• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hallo allemaal. Ik heb vorige week mijn oom zijn Volvo helemaal gewassen/gedecontamineert en een verse laag fusso coat 99 aangebracht om de winter door te komen.

Nu was ik best tevreden over het eindresultaat behalve de banden. Speciaal de zijkanten van de banden. Ik heb nog nooit zo vaak moeten schrobben (4x per band) om een beetje verschil te maken.

Nu gebruik ik de volgende producten/tools om normaal banden schoon te maken.

-P&S brake buster straight voor lichte vervuiling en onderhoud

-Optimum power clean straight en/of Surfex HD 50% diluted voor zware vervuiling of extreme bruining.

Nu heb ik naast een bandenbrush ook een boormachine met de gele ronde borstels die je ook voor vloermatten kan gebruiken.

Ik heb dus met optimum /Surfex HD + beide borstels 4x de zijkant van de banden geprobeerd schoon te maken. Toen ik bijna geen verschil meer kon maken ben ik ermee opgehouden aangezien ik voor mijn gevoel nog wel 4x per band had kunnen proberen. Normaal heb ik alle banden die ik heb schoongemaakt wel schoon en bruin vrij maar dit keer viel het me sterk tegen.

Is dit een gevalletje niet meer te redden? Of hebben jullie nog andere producten/tips/tricks die helpen met extreme bruine/vieze banden?

(helaas ben ik vergeten foto's te maken.)