• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

abezyana

Detailing addict
4 dec 2011
32
52
Mijn naam is Ruud, ben sinds 2 jaar in het bezit van een Volvo C30 niet een allemans vriend maar voor mij toch wel, vond hem sinds hij uitgekomen is, nu uiteindelijk toch een aangeschaft.
Aangezien ik hem goed wil bijhouden heb ik hier verschillende middelen aangeschaft, en bij aanschaf met een schuin oog naar het forum en de waardering bij de artikelen als leidraad genomen. Inmiddels een aardige voorraad aan allerlei middelen (van even zoveel merken) in mijn kelder (ze komen er trouwens ook wel eens uit).
Ben afhankelijk van washok bij wasstraat aangezien ik geen aansluiting voor slang of hogedrukreiniger heb, met poetsen afhankelijk van spierkracht.

Groet

Ruud

Hartelijk dank, foto´s van mijn auto volgen later vreemd genoeg heb ik alleen wat foto´s genomen met slecht weer :-"
De middelen die ik de laatste tijd heb aangeschaft zijn onder andere, Poorboys SSR1 (bij eerste aanschaf genomen, maar denk dat ik met een harde lak zit, waarschijnlijk zelfs extra hard althans dat gaven ze bij de dealer aan, aangezien hij electric zilver is, speciale lak)
verder White diamond, EXP, Natty's paste wax, Natural look, Spray and wipe, Wheel sealant, Bug squash.
Van Meguiars, de wash mitt, Ultimate protectant, NXT Generation glass cleaner.
Verder nog Collinite 915, Black wow, Iron-X, Purple rain voor de wielen Smartgel voor de banden en sinds heel kort ook klei (Dodo Juice, las dat deze vrij mild was en wou geen krassen riskeren) met flesje Dodo Born Slippy Clay lube, ben ook in het bezit van de red mist van dit merk.
Heb nog wel wat meer maar vond deze lijst al wel lang genoeg eigenlijk :schaam

Heb ook een aardige verzameling doeken en pads.

Ruud.

krassen zal je enkel maken als je eerst de klei op de grond laat vallen :lol

marring kan met iedere klei , hangt af van de harheid van je lak, welke lube je gebruikt,hoe nat je werkt,kneed je de klei wel genoeg"om" enz.....

als je niet polijst is het wenselijk om zeker genoeg lube te gebruiken , maar sommige waxen hebben genoeg"cleaners" om ook wel een beetje marring weg te krijgen hoor :ja

:-)^ klopt smurf niet al te ver weg..

Bedankt voor de tip GrandScenicman, zal proberen hem in mijn handen te houden als ik ga kleien, misschien een zeiltje onder mijn auto leggen oid :-d

kleien :

zeil zal niks helpen , je loopt erover en aan je schoenen hangt toch altijd iets

goeie maar dure raad : weggooien als ie valt , ook al denk je dat er niks inzit

tip : monello-klei : in 3 knippen

mothers-klei : in 2 knippen

groot genoeg en als ie toch valt : niet zo erg , je hebt nog over :ja

Welkom op het CC forum !

Even inhakend op grandscenic : Lekker de Dodo Clay die je al hebt gebruiken en niet voor de Monello gaan.
Bij gebruik van de Monello clay is marring zeker een aanwezig risico, met de Dodo clay is dat risico vele malen kleiner of er zelfs niet (in geval van de supernatural).

Sorry GrandScenicman, was een geintje van t zeiltje ;-p Ik ben al in het bezit van de Dodo klei, bestaat uit drie stukken mag aannemen dat dat de te gebruiken hoeveelheid is??
Smurf dank je ik zal aan je denken :-)^

Ja, ik heb de Supernatural Juffer, aangezien ik gelezen had dat dit 1 van de veiligste was, ik heb dan wel een vrij harde lak, maar het gaat toch om het afnemen van vuil en denk eerlijk gezegd dat mijn lak niet al te lastig schoon te krijgen is (althans dat hoop ik)