• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor: dubbel gebruik?

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Niet dat ik hem veel gebruik, maar ik heb een extractor.
Tot nu toe gebruikte ik altijd een gewone stofzuiger om het interieur te stofzuigen.
Mijn vrouw heeft wel niet graag dat ik haar stofzuiger buiten gebruik. Nu vroeg ik mij af als het eigenlijk kwaad kan als ik de extractor gebruik als gewone stofzuiger?
 
Sommige extractors zijn echte natzuigers en hebben geen stofzak maar werken met een laagje vocht onderin en een labyrint erboven
Daarmee vang je zowat alle stofdeeltjes, vergelijkbaar met een stofzak en een hepa filter

Nadeel is dat je de extractor erna helemaal en goed droog moet maken om schimmelvorming te voorkomen
Daar komt een smetfobie dan weer als voordeel om de hoek #notme

Daarnaast vind ik mijn extractor wel erg veel lawaai maken voor binnenshuis
 
Ik ben in het bezit van een Numatic George.
Wordt hier in huis als stofzuiger ingezet en indien nodig als extractor.
Numatic vind ik nog steeds een van de betere stofzuigers en de George is makkelijk en snel om te bouwen naar extractor.
Bijkomend voordeel van de George vind ik dat je twee aparte stofzuigerslangen hebt ( Eén voor droog en een tweede voor de extractorfunctie ).
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Precies wat @hoevenvw zegt, ik gebruik altijd de George als normale stofzuiger in huis.. Indien nodig extractie slang gebruiken en na gebruik goed doorspoelen en de George van binnen goed droog maken.

De extractor geeft niet meer lawaai dan als ik alleen de zuigfunctie aanzet.
 
Bij mij gaat het over een Hydro7000, dan blijf ik maar de stofzuiger van binnenshuis gebruiken maar zet hem in een plastic bak zodat hij niet door het grind hoeft te rollen :)