• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[exterieur] Dap900 - Seat Cordoba 6L 2006

Bart S

Detailing rookie
13 aug 2013
21
0
31
hallo Carcleaners ! Mededetailers ! :)

Het moest er eens van komen :).
Ik heb de afgelopen dagen m'n Seat Cordoba van october 2006 eens onderhanden genomen :)

Voorgeschiedenis van Carroserie werken...

Aangezien ik een '3de-hands' eigenaar ben van deze auto hebben er zich toh al wat problemen voorgedaan qua carroserie. De motorkap is ondertussen 1 keer herspoten door steenslagschade. (de vorige eigenaar moest denk ik één vrachtwagen plakker :) )

Ik heb geen foto's van de voorbereiding. Ook geen foto's van tijdens de 'operatie'.

Stappen; (dap 900)
volledig auto met Monello light cutting pad (oranje pad)
Daarna met wit ; dan finale(zwart) ->White Diamond & daarna de Collinite no 915 aangebracht.

foto's;

Foto-FXWH6B6G.webp

Foto-AJ6KODHK.webp

Foto-MNRE4VUX.webp

de beading;
Foto-6ZRBNXS7.webp

Foto-QVZ88GIM.webp

wel enkele problemen...
Zoals; Autoglym (https://www.Carclean.com/product/Autog...l_10587_100130)
aangebracht & dit als resultaat na de regenbui dezenacht;
Foto-FYQXSMLJ.webp

Foto-Y8NY7BEQ.webp

Zwart is niet meer zwart maar vlekkerig..

Ook zo'n soort gaatjes in de lak ? (steenslag ??)

Foto-QFRJCE8X.webp

Foto-Z4T8ST7Q.webp

Ik vind dit een zeer geslaagde eerste keer... Al zeg ik het zelf. 2 dagen gezweet en gezwoegd voor dit resultaat :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :D.

Je kan er met je nagel in.... Heel raar ! Ik denk dat ik ze zal moeten opvullen met doorzichte nagelak... De lak is kwa dikte geen vette meer denk ik. :( Omdat ik anders vrees dat de hogedruk-lans de gaatjes eens gaat uitspuiten waardoor blanke lak meescheurt... :(

Ik ben toch blij dat ik er positieve reacties op krijg voor de eerste keer :D

Fraaie glans en mooie kleur. Probeer eens goed te ontvetten en daarna iets anders dan Vinyl & Rubber care zoals Auto FInesse Revive of een coating (maar dan wel goed ontvetten) zoals Nanolex Trim Rejuvenator of Gyeon Q2 Trim.

Ik zal het volgende keer eens mee bestellen :). Nu is eventjes het budget er niet :P. Bedankt voor het compliment !

Fraai? :)

Leuk resultaat voor de eerste keer! Heb je mezzo op oranje, final op wit en white diamond op zwart?

Ziet er weer keurig uit. Ik lees nergens dat je ook nog gekleid hebt?
En is dat een bos uien aan de binnenspiegel om politie-flits-geesten weg te houden??

Hij is gekleid met mequars klei.

En de bos uien ... HAHHAHA :). Het is 'zomer' dus dan komt dat boven :D