• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Danny98

Detailing addict
8 mei 2020
12
70
Goedemiddag!

Ik ben nieuw hier op het forum en zal mijzelf daarom even kort introduceren. Mijn naam is Danny, 22 jaar en ik kom uit het hoge noorden. Ik rijd (voornamelijk) op mijn Kawasaki Ninja 300 uit 2016, die ik vorige zomer heb aangeschaft. Ik ben erg blij met deze motor en heb mij bij aankoop voorgenomen om hem goed te (laten) onderhouden en dus ook goed schoon te houden. Nu is dit hele schoonmaken nog al een dingetje voor een beginner. Er is ontiegelijk veel keuze in schoonmaakproducten en schoonmaakmateriaal. Omdat ik de motor graag nog beter schoon wil houden heb ik nu besloten mij er meer in te verdiepen, ondanks dat dat eerst de nodige tijd kost. Mijn neef, hier ook een (actief) forumlid, heeft mij gewezen op dit forum en heeft mij al behoorlijk goed op weg geholpen. Zo heeft hij mij gewezen op een aantal must-reads, waaronder dit behulpzame stappenplan https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/. Ik heb besloten eerst te willen beginnen met alleen wassen en waxen, ook omwille van de hoge kosten die zijn verbonden aan deze hobby. Mocht ik verder willen gaan dan alleen wassen en waxen, dan kan dat altijd nog. Voor nu heb ik de volgende producten (nogmaals, met veel hulp van mijn neef) gekozen zodat ik een goede start kan maken.

  • Microfiber Madness, Dry Me Crazy Towel 65x40 en 40x40
  • Microfiber Madness, Incredimitt Wash Mitt
  • Dodo Juice, Born to be Mild Maintenance Shampoo
  • Monello, Peluche Verde 45x45
  • Monello, Aquafobia Spray Coating
  • Valet Pro, Detailing Brushes
  • Meguiars, Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'
Ik hoop dat ik op dit forum nog meer kennis kan gaan opdoen zodat ik mijn motor goed kan (blijven) onderhouden.
85B0314F-B8CC-4116-B2F7-A46CDD9980CB.jpeg
35A5FD95-BFF3-4492-AE29-9C868B3D3F60.jpeg
 
Hey niffo, welkom hier! :p Pas op het detail-virus, hé? De Meguiar's wax is absoluut niet de beste, maar als je een keer toe bent aan een 'betere', kom je maar even shoppen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Danny98
Groene brommerts! Ik hou van groene brommerts! Yay!

Welkom bij de club en pas op, voor je het weet heb je een tweede en een derde kast nodig om je detailspulletjes op te bergen.

Uit eigen ervaring weet ik hoe bewerkelijk het detailen van een motorfiets is, ondanks (of juist door) de relatief kleine oppervlakken waarmee je te maken hebt. Even snel wassen ontaardt al snel in een klus van een hele zaterdag. Leuk!

Veel plezier hier, geniet van je Kawa en blijf erop zitten.
 
  • Leuk
Reactions: Danny98