• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ez mini vs wheel woolie ventbrush

morphf

Detailing chief
1 jun 2008
205
103
40
even een dilemma.

Ik heb een nieuw brush nodig voor mijn velgen, maar dan een die in hele kleine gaatjes past.
(Mijn schijven zijn 330mm en de velg 17" op de plaats van de klauw zit maar 5 mm ruimte)

Ik heb nog een ouderwetse daytona speedmaster (grote broer van de mini)
Deze past op 3 plaatsen precies tussen de velg en de remklauw, maar is echt versleten en aan vervanging toe.
De gewone woolies doen het prima op de rest van de velf, maar passen niet tussen de spaken, velgbed en de remklauw.

Nu hoopte ik dat de wheelwoolie ventbrush net zo dik is en ook zou passen.
Ook ben ik benieuwd hoe flexibel deze is, de ez kan namelijk wel tussen de spaken en de remklauw, maar is de ventbrush daar ook buigzaam genoeg voor?

Even een foto ter illustratie.
1912404_607636999354652_4639338037968527585_n.jpg



De ventbrush : https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Wheel_Woolie_Vent_Brush_103247?o=srWoolie

De ez mini :
https://www.carclean.com/nl/product/Carclean_nl/EZ_Detail_Mini_Brush_101464?o=srEz detail mini

Wellicht kunnen de dames en heren van carclean ook hier hun gedachte op los laten?
@Dibbuz @Laurette @Tim

Een upgrade naar 18" zou meer ruimte geven.
Maar helaas wordt de band dan te plat waardoor ik de velg over het astvalt van het circuit schaaf.

Ben benieuwd naar jullie ervaring hier in.
 
Heb zelf ook de EZ mini en ben nog nooit vast gelopen omdat deze niet past. Nu zie ik bij jou maar echt heeel erg weinig ruimte.

Hier kom ik makkelijk tussen met de EZ mini en met de normale EZ ook.
1b400b4a6d92e2c56359be4e7970a977.jpg


Kreeg toen als opmerking dat ik maar grotere velgen moest kopen
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Denk dat het dan de ez mini moet worden.
Enig minpuntje is dat mijn wielen gespoten zijn, dus niet zo kneiter hard als gecoate wielen.
 
Eventueel zou je nog een coating zoals Gyeon Rim kunnen overwegen. Remstof laat makkelijker los, dus minder schrobben en de coating vangt de eerste "klappen" op. Zeker met warm remstof wat nog wel eens wil invreten in lak misschien wel fijn.
Voordeel van gelakte wielen vind ik wel dat ze mooier glimmen dan gepoedercoate.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Gespoten zijn ze zeker mooier maar zoooooooo gevoelig voor steenslag. :sob: