• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

llDannyll

Detailing chief
15 dec 2021
168
95
Odijk
Goedenavond allemaal,

Zal mij even kort voorstellen hier op het forum.

Ik ben Danny, 31 jaartjes jong, woonachtig in omgeving Utrecht en rij sinds dit jaar een zwarte Seat Leon FR uit 2017 met net een ton op de klok.


Heb stiekem al heel wat uurtjes gelezen op het forum sinds de aankoop van mijn auto, en veel gehad aan de tips en tricks die er staan. (Helaas wel pas gaan lezen nadat ik mij een dure waxoyl behandeling had laten verkopen bij aflevering van de auto maar ach.. daar leer je van).

Het leek mij na alleen mee gekeken te hebben tijd om zelf ook een acount aan te maken.

Fijne avond!
 
Hoi Kick,

Dankjewel!
Ik ben dit jaar begonnen na de aanschaf van deze auto (vorige auto niet best onderhouden)
Ik heb mij denk ik wel redelijk ingelezen.
Gebruik de 2 emmer methode, washmitts (3 stuks, bovenkant auto, onderkant en aparte voor de velgen), droogdoek, hogedrukreiniger icm. Foam, BTBM shampoo en heb verder een combi van PB Blackhole en collinite 845 op de auto zitten nu. Na elke wasbeurt (ongeveer om de week) loop ik de hele auto na met Poorboys qd+ om hem zogezegd ook nog even te boosten.. voor de rest nog lerende. Heb zojuist ook een post gemaakt over evt gebruik van bathe+ foamen als "booster" en ben van plan om langzaamaan alles een beetje uit te breiden en meer te gaan doen. Voor nu bevalt de hobby erg goed en merk ik dat ik steeds meer wil.
Zoals je ook aangaf is zwart een hele dankbare kleur voor deze hobby!
Verder uiteraard in het bezit van meerdere microvezel doeken, 2 droogdoeken en verschillende applicator pads
 
Hierbij 2 foto's, zal volgende keer na het wassen en waxen even goede foto's maken, deze 2 had ik toevallig staan.. maar dan heb je een idee van de auto.
20211027_133209.jpg
 

Bijlagen

  • 20210829_165227.jpg
    20210829_165227.jpg
    526,5 KB · Weergaven: 91
Zo te lezen ben je al goed bezig. Zeer herkenbaar ook! Down the rabbithole en straks lekker zelf polijsten en coaten.

Bath+ is geweldig spul om te bootsen. Dat doe ik ook regelmatig. Lijkt mij trouwens geen probleem over de 845.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Dankjewel kick,
Hoe gebruik jij de bathe+ ? Ik wil het als ik het aan ga schaffen gaan foamen. Had meegekregen dat dat de beste manier is (ook I.v.m. eventuele vlekken) vandaar ook denk ik mijn voorkeur voor bathe+ 't.o.v. bijv. Een wetcoat.. ook ervaring in de zomer met aanbrengen van bathe+?
Ja, het kleien en polijsten is denk ik de volgende stap.. alhoewel ik nogal huiverig ben om dit alleen te doen een eerste keer.. toch bang dat ik het verkeerd doe en op zwart zie je dat heel snel ben ik bang..
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Ik heb zowel de wetcoat als de Bath+. Dus de ene keer gebruik ik de wetcoat de andere keer de Bath+. Het verschil in resultaat tussen de twee heb ik nog niet gemerkt. De Bath+ is veel makkelijker in gebruik (In de foamlance). Wel goed afspuiten, geen last van vlekken.

ik gebruik het bijna na elke wasbeurt. Dat is elke week of twee weken.

In de winter kun je de hele auto in 1x doen. In de zomer moet je er voor zorgen dat de auto in de schaduw staat en dan per paneel werken. Het mag absoluut niet opdrogen.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Je bedoeld dat je in de zomer de auto per paneel foamt met de bathe+? Hoe moet ik dat voor mij zien? Bij mij zit altijd alles onder met foamen, dan zou misschien per helft goed gaan maar anders niet denk ik. Of bedoel je met de wetcoat per paneel behandelen? En met eens in de week / 2 weken moet het goed in de bescherming staan. Gebruik je het als stand alone? Of in combinatie?
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Ik gebruik het waarschijnlijk meer dan noodzakelijk :cool:. Maar dat is omdat ik zo leuk vind om te doen. Ik ga dan ook niet beweren dat dit de manier is om het te doen.

Mijn auto staat nog in een coating en dit is dan de boost. Ik lees regelmatig dat het ook als standalone gebruikt wordt. Je zou het ook best minder vaak kunnen gebruiken, maar dat is aan jezelf. Het scheelt als ook je veel kilometers rijdt en of de auto altijd buiten staat. Als ik was doe ik het ook volledig doen. Bij een smerige auto is het hydrofobische effect vooral bij de lage delen weg en dat wil ik juist zien op mijn auto.

Een auto in delen foamen is mogelijk maar niet handig inderdaad. Excuses ik bedoelde dan ook de Wetcoat. Het belangrijkste is dat je kijkt naar het weer. Laten drogen is gewoon een No go. Hou daar rekening mee.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll