• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo

Ik ben Peter 25 jaar en heb nu een jaartje een Alfa Romeo 156 v6.
nadat ik andere velgjes heb gekocht namelijk deze het zijn dus gecoate velgen en ik weet niet welke reiniger en borstel hier goed voor zijn.
287n98j.jpg

wil ik me nu gaan richting op het poetsen/onderhouden van de lak.
Ben dus echt een beginner op het gebied dus er zullen wel wat vragen komen van mijn kant

Heb wel al het 1 en ander gekocht:
-Meguiars NXT Generation Wash & Wax Kit
-Meguiars Smooth Surface Clay Kit
-Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner
-Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

het is een begin maar niet voldoende voor de lichte swirls die in de lak zitten
Ik denk ook dat ik step 1 en 2 van Meguiars voor een beter reseultaat heb namelijk gelezen op het forum dat je dan al swirls kan wegpoetsen.

Als iemand al een paar tips kan geven voor welke merken ik moet gaan zou het van harte welkom zijn anders koop ik spullen die ik niet ga gebruiken maar wel duur zijn .

heb 1 foto die ik snel met een mobieltje heb gemaakt maar er zullen nog een paar foto's volgen.

groeten
ffclj6.jpg


[MODEDIT] foto's aangepast naar links, maximaal toegestaan formaat is 1024 x 768 [/MODEDIT]
 
Hallo Peter (mede-limburger! :-b )

Mooie Alfa heb je daar! Witte velgen staan haar(!) goed!!
Aangezien ze gecoat zijn, kun je ze op dezelfde manier onderhouden als je lak.
Met wheel cleaners zou ik erg voorzichtig zijn, aangezien deze soms agressief kunnen zijn. Niet gebruiken als het niet echt noodzakelijk is, dus. Meestal volstaat wassen met shampoo om alle remstof en vuil eraf te krijgen, zeker als ze goed in de wax staan en regelmatig gewassen worden.

Om swirls weg te poetsen, kan ik je in plaats van de Meguiars step 1 & 2, de Poorboys SSR 1 aanraden. Meg's Step 1 is een paintcleaner, maar niet echt geschikt om swirls te verwijderen.
De SSR serie is dat wel, en je hebt daarna geen paintcleaner meer nodig.
(Bovendien bevat de NXT wax die je al hebt, een kleine hoeveelheid cleaner, dus als je de step 2 zou hebben aangebracht, verwijder je deze weer gedeeltelijk met je NXT wax.)

Aangezien Alfa lak meestal niet erg hard is, zul je handmatig hiermee wel een mooi resultaat kunnen halen, denk ik.

Klei set heb je al, dus kun je mooi op een schone lak aan de gang met de SSR1.
Daarna de NXT wax, en als je dan nog zin hebt, zou je nog een laagje Poorboys Natty's Blue kunnen aanbrengen. Dit is een wax die speciaal ontwikkeld is voor donkere lakken. Heeft een lange standtijd, is gemakkelijk op te brengen en af te nemen, en is zeker voor zo'n goede wax, heel mooi geprijsd.
Geeft nog wat extra bescherming en glans.


Sucees ermee!

Groeten,




meuh
 
hallo Peter,welkom hier!

Zwart,de ultieme poetskleur!
Als ik jou was zou ik me verdiepen in de Poorboy's serie, dit kan je gewoon in de zon gebruiken,en is per saldo voordeliger dan Meguiars.
Voor de rest veel,heel veel lezen op dit forum.

Bart
 
Als je velgen nog nieuw zijn, en je maakt ze regelmatig schoon dan is een velgenreiniger overbodig. Investeer wel even in goede borstels zoals de EZ brush en de Mothers wheel brush. Gewoon reinigen met een sopje van autoshampoo. Als je ze behandeld met een wheelsealant, dan houdt het remstof minder makkelijk en zijn ze nóg makkelijker schoon maken.
 
hey mensen alvast bedankt voor de reactie
Note: hij is niet zwart maar cosmo blue
maar dat zal niet veel uitmaken met de tip die je me gaf

groetjes