdeling en Canyon sprayer 500ml - 3-pack
ValmaCrazyFibre Washmitt
Microfiber MadnessIncredipad Wash Pad
GyeonQ²M Waffle Dryer - 40x60cm
Valet ProDetailing Brushes - 25mm

Voor mijn volgende bestelling zit ik te denken aan:
GyeonQ²M Preserve - 250ml
GyeonQ²M Wheelbrush Large
GyeonQ²M SoftWipe - 40x60cm
GyeonQ²M BaldWipe - 40x40cm
GyeonQ²M MF Applicator 2-pack
GyeonQ²M Vinyl Cleaner - 500ml
 
Welkom, prachtige bolide aangekocht in eveneens een prachtige kleur.
Al nagedacht welke bescherming je de lak van de auto gaat geven?

Veel leesplezier hier!
 
Welkom, prachtige bolide aangekocht in eveneens een prachtige kleur.
Al nagedacht welke bescherming je de lak van de auto gaat geven?

Veel leesplezier hier!

Heb er eigenlijk al heel wat over gezocht. Heel wat coating gevonden, heel wat offertes gevraagd en bekeken. Het blijft een hele investering natuurlijk. De laatste die ik bekeken heb is de Gyeon Duraflex (€1600 - €1750 exclusief btw (21%)). Is natuurlijk een aardig prijskaartje en de wagen moest ook 5 dagen binnen.

De bedenking die ik mij maak is dat voor dat geld je heel wat goeie producten kan kopen en de wagen zelf goed kan onderhouden. Ik kuis mijn wagen bijna wekelijks, grondig of soms eens snel. Ik hou van een propere wagen, wij hier allemaal denk ik.
 
Welkom!
Aan je lijstje/investering te zien, ben je serieus van plan om je wagen nieuw te houden.
Niet coaten joh, gewoon goed waxen, veeeeel leuker
 
  • Leuk
Reactions: YBTD
Dat is zeker een smak geld voor een coating (certified detailers only coating), of wordt de auto ook vooraf gepolijst en dergelijke? (Vermoed van wel)
Ook op nieuwe auto’s valt, helaas, vaak nog eer te behalen.

Als je het leuk vindt om de auto wekelijks / twee wekelijks te verzorgen dan is de keuze reuze. De optie welke Ozy geeft, waxen, is natuurlijk ook mogelijk. Het is waar je zelf de voorkeur aan geeft. Al ben je snel enige tijd kwijt aan een Q5 een rondje zorgvuldig waxen. Daarnaast zijn er ook betaalbare coatings op de markt welke verbluffende resultaten geven, zowel voor de lak als ook voor velgen en dergelijke.

Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze.. evenals naar de prachtige bolide.
 
Eigenlijk lage alle offertes die ik kreeg in dezelfde lijn. Had er zelfs één van €2330 (exclusief btw)! Was inderdaad steeds met polijsten bij. Met als opmerking dat inderdaad uit nieuwe wagens ook altijd eer te halen valt. Zou normaal ook niet mogen natuurlijk.

Nu ik hoop hier veel te leren en gaande weg zal ik wel meer ervaring op doen en ik denk dat ik hier wel terecht kan met mijn vragen als dat nodig is. Alvast een leuke ontvangst hier!
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Helaas zou het niet mogen op een nieuwe auto maar ik wil ze de kost niet geven dat een nieuwe auto door de carwash gaat voor aflevering. Is het de carwash niet dan een oude zeem / doek / spons en noem maar op. Tevens kunnen er altijd lijmresten van de folie achterblijven, of kleine krasjes ontstaan tijdens vervoer van fabriek tot aan aflevering enz. Zelfs op auto’s van de waarde van een Q5 en verder.

Uiteraard kun je hier terecht met al je vragen.. en het staat al vol met heel veel informatie welke je zeker goed op weg kan helpen. En zoals ik al zie in de bestellijst heb je je al aardig ingelezen! Top.
 
  • Leuk
Reactions: YBTD