Afgelopen zaterdag stond mij eigen auto op de planning, de eerste auto die ik met mijn dap 900 ging aanpakken.
De auto word altijd met veel zorg en liefde behandeld, een keer in de week of een keer in de twee weken word deze gewassen met de gebruikelijke twee emmer methode.
Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube Perfetto.
Het dak en wat kleine plekjes met Monello geel en Veloce de rest met Monello oranje en Mezzo en als laatste met Monello wit de finale aangebacht.
Daarna Blackhole met zwart verwerkt, en hierna Poorboys world natty blue liquid ingewerkt met een rode pad. Na een juiste swipde test afgenomen.
Kunstof lijsten en dergelijken zijn behandeld met 303 Aerospace.
Velgen en Banden
Ingesprayed met poorboys world spray en rinse, (wat helaas een witte aanslag op mijn blanke aluminium velgen gaf wat ik terug opnieuw heb moeten polijsten).
Gewassen met Poorboys super click & suds
De begin staat.
Na het wassen de rubbers schoonmaken en non ferro
De vervuiling in de klei na het dak gedaan te hebben, viel mij nog reuze mee!
Na het kleien even bekeken hoe erg de lak eraan toe was, qua krassen was het niet veel enkel gebruikers krasjes die er normaal gewoon uitgaan.
De "krassen" rond om de raam rubbers komt van mijn kwast, dus als iemand een tip heeft voor een goede zachte kwast hiervoor, GRAAG!
Afgeplakt en klaar voor de behandeling.
Hierna terug afgewerkt met.... juist Natty liquid blue.
En nog 3 na foto's
Tips en/of opmerkingen zijn welkom!
De auto word altijd met veel zorg en liefde behandeld, een keer in de week of een keer in de twee weken word deze gewassen met de gebruikelijke twee emmer methode.
Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube Perfetto.
Het dak en wat kleine plekjes met Monello geel en Veloce de rest met Monello oranje en Mezzo en als laatste met Monello wit de finale aangebacht.
Daarna Blackhole met zwart verwerkt, en hierna Poorboys world natty blue liquid ingewerkt met een rode pad. Na een juiste swipde test afgenomen.
Kunstof lijsten en dergelijken zijn behandeld met 303 Aerospace.
Velgen en Banden
Ingesprayed met poorboys world spray en rinse, (wat helaas een witte aanslag op mijn blanke aluminium velgen gaf wat ik terug opnieuw heb moeten polijsten).
Gewassen met Poorboys super click & suds
De begin staat.
Na het wassen de rubbers schoonmaken en non ferro
De vervuiling in de klei na het dak gedaan te hebben, viel mij nog reuze mee!
Na het kleien even bekeken hoe erg de lak eraan toe was, qua krassen was het niet veel enkel gebruikers krasjes die er normaal gewoon uitgaan.
De "krassen" rond om de raam rubbers komt van mijn kwast, dus als iemand een tip heeft voor een goede zachte kwast hiervoor, GRAAG!
Afgeplakt en klaar voor de behandeling.
Hierna terug afgewerkt met.... juist Natty liquid blue.
En nog 3 na foto's
Tips en/of opmerkingen zijn welkom!