• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor huren van forumlid

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Even een samenvatting,

Momenteel is mijn vader aan het overwegen om zijn huidige auto in de verkoop te doen en een andere aan te schaffen.
de lak en het interieur op de stoelen na krijg ik met mijn spullen allemaal netjes.

echter, in alle8-()) stoelen zitten vlekken. dit zijn allemaal gewoon vochtvlekken en niets spanneds maar zelf beschik ik niet over een extractor om die eruit te krijgen.
we hebben overwogen om bij boels zo'n apparaat te huren maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat dat een totaal ander apparaat is wat niet naar behoren zou werken.

nu is mijn vraag, is er een forumlid in de buurt van Venray, en dat hoeft echt niet binnen een cirkel van een half uur rijden te zijn, die bereid is om mij te helpen die stoelen een keer in orde te maken.
het is niet zo dat er persé iemand bij moet zijn maar ik kan mij voorstellen dat er weinig animo is om een extractor zomaar uit te lenen.
uiteraard kan dit allemaal tegen een schappelijke vergoeding.

alvast bedankt.

p.s. het betreft een half-lederen interieur, ik weet niet of dit invloed heeft maar ik meld het even.
 
Hoi Bjard,

Ik werk in Venlo en wil mijn extractor best uitlenen.
Maar dat verhaal over dat een huur apparaat niet werkt klopt toch niet; ik heb voordat ik een iegen had meerdere auto's gedaan met zo'n huur apparaat met goede resultaten. Werking is hetzelfde als mijn extractor......

Groeten, Rik.
 
als dat apparaat van Boels werkt heb ik daar geen problemen mee, alleen ik was afgegaan op iets wat hier op het forum was gepost.
bij post 11 staat dat het apparaat van Boels niet naar behoren werkt.

ook dacht ik dat het een iets ander apparaat zou zijn aangezien Boels het aanmerkt als tapijtreiniger.

ik kan het natuurlijk mis hebben, en als het apparaat van Boels gewoon functioneert is dat ook een mogelijkheid.
 
Je bent van harte welkom in Helmond om met mijn Numatic George aan de slag te gaan. Ik heb een eigen ruimte waar ik in detail dus we kunnen dat interieur wel even schoon maken in een avondje. Föhn op de bestuurdersstoel richten om het droogproces wat te bevorderen en je kunt weer droog huiswaarts :)

Voordat ik mijn extractor had heb ik net als Wittereus ook een aantal malen een extractor (heet inderdaad een tapijtreiniger bij hun) bij Boels gehuurd. Dat apparaat werkt echter net zo goed als mijn Numatic dus ik zou die huur echt overwegen. Als je hem een weekendje huurt (za. 12u - ma.ochtend geldt als 1 dag) kun je eventueel ook nog je eigen auto/auto van je moeder/vloerkleed etc. doen. Je moet uiteraard wel even het kleine mondstuk erbij huren bij Boels en wat reinigingsvloeistof kopen.
 
als ik dit zo lees, dan ga ik binnenkort even langs Boels om zo'n apparaat te huren.

allebei bedankt voor het aanbod:)^ , maar inderdaad als ik zo'n ding huur ga ik er ook even mee door mijn eigen auto en over het vloerkleed, 3 vliegen in 1 klap zullen we maar zeggen.:-"
bedankt voor het advies.

mijn vrees dat het apparaat van Boels niet goed zou zijn was dus blijkbaar ongegrond
 
Ik heb zelf in mijn tijd toen ik bij Boels werkte de reiniger zowat dagelijks verhuurd, klanten waren altijd positief en werkt gewoon goed. De Bijpassende vloeistof, a ik dacht 9€ Is ook een prima schoonmaakmiddel. Half om half of per kwart vullen in het "vuile" reservoir. Vullen met water, en dan pas overgieten in de juiste vloeistofreservoir (dan heb je geen kans dat het vuilwater emmertje overstroomt) Omdat de schone vloeistofreservoir groter is qua inhoud.

Als je deze op zaterdag haalt, en op maandagmorgen voor 10.00 uur terug brengt betaal je maar 1 dag huur. Borg zal zo'n €75/€125 Inclusief het uitstaande huurbedrag zijn, afhankelijk van het filiaal en eventuele extra's. Meeste filialen willen wel 1 dag huur berekenen als je deze zelfs al op vrijdag tussen 16:00/17:00 uur ophaalt, en pas op maandagmorgen 10:00 uur weer inlevert.

Gewoon belletje achter aan doen, want kans is dat het of gereserveerd staat voor een klant, of ze hebben niet eentje staan op het moment dat ze eentje regelen moeten enz. enz.


Natuurlijk zijn er in de verhuur wat oudere maar ook nieuwere types. Alles valt uiteindelijk met de staat van de machine, op het filiaal waar ik zat was, zodra er iets stuk was, dit eerst gerepareerd werd voordat het überhaupt terug in de verhuur kwam, kans bestaat dat dat wel eens ontglipt door het een of ander, maar hier moet je maar niet aan denken haha.

Als ik jouw was zou ik gewoon zo'n tapijtreiniger huren, neem er twee flesjes schoonmaakmiddel bij Meng deze kwart om kwart, of half om half, afhankelijk van de vervuiling. En laat je gaan, het kleine aparte mondstukje moet je wel apart huren, meende een euro of 6, gewoon wél doen. Mocht je een volle fles overhouden kan deze gewoon weer retour, en krijg je daar je geld van terug incl. De resterende borg. Het uitstaande huurbedrag wordt namelijk van je betaalde borg afgetrokken. En geretourneerd op je bankrekening. Duurt meestal 1,5 dag met terugboeken, hier zijn ze erg vlot mee, afhankelijk van je bank kan het 1 a 2 dagen duren eer het zichtbaar zal zijn.


Heb 1 keer een klant gehad waarvan zijn kat het bankstel volledig had onder gezeken. Met 2 flesjes schoonmaakmiddel, en een dagje intensief bezig heeft die alles er uit gekregen.

Tevens kun je met de tapijtreiniger, na reinigen met de vloeistof hem ook gewoon gebruiken om zonder vloeistof en alleen de zuigfunctie extra eroverheen te gaan na behandeling om het meeste vocht er uit te gaan krijgen. Dat haal ik ook niet uit het gelinkte topic.


Tevens zal het deze zijn: http://www.karcher.nl/nl/Producten/Professional/Tapijtreinigers/11001280.htm

Maar dan knaloranje! :cool:
 
heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg.
dat is dus duidelijk, ik ga een extractor bij boels huren.

bedankt voor de tip mbt. het reservoir, ik had inderdaad het schone reservoir gewoon volgegooid en dan tot de conclusie gekomen dat het niet paste:-"

top:)^
 
Probleem van huur, is dat niet iedereen even zuinig is op de spullen. En niet alles word altijd getest voordat het weer in de verhuur gaat.
Een extractor is simpet te testen in de verhuur winkel. Tankje vol met water en kijken of de pomp werkt, en kijken of de zuigkracht goed is. Je moet een beetje geluk hebben, met wat je meekrijgt. Wel kijken of het kleine mondstukje erbij zit, die heb je echt nodig.
 

Vergelijkbare onderwerpen