• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FF voorstellen

Wessie

Detailing rookie
15 mei 2020
4
15
Ben Wesley afkomstig uit de Haarlemmermeer, ben getrouwd en heb een kleine meid.
Samen met me meissie 4 auto's in het bezit en 2 motoren.
Ben een beginner en zal voor mij vooral bij lezen en vragen stellen blijven, toevoegen denk ik niet dat er veel van mijn kant verwacht moet worden.
Gaat mij vooral om mijn BMW en de Mini van de vrouw mooi en shiny te houden.

Me broer was zo aardig om bij zijn emigratie een aardig kaptaal aan spullen achter te laten bij me.
Hier kan ik wel een aardig begin mee maken om de auto's eens lekker te verwennen.
Had al wel gelezen en van een vriend te horen gekregen dat ik wel wat pad's en doeken bij moet bestellen.
Doeken heb ik btw wel liggen niet op de foto.
Wassen doe ik al vanaf begin ik auto's heb met de hand en sinds aantal jaren ook 2 emmer principe waarvan 1 met grid erin.
Gebruik ook altijd een washandschoen.
Stukje bij beetje word het wat dus.
Volgende stap is om wat uitgestald ligt op tafel eens in de praktijk te gaan gebruiken en de auto's nog meer te laten glimmen.
IMG_1260.jpg


IMG_3676.jpg


E61 525i van mij
IMG_1556.JPG


Mini Cooper van de vrouw
IMG_3419.JPG


E30 318 zijn we aan het ombouwen voor het circuit (motor van E30 325i erin)
IMG_4385.JPG


E30 325i Cabrio van de vrouw die compleet in restauratie en een flinke upgrade krijgt (Motor M5/body M3)
DSC01614.jpg


Onze motoren (zij een Suzuki GSX600F en ik een Aprilia RSV Mille)
IMG_2248.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1556.JPG
    IMG_1556.JPG
    246,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3419.JPG
    IMG_3419.JPG
    355,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4385.JPG
    IMG_4385.JPG
    374,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2248.JPG
    IMG_2248.JPG
    315,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3676.jpg
    IMG_3676.jpg
    139,1 KB · Weergaven: 0
Welkom op het forum, Wesley.
Leuke wagens en motoren heb je daar!
Ben nu wel benieuwd naar de ombouw van de E30 cabrio en de andere voor op circuit :D.
En je hebt (dankzij uw broer) al enkele leuke detail spullen bij de hand :cool:.
 
Welkom op het forum, Wesley.
Leuke wagens en motoren heb je daar!
Ben nu wel benieuwd naar de ombouw van de E30 cabrio en de andere voor op circuit :D.
En je hebt (dankzij uw broer) al enkele leuke detail spullen bij de hand :cool:.
De cabrio ja waar moet ik beginnen hahaha.
Qua body word hij helemaal M3 met alleen originele plaatdelen, deze heb ik al liggen, sommige nieuw en voorschermen komen zelfs uit Finland vandaan, omdat ze gewoon niet meer te krijgen zijn, gelukkig toch nog een set op de kop weten te tikken.
Motor die erin komt word een blok uit een E34 M5 met 315pk ongeveer.
Remmen worden natuurlijk ook geüpgraded, waren 260mm , maar worden 325mm met 4 pots klauwen.
Ga van 4x100 naar 5x120.
Eigenlijk blijft er vrij weinig origineel.
Alles gaat helemaal uit elkaar om hem als nieuw de garage uit te laten komen.

En ja de E30 circuitbak in wording.
Gekocht voor paar 100 en was een echte flinstone auto.
Heel maar ook heeeeel veel laswerk waar ik nog mee bezig ben.
Ondertussen ook spulletjes en pakkingen aan het verzamelen om het 325 blok wat ik klaar heb liggen te reviseren.
Stoel, rolkooi en stuur liggen al klaar.
Ook via Facebook een Intrax schroefset weten te scoren die ik beetje aan het opknappen ben.
Had onder een drifter gezeten en was goed gebruikt laat ik maar zeggen.
Nooit een drup olie gezien om het schroefdraad gangbaar te houden dus flink met de staalborstel eroverheen en veel kruipolie.
Gelukkig alles gangbaar weten te krijgen.

Oude bekende (E30fansite) ! Welkom hiero.
Dikke plannen voor die dakloze, gaaf!
Gaaf Ivo om je hier weer te treffen.
Toen was je altijd al met detailen bezig idd weet ik.
Die calypso zag er altijd super netjes uit.
Zo te zien nog altijd BMW blijven rijden.
Ik zit nog steeds op het forum en sinds een aantal jaar ook een heuse E30club van BMW Club Nederland
 
  • Leuk
Reactions: Rednose en ivo's
Welkom hier Wessie! Hier staat een E30 316i in de stalling. Wist niet dat plaatwerk zo slecht te krijgen is, dacht dat alles nog gewoon via de vriendelijke dealert verkrijgbaar was. Uh oh...

Veel succes met je projecten en veel plezier met je poetsklussen.
 
Iedereen bedankt voor het welkom.

Welkom hier Wessie! Hier staat een E30 316i in de stalling. Wist niet dat plaatwerk zo slecht te krijgen is, dacht dat alles nog gewoon via de vriendelijke dealert verkrijgbaar was. Uh oh...

Veel succes met je projecten en veel plezier met je poetsklussen.
Weet niet wat je zoekt.
Kan eens voor je rondvragen.
Al eens gekeken op www.e30fansite.nl zoals hierboven genoemd door Ivo?
Het probleem is dat de E30 aantal jaren geleden classic status heeft gekregen bij BMW, waardoor de onderdelen zoizo duurder zijn geworden.
Onderdelen staan ook vaak in backorder waardoor bij een bepaald aantal pas nieuwe onderdelen geperst gaan worden.

Thanks en ga eerst veel lezen hier en filmpjes kijken
 
Iedereen bedankt voor het welkom.


Weet niet wat je zoekt.
Kan eens voor je rondvragen.
Al eens gekeken op www.e30fansite.nl zoals hierboven genoemd door Ivo?
Het probleem is dat de E30 aantal jaren geleden classic status heeft gekregen bij BMW, waardoor de onderdelen zoizo duurder zijn geworden.
Onderdelen staan ook vaak in backorder waardoor bij een bepaald aantal pas nieuwe onderdelen geperst gaan worden.

Thanks en ga eerst veel lezen hier en filmpjes kijken
Nee, nog niet actief op zoek geweest. Geen haast bij. Kennelijk had ik wel haast moeten maken.

Op de verlanglijst: motorkap, voorschermen, portieren (4), achterklep, achterschermen (binnen/buiten) en nog wat ditjes en datjes. Ik denk dat ik mag gaan sparen.
 
Ook een beste restauratie/opknapbeurt zo te horen.
Onderdelen zijn de afgelopen jaren ook flink in prijs gestegen 2dehands.
Dus idd iets teveel geduld gehad hahaha.
Achterschermen buiten komen nog wel eens 2dehands voorbij op Marktplaats bijvoorbeeld.
Binnenschermen wat lastiger
Voorscherm is 1 kant nog nieuw leverbaar meen ik, andere kant staat in back-order.
Motorkap misschien nog wel nieuw te krijgen.
Portieren niet vermoed ik.
Plaatwerk lekker gewoon marktplaats in de gaten houden voor goede gebruikte delen.
Is nog goed te doen.
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek