• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Filesproeier?

Ik werd eigenlijk meer hierdoor getriggerd:
De filesproeier sproeit met grote kracht een zoutoplossing op de weg onder voertuigen door.

Inmiddels is er een filmpje bij het artikel geplaatst; het lijkt daarin wat minder erg dan ik in eerste instantie dacht na het lezen van bovenstaande quote.
 
Het lijkt mij niet erg bevorderlijk voor de auto's, aangezien zout het oxidatie-proces van de metalen van o.a. auto's versnelt. Dit wordt in de winter dus meer gebruik maken van de overige wegen (gelukkig is dat geen probleem met audi quattro + winterbanden).
 
Ik ben bang dat dit weer de zoveelste miskoop is: die filesproeier werkt alleen als de weg brandschoon is, als er tussen de rijbanen (en op de rand van de vluchtstrook) iets van sneeuwruggetjes, of ijsrestanten liggen, dan blokkeert dat het strooiveld van de sproeier en zal het sproeimiddel alle kanten op gereflecteerd worden, maar grote delen van de rijbaan worden niet geraakt.
 
Ze kunnen strooiwagens kopen wat ze willen, zolang er een heleboel mensen niet voorbereid en te bang de weg op gaan helpt het geen hol.....
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Zout en de natrium oplossing worden deels geactiveerd door er overheen te rijden en een deel eigen vermogen tot smelten. De auto's moeten het zout als het waren activeren door het "uit te smeren" rijden. En niet schadelijk? Kom eens kijken na een winter strooien bij ons! Het vreet echt overal doorheen! Dit nieuwe apparaat spuit niet alleen onder je auto door maar er ook deels tegen aan (wielen) laat staan het extra vuil wat hij laat opspatten.