Zaterdag stond de witte fiesta van Mark op het programma.
Wit kan een lasige kleur zijn op het gebied van glans, maar alle vlekjes die je op een donkere auto niet ziet, zijn op het maagdelijk wit erg opvallend.
Anderzijds vallen swirls weer minder op dan bij een donkere lak en dat maakt het lastig om te corrigeren.
De auto bij aankomst:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
eerst de velgen gereinigd met de meguiars wheel brightener en daarna nog een keer met APC 1:4., de auto gewassen en daarna gekleid.
Mark klaagde over vlekken op de onderzijde van beide voorportieren die hij er niet meer af kreeg. Sterker nog..de vlekken werden steeds erger…
Met behulp van klei (super natural) de ergste vlekken zoals teer en vliegroest kunnen verwijderen. Toch bleven er rare vegen over.
beetje lasig door het wit (en mijn fotografie kunsten) de vlekken vast te leggen…
Door uit diverse hoeken naar de vlekken te kijken, leek er een patroon in te zitten…en jawel, het patroon was aan beide zijden van de auto. Het bleek te gaan om ingevreten lijmresten van reclame stickers.
Een hit mezzo polijstmiddel op een witte pad op de excenter bracht al heel wat correctie, maar nog niet voldoende. Daarna 3M fastcut op de gele pad op de excenter en na twee hits was de beschadiging verdwenen.
De gehel auto met mezzo op wit gepolijst en enkele probleem gebieden wat zwaarder aangepakt met de 3M fast cut op gele pad. Al deze gebieden afgebouwd met mezzo op wit.
De glans van de witte lak kwam intussen alweer lekker terug
Daarna nog een rondje finale op de groene pad en als laatste stap geen glaze gebruikt maar de dodo juice lime prime op een blauwe 3M pad, om de lak te reinigen en voor te bereiden op de wax
het plakband verwijdert en de auto voorzien van de collinite 476 double coat wax, voor een lange bescherming.
De bandjes in de poorboys bold & bright , de kunststof strips in de autoglym bumper care met dit als eind resultaat.
Wit kan een lasige kleur zijn op het gebied van glans, maar alle vlekjes die je op een donkere auto niet ziet, zijn op het maagdelijk wit erg opvallend.
Anderzijds vallen swirls weer minder op dan bij een donkere lak en dat maakt het lastig om te corrigeren.
De auto bij aankomst:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
eerst de velgen gereinigd met de meguiars wheel brightener en daarna nog een keer met APC 1:4., de auto gewassen en daarna gekleid.
Mark klaagde over vlekken op de onderzijde van beide voorportieren die hij er niet meer af kreeg. Sterker nog..de vlekken werden steeds erger…
Met behulp van klei (super natural) de ergste vlekken zoals teer en vliegroest kunnen verwijderen. Toch bleven er rare vegen over.
beetje lasig door het wit (en mijn fotografie kunsten) de vlekken vast te leggen…
Door uit diverse hoeken naar de vlekken te kijken, leek er een patroon in te zitten…en jawel, het patroon was aan beide zijden van de auto. Het bleek te gaan om ingevreten lijmresten van reclame stickers.
Een hit mezzo polijstmiddel op een witte pad op de excenter bracht al heel wat correctie, maar nog niet voldoende. Daarna 3M fastcut op de gele pad op de excenter en na twee hits was de beschadiging verdwenen.
De gehel auto met mezzo op wit gepolijst en enkele probleem gebieden wat zwaarder aangepakt met de 3M fast cut op gele pad. Al deze gebieden afgebouwd met mezzo op wit.
De glans van de witte lak kwam intussen alweer lekker terug
Daarna nog een rondje finale op de groene pad en als laatste stap geen glaze gebruikt maar de dodo juice lime prime op een blauwe 3M pad, om de lak te reinigen en voor te bereiden op de wax
het plakband verwijdert en de auto voorzien van de collinite 476 double coat wax, voor een lange bescherming.
De bandjes in de poorboys bold & bright , de kunststof strips in de autoglym bumper care met dit als eind resultaat.