• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractor, maar welke?

Nicklazzz

Detailing rookie
10 apr 2010
61
0
Ik ben het stilaan een beetje beu om na al het borstelen nog niet het gewenste resultaat te behalen:auw .
Daarom zoek ik een extractor, ik zat te denken aan volgende toestellen:

Extra 2000
Numatic Charles
Numatic George

Deze toestellen ben ik vaak tegengekomen, hebben jullie hier enige ervaring mee?
Als jullie tips en of zaken weten waar ik terecht kan hoor ik het graag.
 
niet de charles, die heeft geen extractorfunctie alleen nat/droog-zuiger
de extra is een goede, de George ook ( wellicht wat beter ) maar is wel weer iets duurder
Aan beide zal je geen bult vallen iig
 
mk-us;332578 zei:
niet de charles, die heeft geen extractorfunctie alleen nat/droog-zuiger
de extra is een goede, de George ook ( wellicht wat beter ) maar is wel weer iets duurder
Aan beide zal je geen bult vallen iig

Kijk, hier heb ik wat aan:). Qua materialen etc heeft de George zo'n een meerwaarde t.o.v. De 2000?
Enig idee waar ik deze snel kan verkrijgen en goede service omtrent naverkoop?
 
Ligt er aan of je perse uit Belgenland wilt of elders
De George is meerwaarde wel waard, mits je vaker gebruikt ( je eigen auto en een keer je bankstel dan vind ik van niet ( maar dat ben ik dan weer ))
 
mk-us;332580 zei:
Ligt er aan of je perse uit Belgenland wilt of elders
De George is meerwaarde wel waard, mits je vaker gebruikt ( je eigen auto en een keer je bankstel dan vind ik van niet ( maar dat ben ik dan weer ))

Zowel Nederland als België maar geen andere landen.
 
Het is de numatic George geworden :), net besteld en morgen in huis. Daar ik de laatste tijd meer en meer door vrienden werdt aangesproken omtrent hun interieur. En ik hoop dat het toestel lang zal meegaan want het is niet bepaald goedkoop.
 
Type 4200 (dacht ik) had ik te leen, alles voelde erg stevig en degelijk. Wel een beetje olie om de o-ring gedaan zodat de slang zelf beter in de opening klikte zonder morren!

Zou er zelf een aanschaffen waarmee je het liefst in 1x door kunt gaan met een grotere vuilwatertank maar indien echt te prijzig, is 't niet anders ;)
Ook gebruik ik geen APC in de tank maar los.

Enfin, je hebt je aanschaf gedaan en erg benieuwd naar je bevinding!
 
Denders;332604 zei:
Type 4200 (dacht ik) had ik te leen, alles voelde erg stevig en degelijk.


De SE4200 inderdaad.
Ik heb deze gebruikt overgenomen en was in zwaar mishandelde staat.. (lees: te vies om aan te pakken)

Het ding toen helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar de motorconstructie en afdichtingen vond ik toch wel wat krakkemikkig overkomen.... Denk ook niet dat deze het eeuwige leven zal hebben. Maar we zullen het zien: vooralsnog doet hij zijn werk prima!
 
Vergeet ook niet je aanpassing ala "home-depot", met de plastic afdekkap!!
..zou er patent op aanvragen of verkopen aan Karcher m.b.t. motor/aanzuigroute bescherming tegen het inkomende water. ;)

Vooral de attributen vind ik van Karcher zeer degelijk, helaas ook aardig aan de prijs.
 
Desalniettemin de keuze is gemaakt zou ik toch ook graag advies op dit gebied hebben. Zijn bovenstaande een beetje de meest gangbare of zijn er nog andere aanbevelingen?
 
Als ik er zelf eentje eens ga kopen zal het hoogstwaarschijnlijk een George worden, ziet er ook erg degelijk uit!
Heb er al veel voorbij zien komen en bekeken maar de Karcher kunnen lenen dus even terug.
Verder geen ervaring.
 
Na wat gezocht te hebben op dit forum ben ik op marktplaats gaan kijken of ok toevallig een hier genoemd apparaat op de kop kon tikken. Hoeft niet nieuw en duur omdat ik het eens per jaar ga gebruiken...

Nieuwe extra 2000's zijn te vinden voor +-129 EUR...er staat 1 tweedehands model op waar 16 euro op was geboden! Email contact gehad en apparaat is voor 25 euro op te halen, er wordt niet verzonden! Helaas voor mij erg uit de buurt! Anders had ik t wel geweten ;)

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/stofzuigers/m691894218-fam-extra-200.html

Misschien voor iemand hier...
 
Ik heb de numatic george en heb het interieur er mee gedaan :-b :grinning:

3_9dd_u90in.jpg


4_ba5_u90in.jpg


5_16a_u90in.jpg


Wel een advies:
Alleen APC in een spuitfles, verhouding 1:4,
geen druppel in de tank van George, anders komt er zoveel schuim in de opvang tank,
dat je binnen 2 minuten weer de tank kunt leeggooien,
omdat het bolletje binnenin op het schuim gaat drijven en de zuigmotor bypassed.

Ik had er geen spijt van en hem via ebay.co.uk gekocht.
Beetje jammer van de wat hogere verzendkosten, maar super toestel,
wat we ook gewoon als normale stofzuiger thuis gebruiken,
en wat dus de aankoopprijs ook wat rechtvaardigd..

Geniet van je toestel :party:
 
verlengsnoer;336612 zei:
Na wat gezocht te hebben op dit forum ben ik op marktplaats gaan kijken of ok toevallig een hier genoemd apparaat op de kop kon tikken. Hoeft niet nieuw en duur omdat ik het eens per jaar ga gebruiken...

Nieuwe extra 2000's zijn te vinden voor +-129 EUR...er staat 1 tweedehands model op waar 16 euro op was geboden! Email contact gehad en apparaat is voor 25 euro op te halen, er wordt niet verzonden! Helaas voor mij erg uit de buurt! Anders had ik t wel geweten ;)

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/stofzuigers/m691894218-fam-extra-200.html

Misschien voor iemand hier...


Blijkbaar....:-"
 
Weet er iemand waar je een numatic george het goedkoopst kan verkrijgen zonder op een onbetrouwbare site terecht te komen?

Alsook, welke reinigingsmiddel steken jullie daarin? Of APC op de te behandelen plek spuiten, eventjes laten inwerken en dan extracten?

Edit:
Wat is het verschil tussen beiden? Gewoon het nieuwe model met kleurwijziging? En prijs natuurlijk.
[mod]Graag geen commerciele links; zie forumregels[/mod]

EDIT 2:

Deze vraag is vooral om te weten waar de update voor staat tussen beide modellen.

Alsook, bij de eerste link krijg je dit erbij.
Airo Brush
5 ltr Rug Doctor Pro Quick Dry Carpet Detergent
5 ltr Rug Doctor Pro Upholstery Cleaner
500ml Rug Doctor Spot and Stain Remover
500ml Rug Doctor Odour Remover
500ml Rug Doctor Traffic Lane Cleaner
500ml Rug Doctor Anti Foam
500ml Rug Doctor Urine Eliminator
Pack 10 Numatic 2 BH Vacuum Bag
 
Grappige is dat je inderdaad al snel op die site uitkomt als je een george vanuit de UK zoekt. Echt veel (goede) opties lijken er niet te zijn als je een extractor zoekt. Je komt al snel op 2 a 3 modellen uit.