• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Excentries en rotarys ??? Welke waarvoor

Wiebezwartecorsa

Detailing addict
24 sep 2017
38
53
51
Drenthe
ik ga misschien een hele domme vraag stellen maar wat is het verschil tussen deze 2 types machines? Ik ben helemaaaal nieuw in deze wereld dus zie termen voorbij vliegen waar me de oren van gaan klapperen hahha. Als ik wil beginnen om me auto te poetsen, polijsten en waxen dan kan dat niet met 1 machine? En ik snap dat iedereen zo'n apparaat van 200 -300 adviseerd maar waarom zou het bijv niet met een goedkoop ferm apparaat kunnen? Dat ding kost niet zo veel en die kun je nog is weg doen als je het detailing je toch niet zo leuk vind. Vind je het toch leuk dan kun je verder kijken naar een technisch betere. Ik snap er niet zoveel van dus hahahah
 
Als je nog niet heel veel ervaring hebt met machinaal detailen, dan is het niet echt verstandig om meteen met een rotary aan de slag te gaan. Deze machine is niet hufter en/of dummy proof zeg maar.

Onderstaande foto laat het resultaat zien als je even niet op let met de rotary. (foto van iemand op het forum)
Zeker bij opstaande randjes en andere gevoelige delen ben je zo door de lak heen.

5c9e7532.jpg


deel 1.jpg


deel 2.jpg



Vaak zijn rotary machines voor een paar tientjes te verkrijgen her en der, ziet er heel aantrekkelijk uit, maar kan bij ondeskundig gebruik méér schade aanrichten dan je lief is.