• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extractormond op standaard waterzuiger?

Wannes

Detailing rookie
3 apr 2017
18
5
Hallo,

gezien mijn beroep heb ik aardig wat stofzuigers staan thuis, maar geen extractor.
mijn 4 toestelletjes kosten samen rond de 3k, dus niet veel zin om er nog een 5de aan toe te voegen...

1 van mijn festool zuigers zou ik ook zillen inzetten voor de auto (CTL Midi, de CTM 36 gebruik ik om de saneringsfrees af te zuigen, dus die is echt stofferig)

Nu vroeg ik me af of er geen universele "extractorset" bestaat, een reservoirtje met een pomp, en een darmpje naar een zuigmond, bij wijze van spreken... Hoef ik geen ander toestel aan te schaffen...

De festool kan perfect water enzo aan, mits een natfilter (heb ik liggen).
 
Als je de extractormond hebt, past er eenvoudig een slangetje op
Dan een dompelpompje van een caravan (meestal 12V)
Kan je met een kleine stekkertrafo al aan het werk
 
Ik heb een karcher extraxtor kop gekocht, daarna heb ik bij de gamma wat koppel stukken gekocht op het werk een stuk laten afdraaien en het past nu gewoon op de zuigkop.
Via een slang heb ik een grote sproeipomp (hand) die normaal in de tuinbouw gebruikt zou woreen. Dat werkt pefect so far.