• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Explosie van een Scholl Spider Sandwich Pad

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Ik heb 14 dagen geleden via Carclean een Scholl Spider Sandwich Pad besteld. De nieuw verpakte pad deed wat ik ervan verwachtte : swirls, kleine krasjes verdwenen snel maar......Ik heb met de pad 1 uur kunnen werken op mijn DAP900 met Scholl S3. Na enkele panelen (motorkap, 2 voorspatborden, dak en 1 portier) is de pad "geëxplodeerd ". De velcron is losgekomen van foam. Nochtans werd de pad na elk paneel met de hand in koud water gereinigd en dus ook voldoende gekoeld. Ik vrees een "productiefoutje" van Scholl dat Carclean hopelijk gaat rechtzetten. De pad werd 14 dagen geleden geleverd en voor de eerste maal gebruikt !
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    106,3 KB · Weergaven: 398
Zo! Dat heb ik nog niet eerder gezien. :) Als dit geen bekend probleem is bij CC of Scholl, dan is hij waarschijnlijk te warm geworden omdat je hem niet voldoende heb gereinigd. (Hoe deed je dit precies?) Wassen/spoelen in water doe je niet voor koeling, maar om opgehoopt product eruit te wassen welke weer voor minder koeling zorgt. :)



Greeetz
 
Ik gebruik ze heel regelmatig en bij mij blijven ze goed heel.
Of een te volle pad idd of een fabricage fout.
Mijn maatje had wel met de paarse S20 spiderpads dat deze loslieten bij het velcro
De 2 kleine gingen kapot op een dap en 1 grote bleef heel op mijn bf21 dus in dat geval vermoed ik ook een fabricagefout (overigens heeft CC service verleent in dit geval).
 
Warmte ontstaat ook als de pad niet goed vast zit
Dus de velco aanduwen en controleren op hechting

Is hij eenmaal warm en haal je hem te grof eraf, wordt het niet beter van
Dus ook het lospellen aan de rand even oefenen
Kunststof bandenlichtertje van de Hema doet wonderen ter ondersteuning
 
Bedankt Ric voor de info. Ik ga een mailtje sturen naar CC. Ik ben daar trouwens een trouwe klant. Het lijkt me vreemd daf de pad te warm is geworden. Zoveel "hits" werden er niet na elkaar uitgevoerd. Na elk paneel heb ik de pad in een emmer koud water gedompeld en zachtjes gekneed om de ruimtes in de foam te reinigen. Hiervoor zeker geen bruut geweld gebruikt evenmin de pad geplooid.
 
@Vanhout - Niemand komt aan zijn auto's! Ik was er gisteren; Ik belde aan, er word open gedaan en ik stel mij netjes voor. Vóór ik kon zeggen; "Hey hallo, ik kom de BMW's effe detailen in die mooie rukbunker! " ... lag ik dubbelgevouwen in de deurpost en moest aftikken.
...
Maja, misschien had ik ook niet aan moeten bellen met een zware Rupes 21 in mijn hand en mijn Detailing-string al aan.
....
@Zluytr 's vrouw kon dat blijkbaar niet waarderen... ofso... :p
 
@Vanhout Na het spoelen de pad wel eerst drooggedraaid (stapsgewijs en langzaam toerental opvoeren)? Veel water dat ongelijk verdeeld is over de pad zorgt ook voor onbalans, en dus zware belasting voor het velcro. Als je dat een aantal keren doet kan ik me voorstellen dat eerst het velcro op enkele plekjes loskomt, en op een gegeven moment in zijn geheel van het velcro vliegt.

Beschrijf eens in detail hoe je de pad steeds hebt gereinigd? Niet om je te beschuldigen dat je het verkeerd doet, maar om zeker te weten dat je niet iets fout doet: als je niet weet waardoor het fout is gegaan, gebeurd het opnieuw en/of je raakt heel snel het plezier in het detailen kwijt. Daarnaast zie ik dat je een tamelijk nieuwe detailer bent, dus misschien kun je wat tips/hulp gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
De velcro is toch niet losgekomen, maar de verlijming tussen het harde foam (zwart) en het Spider foam (wit). Toch?

Voor zover ik weet is het zwarte foam stug en enigszins "harig", waar de velcro op de backingplate zich aan vasttrekt. Althans, de Sandwhich die ik hier ergens heb heeft dat.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Quantoxx Ik was uitgegaan van de tekst van de openingspost, ik heb geen ervaring met Scholl-pads en omdat de rest er geen opmerking over maakte, dacht ik dat ik het fout zag. Ik denk overigens dat loskomen van velcro of loslaten van de verschillende delen van de sandwichpad (oftewel ont-sandwichen) vaak dezelfde oorzaken zullen hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Cordoba - Ooh, voel je niet aangesproken ofso, hoor. Haha! :) Ik sprak in het algemeen.

De Sandwich heb ik zelf maar 2x gebruikt en beide pads sleten toen best snel. Ze creëren dan ook flink wat wrijving en die scheroe rand kon mijn onkundigheid 2 jaar geleden niet echt waarderen, haha!

Het zal inderdaad met warmteontwikkeling te maken hebben, vermoed ik. Maar als er dusdanig veek gereinigd is, alsnog er veel warmte/hitte werd ontwikkeld, dan zou je verwachten dat het witte gedeelte ook flink op z'n donder heeft gehad. De backingplate word dan ook goed heet en die combo heeft misschien de verlijming losgeweekt?



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Vanhout je schrijft dat je de pad na elk paneel hebt gereinigd. In hoeveel vlakken verdeel jij dan bijvoorbeeld je motorkap? En hoeveel hits heb je gedaan per vlak?
Mogelijk moet je de pad nog wat vaker reinigen.
Ook schreef je dat je de pad regelmatig koelde. Hoe heet werd hij dan?
Ik wil niet te belerend over komen, maar misschien is het een idee dat je ff een keer samen met iemand polijst die ook ervaring heeft met die spiderpad bijv?
Als jij in een uur je motorkap, dak, en nog 3 panelen hebt gepolijst met een van de grovere combinaties incl pad schoonmaken polijst jij in elk geval anders dan ik.

Ik verdeel mijn motorkap in 5 vlakken, per vlak deed ik afgelopen keer 2 hits.
Maar na elke 2 hits heb ik de pad gereinigd. (Met extractor)
Dus 5 keer de pad schoongemaakt voor enkel de motorkap. Ik heb ook een grote motorkap Haha. Ik heb het niet echt bijgehouden, maar ik gok dat dit al zo 45 min. kan hebben geduurd. En dan was dit nog met de "snelle padwas-truc"
Ik heb de hele auto met 1 spiderpad gedaan (ik had er maar 1 gekocht om uit te proberen) en ik zie nog geen slijtage op de pad.