• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ff wachten met wassen - zand is onderweg!

Weet niet of mijn redenering klopt maar als je een goede prewash doet krijg je zand/stof wat op de auto ligt er toch af (voordat je aan de auto komt met een washmitt)? Aangezien zandkorrels meestal wat zwaarder zijn lijkt me dat het vrij snel losweekt en af te spuiten is.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
De Jaguar zit er hier ook al onder. Geen probleem. Eerst goed rond de auto gaan met de hogedrukreiniger, dan een pre-wash en bijna alles is alweer verdwenen. Dus wat Zrobb ook zegt.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Het is toch altijd wat, he? Voor het weekend mijn auto helemaal gepoetst en nu komt dat zand. Ook bloeiende planten doen hun duit in het zakje. Gelukkig staat de auto nu in de was en afspuiten zal wel voldoende zijn om hem weet netjes te krijgen. Het voordeel wel van deze wind is, dat het zacht en droog blijft. Succes met poetsen.....
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Welke pre-wash gebruiken de meeste? Wil zo weinig mogelijk aanraken natuurlijk. Ergens denk ik gewoon ONR er op spuiten, maar twijfel of een foam niet beter is eerst...

Greetz Emiel
 
Saharazand is nogal scherp en wil je denk ik niet met een rinseless wash doen. Zelf gebruik ik de laatste tijd veel Bilt-Hamber auto foam, maar bij minder vervuiling cq. in de zomer gebruik ik ook vaak de Monello Artico Magico.
 
Nee wil ook geen rinseless doen. Gaat juist om het vuil los te weken.

Beetje over het wereldwijde web lopen speuren, ga nu voor:

Pre-soak met ONR en een drukspuit, dan Bilt-Hamber Auto-Foam voor de rest los laten weken en dan pas de touch wash...

Greetz Emiel
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gedaan met Bilt-Hamber Touchless op 4% PIR. Ging perfect ook al moest ik redelijk snel afspoelen vanwege de hoge zon >.<
 
Morgen ook maar is gaan wassen. Even goed foamen en afspoelen van tevoren:laughing: Hoop dat die niet zo snel droogt als vorige keer.. was toen echt haasten want het droogde op waar je bijstond..
 
Hier ging het ook prima met BH Touch Less op 4%. Van dit:
20220318_122741.jpg


Naar dit:

20220318_153232.jpg

Dit was dus het resultaat na enkel de pre-wash! Ik kon zelfs goed zien waar ik slordig had afgespoeld, zoals iets verder op de spoiler:
20220318_153243.jpg

Keurige rechte baan gemist.....wel makkelijk controleren met dat saharazand! Ook die baan was zo weg gespoten. Klaar voor de contact wash!
 
@RoCo, dat is precies waarom ik de touch-less wil bestellen als ik door mijn 5 liter arctico foam ben.. zal morgen even testen hoe die het doet. Maar ben bang dat die niet zoveel van de film weghaalt als de touchless doet.ben nu ook van mening dat het iets agressievere foam minder schade doet aan mijn lsp dan de ph neutrale pre-wash die ik nu heb (monello arctico) gevolgd door een contact wash met btbm).. denk dat je beter een agressievere pre wash kan hebben gevolgd door een minder schurende contact wash dan andersom..
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..
 
Donderdagmiddag ook maar eens de zandbak op wielen gewassen. Vrijdag onderhoudsbeurt, dus ik wilde voorkomen dat de Focus wat 'extra service' zou gaan krijgen bij de dealer in de vorm van een wasbeurt. Ik vind het overigens sowieso prettiger om de auto in nette toestand daar af te geven.

Bij gewoon afspoelen met water was het meeste stof er gelukkig al vanaf. Daarna een sopje gemaakt met wat (ruime) laatste restjes shampoo. Inmiddels is er alweer een bestelling de deur uitgegaan voor een lading verse shampoo.
 
Man man, wat n zut.

Vanochtend met HD op zachte stand de zwarte Kia E-niro van een maatje afgespoeld... Leek heel netjes, maar eenmaal opgedroogd zat de zooi er weer op.
Meer tijd dan dat hadden we niet, dus door naar eigen auto.

Afspoelen ruimschoots, ook hier veel vlekken nog.
Wielen met non-ferro
Monello Artico, hierna vertrouwen om met spons in de weer te gaan
Gewassen met 26JPN.
Afspoelen afspoelen.

Was maanden geleden laatste wasbeurt. Morgen gaat ie met schoonpa mee voor APK en zomer/wintervelgen wissel dus is ie weer netjes.

Binnenkant moet nog. Ben bezig geweest met stenen/zand/hout tbv tuin/veranda dus er is boel shit in vervoerd. Mss morgen... Mss...
20220319_115136.jpg
20220319_115141.jpg
20220319_115149.jpg
20220319_133649.jpg
20220319_133659.jpg
20220319_133707.jpg
 
Heb ik lekker vroeg al dat zand er al afgewassen van de week, zit de auto nu weer helemaal vol met stuifmeel....
Wat een ellende al dat mooie lenteweer dat er nog aan zit te komen....
 
  • Grappig
Reactions: RoyR