• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

MVincken

Detailing addict
13 nov 2015
23
60
33
Eijsden
Goedenavond,

Al een heel tijdje klant, jaar of 10 terug mijn oude bmw e30 compleet gecleand en nu mijn e39 530i aan het onderhouden.

Enkele weken terug nieuwe poorboys shampoo gekocht en een leder onderhoud setje.
Laat ik nu om het laatste voornamelijk wat vragen hebben.
De gliptone cleaner die in het onderhoud setje zit lijkt zijn werk wat te goed te doen op mijn cinnamon leder interieur.

Na de zetels met water afgenomen te hebben heb ik de (intensive) cleaner met een mf pad opgebracht en daarna met paarden haar borstel rustig ingewreven.
Niet alleen zag ik weinig resultaat op de zetels zelf, maar wel zie ik op de bestuurdersstoel donkere plekken.
Het lijkt wel alsof de kleurstof van de stoel afgegaan is, voornamelijk op de plek waar je de stoel "inschuift"

Morgen zal ik eens wat foto's maken om te verduidelijken.

Verder nog opzoek naar een mooie was om de carbonschwarz lak echt tot z'n recht te laten komen.

Mvg
Martijn
 

Bijlagen

  • 20230810_200847.jpg
    20230810_200847.jpg
    321,8 KB · Weergaven: 41
  • 20230719_164010.jpg
    20230719_164010.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 46
  • 20230810_192152.jpg
    20230810_192152.jpg
    366,3 KB · Weergaven: 41
  • 20230810_192142.jpg
    20230810_192142.jpg
    416,7 KB · Weergaven: 44
Foto's kunnen inderdaad een hoop meer vertellen. ;)

Een ''mooie wax'' is nogal een breed begrip. Wil je vooral bescherming of veel kleur en glans?
Mijn persoonlijke favoriet is waarschijnlijk wel de Collinite - 915 (volgens mij te zien op mijn oude BMW, zie Avatar) of de Soft 99 - Fusso Coat. Beide doen zelfs op een goed gepolijste auto nog wat aan de diepte van de kleur en de standtijden zijn ook meer dan prima. Bijkomend dat ze beide vrij hufterproof zijn qua gebruik.
 
En nu met bijlage
 

Bijlagen

  • 20230908_075105.jpg
    20230908_075105.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 32
  • 20230908_075101.jpg
    20230908_075101.jpg
    219,3 KB · Weergaven: 33
  • 20230908_075059.jpg
    20230908_075059.jpg
    204,5 KB · Weergaven: 36
Foto's kunnen inderdaad een hoop meer vertellen. ;)

Een ''mooie wax'' is nogal een breed begrip. Wil je vooral bescherming of veel kleur en glans?
Mijn persoonlijke favoriet is waarschijnlijk wel de Collinite - 915 (volgens mij te zien op mijn oude BMW, zie Avatar) of de Soft 99 - Fusso Coat. Beide doen zelfs op een goed gepolijste auto nog wat aan de diepte van de kleur en de standtijden zijn ook meer dan prima. Bijkomend dat ze beide vrij hufterproof zijn qua gebruik.

Auto is nog niet gepolijst, zat er aan te denken om nu nog voor de winter de auto te kleien en daarna te beschermen met een was.
Wellicht dat polijsten iets wordt voor volgende zomer.

Qua was viel me de dodo black widow op, gezien die sterk voor zwarte auto's is.
De 530 heeft carbonschwarz lak, wat eigenlijk heel diep donkerblauw is.
dit valt echter enkel op in de zon en ik zou dit wat beter tot zijn recht willen laten komen.
 
Misschien zijn de stoelen een keertje bijgekleurd en wat er nu af is gegaan???
Je zou toch geen donkere plekken in je stoelen moeten krijgen na schoonmaken.
 
ja vreemd, je ziet ook een soort halve maantjes.
Kan zijn dat de stoel op die plek is bijgemaakt en daarna weer gekleurd geworden.
Ik ga er iig niet meer met de intensive cleaner aan.
 
Aan de Cleaners zal het niet gelegen hebben, maar wat het dan wél is, daar durf ik je weinig over te vertellen. Gezien de afdrukken dacht ik in eerste instantie dat het leer op het onderliggende frame heeft liggen drukken o.i.d.

Er zijn enorm veel waxen, enorm veel geuren, kleuren en smaken. ;) In de basis wil je de olien van een wax gebruiken om de lak wat te voeden en dan doet elke wax. Het verschil kan zitten in de ''look'' die een bepaalde wax kan geven; Een warme glans en kleur of een hardere en glas-achtige glans.
In jouw geval zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan de twee waxen die ik eerder noemde, met de voorkeur voor Collinite - 915. Dit is een hybride wax met de nadruk op die warmere kleur en glans.

Collinite bewijst zich al jaren door het simpel te houden en gewoon goede waxen op de markt te brengen. Maar als je dingen wilt proberen, heeft Dodo Juice sample-potjes van veel van hun waxen.
 
Welkom! Prachtige bimmer!
Op carbonschwarz doet een wax het erg goed. Ik gebruik die van Gyeon, en word daarmee een stuk warmer van kleur.