• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Excentrische polijstmachine kopen, of een dure compound/polijstmiddel?

RimmerH

Detailing rookie
20 okt 2022
9
15
Hallo,

Ik heb vandaag een oude roterende polijstmachine van mijn vader gekregen, mijn vraag is of ik hier een auto mee kan polijsten. Het gaat om een Sparky PMB 1200 CE. Op mijn werk gebruiken we ook een roterende polijstmachine. Hierbij gebruiken we het polijstmiddel Virtus Ultra High Definition Hyper Cut 483. Op het etiket staat dat je geen hologrammen krijgt, en dat klopt ook tot nu toe. Ik kan dit polijstmiddel kopen, maar dat wordt dan wel rond de €70. Ben ik beter af met een goedkope excentrische polijstmachine en een goedkoper polijstmiddel, of zal ik toch dit dure middel kopen? De auto's die ik ga polijsten zijn een zwarte Skoda en Volvo. Alvast bedankt!
 
Geen hologrammen met een rotary, dan heb je of heel veel ervaring of een licht polijstmiddel of ... er zitten fillers in.
Een prijs zonder indicatie van de hoeveelheid zegt niet veel. Maar 70 euro klinkt als duur.
Zwart is een lastige kleur omdat je alles ziet en pas het polijstresultaat kan beoordelen als het helemaal schoon is.
Dan is nabewerken met een Dual action polisher sterk aan te raden. Dan heb je gelijk het advies; koop een DAP !
 
Bedankt RedCat! 70 euro was voor een fles van een liter, maar dat is eigenlijk te veel voor mij. Ik denk dat ik dan maar een excentrische polijstmachine ga kopen. Zou een Tectake K7250B een goede startermachine zijn? En welk polijstmiddel werkt dat goed genoeg?
 
Welkom op het forum. Als je een DAP zoekt kijk dan naar de site van Carclean zelf (je zit immers op hun forum). Die Tectake lijkt op het oog behoorlijk goedkoop en voor een klein beetje geld meer heb je een betrouwbare machine van Carclean zelf. Daarbij krijg je hier een service die (helaas) buitengewoon is te noemen. Je kunt dus terugvallen op uitstekende ondersteuning mocht het nodig zijn!
 
Die Tectake heeft maar een snoer van 2,8 meter, daar ga je je groen en geel aan ergeren, dat snoer is veel te kort om prettig te werken. Met zo'n kort snoer moet je je kabelhaspel waar je op inplugt minstens een keer of 8 verplaatsen om rond te komen bij een auto (je hebt ook snoerlengte nodig voor de hoogte en om je polijstbanen te kunnen maken).
 
Poe hey, 7 tientjes voor een liter polijstmiddel is wel aan de hoge kant.

Wat ik begrijp van de 483 is het een grove compound, maar een 1-staps polijstmiddel. (Zal dus een afbrekende korrel hebben c.q. doorwerken betekent een steeds kleinere/fijnere korrel)
Hoe dan ook zou ik finishen met een D/A machine om tot het beste resultaat te komen. Zo weet je zeker dat je finish écht is en niet door product wat de boel tijdelijk mooier maakt. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RimmerH
Om 2 auto's te polijsten is één liter wel errug veel. Investeer in een dual action naast de rotary en koop polijstmiddel van max 250ml/250gram naar keuze, voor 2 auto's is dat meer dan voldoende.
 
  • Leuk
Reactions: RimmerH
Je zou een set als deze kunnen kiezen, is een veelzijdige machine met een grote en kleine steunplaat voor verschillende maten pads en met alle benodigdheden:
Dit lijkt mij inderdaad dan een goede keuze. Maar nu moet ik kiezen tussen deze en de kit van monello. https://www.carclean.com/nl/monello-lda1000-dual-action-polisher-advanced-kit.html Die van Monello is wat goedkoper, maar zit er erg veel verschil tussen de machines?
 
Beide zijn 1000W met 8mm uitslag, de DAP heeft een opm van 2000-6800 en de Monello heeft een opm van 2000 tot 6400. Beide machines zullen prima voldoen, de DAP heeft een extra steunplaat en opbergtas, maar de prijs is ook hoger. Het komt er m.i. meer op neer welke kleur je liever hebt, de zwarte of de blauwe :p
 
  • Leuk
Reactions: RimmerH
Dan ga ik denk ik voor de Monello, want de andere producten die ik ga kopen probeer ik dan ook zoveel mogelijk Monello te houden. Als wax heb ik thuis nog 2 flessen Turtle Wax color magic zwart staan. Is dit een goede wax om te gebruiken, of kan ik beter een nieuwe wax aanschaffen?