• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Excentrisch polijstapparaat maakt geen/nauwelijks roterende beweging

Kevin Verstappen

Detailing rookie
21 jul 2017
7
15
30
Limburg
Dag medeforumleden,

Ik zit echter met een probleem van mijn excentrische polijst machine.
Zodra ik ga polijsten met het apparaat, zie ik dat de roterende beweging het niet tot nauwelijks doet. Alleen bij rechte vlakken en het apparaat bijna ligt van de lak maakt deze de roterende beweging. Ik heb echter alles uit elkaar gehad, en alles is nog prima in orde. Zou dit aan het lager van huis excentrische huis kunnen liggen dat te weinig weerstand biedt?

Alvast bedankt!
 
Over welke machine hebben we het?

Er kunnen meerdere oorzaken zijn:
- teveel druk op de machine
- polijsten op hollingen of bollingen

Zet eens een streepje met een (watervaste) stift op de bacjingplate. Als het streepje in beweging is en blijft, dan is het goed.

In onderstaand filmpje is te zien hoe het streepje werkt.

 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Het is een Carpoint 650W dual action polisher. Echter heb ik geen druk gezet, ook heb ik op het logo van de backingplate gelet, hier aan kon ik zien dat de pad niet rond ging. Bij vlakke stukken gaat het roteren wel beter van de machine.. Ik moet helaas wachten tot augustus/september tot de DAPV3 weer leverbaar is.. ik denk toch dat het aan het polijstapparaat ligt.
 
Kevin, koop je zelf een dap900. Misschien heeft iemand hier een dap voor jouw
Met de dap is het ook onmogelijk om swirls te creëren.
 
Dap staat gewoon als op " voorraad "toch op car clean?
Denk dat ik ook zon apparaat heb gehad waar jij over spreekt, toen ik een andere heb aangeschaft merkte ik pas dat de carpoint het beste zou presteren in de vuurkorf.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en VincentK