• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Grande Punto, watervlekken in de bekleding

RRwagon

Detailing rookie
4 aug 2016
3
12
Beste allemaal,

Ik heb mijn fiat grande punto van buiten heel netjes gekregen (uitgebreid gewassen, non ferro (paarse auto!!), nog een keer gewassen, gekleid en nu in de Dodo Juice.
c3182ab18af9e814bc6fef7708bb7a0d.jpg

Hartstikke tevreden over!
Maar nu de uitdaging..
Het twotone interieur heeft best wat vlekken.
28745c7919bc0eb487c6a35a8c1206cc.jpg

ea58d24745f3e19e1c3854759a599585.jpg

Gisteren bezig geweest met een extractor (gehuurd bij Boels), dit heeft enige verbetering gegeven op de achterbank, maar nog onvoldoende op de voorstoelen!

Heeft iemand nog tips?
Groet, Richard
 
Heb je alleen water gebruikt als extractiemiddel of kreeg je er nog wat bij? En heb je de stoelen voor behandeld met zeep of ben je gelijk gaan sproeien en zuigen? Anders probeer het eens met een stoomreiniger.
 
Ik heb inderdaad niet voorbewerkt, maar ik ben direct met water/reiniger (1:5) aan de slag gegaan. Ik vond de extractor ook niet prettig werken moet ik zeggen, er bleef veel vocht achter, hoewel ik zeer zuinig ben geweest met bevochtigen. Had ik wellicht eea. Langer moeten laten inwerken?

Stoom is idd een andere optie, nog niet geprobeerd..

Gr, Richard
 
Het beste is de vlek in te spuiten met een daarvoor bedoelde zeep/shampoo. Dan lichtjes borstelen om alles los te maken. Daarna rustig te werk gaan met de extractor. Als je denkt of ziet dat de vlekken eruit zijn dan alles even goed na zuigen.

Heb je ook warm water rond de 40 graden gebruikt in de extractor? Dat kan ook nog wel eens helpen.
 
Hey Richard,

Zijn het alleen watervlekken? Dus kringels? Dan is het simpelweg te nat geworden en niet egaal. Je kan de stoelen opnieuw oppervlakkig bevochtigen, ALLES, en laten opdrogen. Eventueel wat droge doeken erop of extracten.

Is het vervuiling? Dan zal je een product moeten gebruiken, zoals een All Purpose Cleaner (APC) of een specifieke shampoo. Deze breng je oppervlakkig aan, laat je kort inwerken en daarna agiteer je de bekleding met een zachte borstel. (bijv. paardenhaar borstel) Het product kan inweken op de vervuiling, met de borstel werk je het los en met een extractor kan je het verwijderen.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
thanks allen! auto is ondertussen met vlekken en al verkocht, en mijn andere auto heeft een interieur waar je van de vloer kunt eten, (bijhouden scheelt een hoop), dus voorlopig geen interieurklus meer! dank voor het meedenken :)