• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen!

Peter v G

Detailing trainee
14 jul 2021
9
25
Zwijndrecht
Hallo allemaal,

Ik ben Peter ben 26 jaar en woonachtig in Zwijndrecht (nederland).
Ben in het bezit van een Polo 6R uit 2014 met een witte lak, hou heel erg veel van witte auto's, helaas zie je elk stukje vuil erop zitten... daar in tegen had ik hiervoor een Golf 4 (eerste auto) in de kleur Black magic maar daar zag je juist weer letterlijk elk krasje in wat ik eigenlijk erger vind dan wat ik nu ervaar met een witte auto :)

Ben al een poosje aan het kijken op het forum maar er staat zoveel informatie dat ik niet meer weet wat wel en niet goed is om je auto schoon te houden, vandaar dat ik dacht dat het nu wel ook een goed moment is om mijn zelf even voor te stellen.

Was nu 1x per week en zet hem af en toe in een wax laagje. Gebruik hiervoor Meguiars Shampoo en Wax met een washmitt ook van Meguiars.
Heb hem ook pas geleden voor het eerst geclayed en verbaasde me hoeveel zooi je daarmee nog van je auto af krijg.
Vervolgens in de wax gezet met Meguiars TechWax NXT. Ik weet niet of dit allemaal goed spul is maar daar ga ik vanzelf achter komen naarmate ik meer op dit forum te bekennen ben :)

Waar ik me vooral aan stoor zijn de steenslag plekjes op de motorkap en bumper maar dat kan ik enkel aantippen meer niet helaas. vroeg me ook af hoe je van die gele en zwarte klein stipjes van je auto af krijg, dit vind ik nog wel het grootste nadeel van een witte auto.
Heb geprobeerd met 70% alcohol en met kleien maar lijken nog steeds lastig weg te gaan.

Hierbij nog een paar foto's, misschien leuk voor sommige die geïnteresseerd zijn!
IMG_20210704_215217_601.jpg
20210708_201329.jpg
IMG_20210710_150336_574.jpg
IMG_20210708_212800_251.jpg
 
Welkom op het forum. :)

Leuk bakkie zo!

Inderdaad, lekker in de stof verdiepen, dan kom je er wel.

De plekjes zouden ook vliegroest kunnen zijn. (Roestende ijzerdeeltjes, zoals o.a. remstof) Je kan dus even verdiepen in de-ironizers en teer-en-harsverwijderaars.
Vaak is het niet alleen het juiste product vinden, maar ook de manier waarop je ze gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Peter v G
Hee weer een witte erbij op het forum, welkom.
En ja je ziet alles op wit en ook weer niet alles. Lekker inlezen in de producten en je komt een heel eind tot een mooi en goed resultaat.
 
  • Geweldig
Reactions: Peter v G
Welkom op het forum. :)

Leuk bakkie zo!

Inderdaad, lekker in de stof verdiepen, dan kom je er wel.

De plekjes zouden ook vliegroest kunnen zijn. (Roestende ijzerdeeltjes, zoals o.a. remstof) Je kan dus even verdiepen in de-ironizers en teer-en-harsverwijderaars.
Vaak is het niet alleen het juiste product vinden, maar ook de manier waarop je ze gebruikt.

Dankje! ben me aardig aan het inlezen de afgelopen 3 dagen.
Dacht eerst dat monello non ferro altijd schadelijk was voor de lak dus nooit geprobeerd maar helaas is mijn flesje momenteel op dus ga ik sowieso weer opnieuw bestellen en kijken of dat de oplossing is tot de lelijke zwarte stipjes.

Hars verwijderaar heb ik al geprobeerd maar lijkt niet heel top te werken helaas. :)
 
Welkom! Mooie polo! Ik kan je aanraden om mijn intro eens te lezen, daarin heb ik beschreven hoe ik mijn Polo van begin tot eind heb aangepakt!
 
Hee weer een witte erbij op het forum, welkom.
En ja je ziet alles op wit en ook weer niet alles. Lekker inlezen in de producten en je komt een heel eind tot een mooi en goed resultaat.
Ga ik zeker doen! Dankjewel, als ik wat meer ervaring heb wil ik later wel gaan kijken voor een DAP maar heb deze maand al genoeg kosten gemaakt desbetreft mijn auto, Schroefset zit er sinds deze week onder en krijg volgende week waarschijnlijk ook nog nieuwe velgen binnen dus houd het nu gewoon even bij normaal poetsen (wat ik uiteraard erg leuk vind om te doen) en dan elke keer steeds een stukje mooier resultaat te krijgen :)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Welkom! Mooie polo! Ik kan je aanraden om mijn intro eens te lezen, daarin heb ik beschreven hoe ik mijn Polo van begin tot eind heb aangepakt!
Ik zat hem toevallig een kwartiertje ongeveer geleden nog te lezen! wat toevallig haha, wel echt heel mooi resultaat behaald. Echt knap werk!
 
Dankjewel allemaal, wou vanavond eigenlijk mn auto weer even onder handen nemen maar het weer laat het niet echt toe. Iemand ervaring met een shampoo die de wax wel verwijderd voor een frisse start? Dat wil ik binnenkort namelijk gaan doen en waarschijnlijk een glaze erbij toevoegen. ( white diamond) :)
 
Er zijn wel shampoo's die die weinig op hebben met een waxlaag, maar als de wax er echt nog goed op zit dan zal alleen een shampoo misschien niet voldoende zijn. Denk dat je dan ook moet gaan kleien en misschien nog wel polijsten ook.
In elk geval zal je een shampoo moeten hebben die wat minder pH neutraal is.
Misschien een Dodo juice crudzilla maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
 
  • Leuk
Reactions: Peter v G
Beste is hier een goedkoop afwasmiddel voor gebruiken. Geen dreft. Afwasmiddel werkt ontvettend en is niet al te lief voor je waxlaag. Na het wassen kun je er best nog eens rond gaan met prep of iets dergelijks
 
  • Leuk
Reactions: Peter v G