• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extreem veel teer door nieuwe asfalt

Mercedes78

Detailing trainee
3 jul 2011
22
47
Zuid-Holland
Beste carcleaner, ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje.

Onze auto waarmee we elk jaar op vakantie gaan is vorig jaar door verse asfalt gereden. Gevolg was dat er een nieuw wegdek ontstond op de Zafira. :| Heb veel dingen geprobeerd maar het bleef gewoon liggen op het lak.

Ik heb een paar foto's genomen na het wassen van de auto. Ja, dat is allemaal teer!

IMG00245-20110220-1328.jpg


IMG00244-20110220-1327.jpg


IMG00243-20110220-1327.jpg


IMG00242-20110220-1327.jpg


IMG00246-20110220-1328.jpg


Opnieuw laten spuiten is geen optie omdat de waarde van de Zafira niet zo hoog ligt. Ik dacht eraan om de kleine teerspetters met Autoglym Intensive Tar Remover te verwijderen en te kleien met Meguairs Quik Clay Detailing System. En als laatst Autoglym Super Resin Polish erover. De grote teerspetters onderaan zitten volgens mij zo erg vast dat wanneer je die eraf haalt de lak gewoon meegaat. :( Overal vind je gewoon teerspetters, zelf aan de achterkant tot het raam. Wat denken jullie over het verwijderen hiervan ? Heb geen polijstapparaten tot mijn beschikking dus moet het handmatig gebeuren.

Groeten
 
Heb dit ooit eens gehad en heb WD40 gebruikt en verdween als sneeuw in de zon.
Hierna effe een detail uiteraard:heart_eyes:
 
Wtf........euh dat is een hoop teer. daar gaat wel een gallon tardis tegen aan denk ik. Zal een langdurige klus worden. Zou het insprayen met tardis, laten weken, afnemen/spoelen en dan weer dezelfde cyclus.
 
Snitser zei:
Wtf........euh dat is een hoop teer. daar gaat wel een gallon tardis tegen aan denk ik. Zal een langdurige klus worden. Zou het insprayen met tardis, laten weken, afnemen/spoelen en dan weer dezelfde cyclus.

Mag ik vragen wat Tardis is en waar je dat kan krijgen? Ik ga over 5 dagen weer op vakantie dus moet het eigenlijk snel gebeuren.
 
Erop gespoten en effe laten weken, maar was wel verse franse teer....
En hierna met microvezeldoekje.
Dat is misschien wel het verschil dat het vers was binnen 12 uur verwijderd en niet uitgehard.
 
Hi hi, je naam zegt het al, ik zou gewoon Diesel proberen;)

Gebruikten ze in het verleden ook bij de trucks die asfalt vervoeren om de bak weer schoon te maken.
 
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover:
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10-500ml_101769
 
j.lipsch zei:
Erop gespoten en effe laten weken, maar was wel verse franse teer....
En hierna met microvezeldoekje.
Dat is misschien wel het verschil dat het vers was binnen 12 uur verwijderd en niet uitgehard.

Ja deze teer zit er al 11 maanden op. :|

michelv. zei:
Hi hi, je naam zegt het al, ik zou gewoon Diesel proberen

Gebruikten ze in het verleden ook bij de trucks die asfalt vervoeren om de bak weer schoon te maken.

Ik had op internet ook gelezen dat diesel ook helpt. Weet alleen niet of het werkt bij mijn auto. Hoe moet ik verder aan diesel komen, bij de benzinepomp doen ze volgens mij moeilijk als je daar met een flesje of jerrycan komt.
 
Dibbuz zei:
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover:
https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10-500ml_101769

Denk je dat dat zou werken op mijn auto? Ik heb niet alleen teerspetters op de auto, maar gewoon hele klodders teer. :p
 
Het werkt erg goed op teer, je zal best wat nodig hebben maar Diesel kan je natuurlijk eerst proberen. Je zal nogal wat nodig hebben vrees ik.
 
Ik ga dan maar wat diesel kopen en daarmee proberen schoon te maken. Bedankt voor de reacties.

Wat is de beste manier om met diesel schoon te maken? Een microvezeldoek met diesel nat maken en daarmee poetsen?
 
Weet niet, misschien vernevelen met een plantenspuit. Kan je het royaal mee aanbrengen en "nat" houden zeg maar tot alles oplost is en dan met een doek afvegen.
 
Halloo

ik heb dit ook is gehad met de fiesta.
ook over vers asfalt gereden.

ik heb toen een kleine 2.5 liter jerrycan met terpetine gekocht bij een bouwmarkt.
en even een oude sprayer over gegoten en op de teer sprayen.
en met een kwastje in smeren en blijfen sprayen met de terpetine.

met een uurtje boenen heb je je auto weer mooi teer vrij.

daarna even kleien om alles mooi glad te krijgen.

daarna even wassen en wax enzo er op dan is het weer netjes.

gr sander.
 
SandeR-design zei:
Halloo

ik heb dit ook is gehad met de fiesta.
ook over vers asfalt gereden.

ik heb toen een kleine 2.5 liter jerrycan met terpetine gekocht bij een bouwmarkt.
en even een oude sprayer over gegoten en op de teer sprayen.
en met een kwastje in smeren en blijfen sprayen met de terpetine.

met een uurtje boenen heb je je auto weer mooi teer vrij.

daarna even kleien om alles mooi glad te krijgen.

daarna even wassen en wax enzo er op dan is het weer netjes.

gr sander.

Is het niet zo dat je met terpentine door de lak kan gaan? Of heb je daar niks van gemerkt?
 
Terpentine en diesel werken erg goed als het er al wat langer opzit. Nadeel is wel dat je een kans loopt op swirls omdat je troep (vrijgekomen teer) over je lak beweegt.
Daarnaast zorgen dat je het op een koele plek doet en niet in de volle zon.

Zelf heb ik de Astra behandeld met Mequiars Body Solvent, kwestie van opsprayen, minuutje of 2 wachten en dan met een doekje afnemen.

Het is dat ik deze week weinig tijd heb anders had ik je wel even willen helpen. Je zou ook Rob (Vadebo) eens kunnen vragen.

Gr. Arjan
 
ZafiraDiesel078 zei:
Is het niet zo dat je met terpentine door de lak kan gaan? Of heb je daar niks van gemerkt?


Terpentine is gaat echt niet door je lak.

thinner wel
maar daar heb je ook nog verschilende sterkes in.

gr sander
 
Oke bedankt voor de reacties. Ik ga het eerst met terpentine proberen en als dat niet werkt ga ik met diesel proberen schoon te maken. Hopen dat het eraf gaat. :grinning: