• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Zwarte Golf 3

Svenn21

Detailing chief
23 jul 2013
354
85
Afgelopen zaterdag stond mij eigen auto op de planning, de eerste auto die ik met mijn dap 900 ging aanpakken.
De auto word altijd met veel zorg en liefde behandeld, een keer in de week of een keer in de twee weken word deze gewassen met de gebruikelijke twee emmer methode.

Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube Perfetto.
Het dak en wat kleine plekjes met Monello geel en Veloce de rest met Monello oranje en Mezzo en als laatste met Monello wit de finale aangebacht.
Daarna Blackhole met zwart verwerkt, en hierna Poorboys world natty blue liquid ingewerkt met een rode pad. Na een juiste swipde test afgenomen.
Kunstof lijsten en dergelijken zijn behandeld met 303 Aerospace.

Velgen en Banden
Ingesprayed met poorboys world spray en rinse, (wat helaas een witte aanslag op mijn blanke aluminium velgen gaf wat ik terug opnieuw heb moeten polijsten).
Gewassen met Poorboys super click & suds

De begin staat.

ndmvrp.webp

Na het wassen de rubbers schoonmaken en non ferro

72c8xd.webp

2vnictk.webp

De vervuiling in de klei na het dak gedaan te hebben, viel mij nog reuze mee!

dpbjf4.webp

Na het kleien even bekeken hoe erg de lak eraan toe was, qua krassen was het niet veel enkel gebruikers krasjes die er normaal gewoon uitgaan.

96e077.webp

De "krassen" rond om de raam rubbers komt van mijn kwast, dus als iemand een tip heeft voor een goede zachte kwast hiervoor, GRAAG!

ngbqtt.webp

Afgeplakt en klaar voor de behandeling.

2qs6uc4.webp

Hierna terug afgewerkt met.... juist Natty liquid blue.

25iof91.webp

En nog 3 na foto's

2mx4vwo.webp

wjgcyd.webp

29ipdu.webp

Tips en/of opmerkingen zijn welkom!

Mooi resultaat op een mooie golf 3 :cool
Misschien een kwast zoeken met paardehaar om die krassen te vermijden :|
Die vlekken op de blanke alu komen waarschijnlijk omdat spray and rinse een zuur als basis heeft. Zulke velgen zijn zowiezo kwetsbaar...ook pekel in de winter is nefast voor ze.

Dankje voor je reactie, dan ga ik eens opzoek naar een borstel/kwast met paardenhaar. Ik heb apparte wi ter velgen:D

Mooi resultaat :-)^. Zelf gebruik ik deze https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st_156200_100580 borstels, die zijn naar mijn mening erg fijn. Helaas alleen niet leverbaar nu.

Dat ziet er zeer netjes uit! Je Golf kan weer met trots de weg op. Voor de velgen zou ik toch een andere velgenreiniger nemen, Auto Finesse Imperial is volgens mij heel mild voor de velgen. Maar durf niet te zeggen of dit voor jouw velgen ook zo geldt.

Mooi resultaat.

Ik gebruik zelf altijd de Bilberrys velgenreiniger naar volle tevredenheid en nog nooit vlekken op velgen gehad.

Billberry is idd een goede voor gepolijste rand. Heb het zelf ook al is een keer meegemaakt met de poorboys variant, komt idd door het zuur wat erin zit.

Nu is het probleem niet dat ik de velgen niet schoon krijg, ze staan in de poorboys wheel sealant, dus zijn makkelijk schoon te krijgen met een sopje.

Niemand tips, op of aanmerkingen?

Wat het voor iedereen betekent, het verwijderen van vliegroest of andere metaal aanslag. Niet alleen op de velgen maar over de gehele auto.