• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Suzuki Baleno

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Vandaag de auto van mijn ouders onderhanden genomen.
De auto is al meerdere jaren in ons bezit, maar heeft nooit veel TLC gehad, de auto word namelijk alleen gebruikt voor boodschappen te doen de rest van de tijd staat hij altijd binnenin de garage.

De auto lak was dof en veel krasjes en beschadigingen, tijd voor actie!

Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube Perfetto.
De complete auto met Monello oranje en Veloce bewerkt en afgewerkt met finale op Monello wit.
Daarna Poorboys world EX-P ingewerkt met een rode pad. En na een juiste swipe test afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met 303 Aerospace.

Interrieur
Interieur is uitgezogen, kiertjes en dergelijken schoongemaakt met wat PB apc 1:30 en een kwast. daarna al het kunststof behandeld met 303 Aerospace.
Ramen zijn schoongemaakt met PB apc 1:100 (werkten zeer goed, had ik niet verwacht!)

Een foto van hoe de auto er voor het wassen uitzag ben ik vergeten te maken, ik denk dat de foto's van de lak defecten wel voor zich spreken.

Na het wassen de Non ferro erop los gelaten.

ftokuc.webp

fbf5om.webp

De vervuiling in de klei was ongeveer op elk plaat deel net zo erg/vies, enkel onderaan de deuren was het stukken erger (niet op de foto).

33e0eir.webp

Na het kleien de lak eens geïnspecteerd.

2j65sv6.webp

2hppy7c.webp

Afgeplakt en klaar voor de behandeling.

2ytzjoh.webp

Tijdens het polijsten kwam ik met mijn pad aan de imperiaal boven op het dak, en tot mijn verbazing sloeg dezen niet wit uit van de polijst pasta maar werd deze blinkend ooit was dit dus glimmend zwart!

14njkgm.webp

En nu tijd voor de na foto's

293g4mw.webp

17qrnp.webp

Reflectie shot en een foto van hoe de kleur er in het echt uit ziet.

29gjv4o.webp

qpf3tc.webp

Tips en/of opmerkingen zijn welkom!

Is inderdaad goed opgeknapt! Me ouders stonden er ongeveer zo bij 8-()) , en dat maakt je natuurlijk als detailer helemaal :-D

Is de 2de keer dat ik met klei werk, dus weet niet wat "normaal" is maar voor mij werkt het, en als ik op wat kleinere plekjes moet dan vouw ik hem wat kleiner.
Is misschien wel een idee om in het achterhoofd te houden en de klei in een kleiner stuk te gaan gebruiken.

Volgende week even een bestelling plaatsen voor nieuwe clay lube. Had zelf de "Dodo Juice - Born Slippy clay lube" ingedachten.

Zelf gebruik ik alrijd ongeveer de helft van jouw klei qua oppervlak. Dit ook in combinatie met Born Slippy. Bevalt mij zeer goed. Is erg glad en voordelig, mits in concentraat verpakking gekocht.

Dan ga ik een iets kleiner formaat klei eens proberen. Ik was inderdaad de Born Slippy concentraat verpakking van plan te kopen.