• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Camper van de buurman

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Deze week vroeg mijn overbuurman of ik zijn camper even wilde aanpakken.. en het zou een spoedklusje zijn.
IMG_6851Medium.webp

IMG-20120704-00206Medium.webp

Ik schrok, maar werd meteen gerustgesteld. Het zou alleen gaan om de "voorkant"

paar plaatjes vooraf:

IMG_6823Medium.webp

IMG_6824Medium.webp

IMG_6825Medium.webp

IMG_6826Medium.webp

IMG_6827Medium.webp

IMG_6828Medium.webp

IMG_6829Medium.webp

IMG_6830Medium.webp

IMG_6832Medium.webp

wat ik gedaan heb:
gewassen, geclayd, gepolijst met de DAP900 (PB ssr 2 op oranje en PB professional polish with carn. wax). Toch wel lastig, die hoogte en de ronding op de kop van de camper.

de motorkap, zijschermen en de deuren heb ik met ssr2 gepolijst, ssr1 op de witte pad, PB white diamond en vervolgens Dodo juice rubbisch boys. verder de puntjes op de i gezet met de trim restorer en de bandjes zwart gemaakt.

50/50

IMG_6834Medium.webp

IMG_6835Medium.webp

IMG_6840Medium.webp

IMG_6841Medium.webp

IMG_6842Medium.webp

IMG_6843Medium.webp

IMG_6844Medium.webp

IMG_6846Medium.webp

IMG_6848Medium.webp

IMG_6849Medium.webp

IMG_6850Medium.webp

IMG-20120706-00212Medium.webp

vandaag zag het er zo uit na 'n flinke regenbui.
IMG-20120705-00207Medium.webp

IMG-20120705-00209Medium.webp

IMG-20120705-00210Medium.webp

lang niet alle krasjes en swirls zijn weg, maar dat hoefde ook niet. de vlekken en de lopers van het dak moesten weg en de glans moest terugkomen. En dat was gelukt... buurman weer blij..

thnx!

als je goed kijkt, klopt de laatste foto niet qua tijdslijn. hier was ik ongeveer op 3/4 van de bovenbouw van de camper, voor het begon te regenen. je kan hier goed zien waar de wax zit en waar niet....

pfoooee, das zonde. Zou dan zoiets hebben van doe de hele camper maar:-b
nou je er toch bent.
dat zou een werk zijn! wel netjes by the way

Zeker een geslaagde uitvoering. Prachtig geworden. Herkende de eigenaar zijn eigen camper nog terug?

Eerste foto.
Wat is dat voor een bak achterop en waar dient die voor?

idd, je was me net voor dennis. Ik wist het ook niet, dus ben even naar de buurman gelopen om het te vragen en deze vertelde me hetzelfde. Het ziet er inderdaad een beetje raar uit als ie zo opgeklapt is.

natuurlijk had ik liever de hele camper gedaan, als ik er de tijd voor gehad had. maar aangezien ik thuis nog in een verbouwing zit en de camper deze week weg gaat hebben we het hierbij gelaten. Maar ik denk dat ik deze camper na de zomer als ie terug is uit Noorwegen nog een keer mag doen, maar dan helemaal....

Hartelijk dank voor de uitleg van die zwarte bak op de achterzijde. Slim bedacht hoor.

Camper zal vast wel terugkomen, want nu de voorzijde er zo stralend uit ziet, lijkt de opbouw alsof deze van een andere camper komt. Vlag modderschuit verhaal.
Benieuwd hoe je de auto na Noorwegen kan laten stralen.

Moet je tegen je buurman zeggen dat hij de witte ty-wraps vervangt voor zwarte van dezelfde maat..
In witte zit kalk en die trek je zo kapot als het een beetje kouder wordt, mag je alleen binnen gebruiken.

Hoe weet ik dit? 12,5 jaar + 2 jaar zowieso ervaring ermee in fabrieken en andere plaatsen toen ik ze voor mijn werk (elektro) vaak in bulk nodig had.
Thomas&Betts zijn de beste, die hebben metalen clipjes waarmee je ze vast"klikt".

Netjes gedaan overigens!

@ Wilco
Als je de rest van de opbouw gaat doen dan heb je aan een chemische polish & blauwe pad voldoende.