• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fillers

dovdmeer

Detailing addict
16 mei 2008
689
65
51
Bergschenhoek
Hopelijk staat hij in het juiste forum...:)

Misschien ben ik wat voorbarig aangezien waarschijnlijk vandaag pas bekend wordt of ik naar een andere auto kan gaan kijken (of niet..:) ), maar goed, toch interessant om te weten.

Als je bij dealers, handelaren en weet ik het allemaal wat auto's gaat bekijken zien ze er op het eerste gezicht altijd top uit. Naar aanleiding van het topic van Mila in de show off kun je dus echt veel maskeren met fillers, en volgens mij kun je ook best wel wat kleine krasjes en steenslag "wegwerken".

Is er een eenvoudige manier om hier doorheen te kijken? Met een microvezeldoekje even over een paar plaatsen vegen of wat dan ook om een betere kijk op de lak te krijgen? Of desnoods met de brinkman lamp ofzo erop schijnen...:D

Alvast bedankt!
 
Heel simpel: alcohol! Dit verwijderd wax en fillers.

En dan even kijken met een lamp zoals de Brinkmann.
 
Tnx!, maar zou de dealer het prettig vinden om een of andere vloeistof op de auto te smeren?...kan wel "per ongeluk" mijn Vodkaatje morsen... x-]

Misschien zo'n schoonmaakdoekje waar al een beetje alcohol in zit?
 
Als je ECHT geïnteresseerd bent kan dat het laatste onderhandelingspunt zijn, het controlleren van de staat van de lak.
Als ze daar moeilijk over doen kan dat 2 dingen betekenen. 1. Ze hebben iets te verbergen. 2. Ze hebben geen verstand van zaken en weten niet waar je het over hebt.
 
Precies gewoon tijdens een proefritje ergens waar het wat donker is.. ff stoppen schoonmaken + brinkmann zoals eerder aangeraden!
 
Moet je niet je handtasje vergeten Dennis, anders kijkt men nogal raar op als je met een zaklamp een proefritje gaat maken! :D
 
Sinds de Teletubbies op de TV zijn geweest kijkt daar echt niemand meer vreemd van op hoor...

ed_imgTINKY-WINKY_335395a.jpg
 
haha...jaja...ik zal mijn handtasje met mijn kam (;) ) en makeup enzo ook meenemen...
gay20smilie.gif
dan kan ik daar ook wat alcohol en de lamp bij doen...valt eeeecht niet op!...;)
 
Is de M7 show car glaze van meguiars ook een filler? Weet dat je hem een beetje kunt vergelijken met black hole, maar of het ook een filler is?
 
Iedere glaze (bij Meguiar's heet het een polish :roll ) heeft wat vullende eigenschappen, de een wat minder dan de ander, komt door de oliën die er in zitten om de lak te voeden, of de M7 meer of minder vult dan de blackhole kan je niet zeggen, heb de M7 zelf nooit geprobeerd namelijk... Ik gebruik Black Hole, maar niet om zijn vullende capaciteiten, maar echt als glaze. De krasjes die het op moet vullen zijn al niet meer aanwezig na een polijstbeurt.
 
wwac zei:
Is de M7 show car glaze van meguiars ook een filler? Weet dat je hem een beetje kunt vergelijken met black hole, maar of het ook een filler is?

Ik weet niet of megs M7 fillers heeft, maar in ieder geval genoeg oliën om een wat oudere lak donkerder te maken en een natte glans te creëren.
Ik zeg oudere lak omdat deze wat poreuzer zijn dan een nieuwere lak, dus zelfs na het polijsten zal je denken dat een glaze geen toegevoegde waarde heeft omdat het oppervlak perfect is, maar niks is minder waar. Het zal de lak voeden en diepte geven waardoor het een mooi helder uiterlijk zal creëren: de “wetlook”.
Poorboys Black Hole voedt de lak ook en is ideaal om de overige diepe krassen te maskeren door middel van de fillers. Ideaal voor degenen die met de excenter of D/A de diepere krassen er niet uit hebben gekregen.

Iemand allebei geprobeerd?
 
oke thanks voor de antwoorden allemaal. Ik blijf bij de m7 als glaze. Ben nu weer bij de volgende stap aangekomen. Ik weet al dat ik ga toppen met nattty's blue. Maar lees ongelofelijk veel verdeeldheid in meningen over collnite's 845. Wax of sealant. Hij is longlasting, zo'n 4 maanden heb ik zelfs al gehoord, veel langer dus als PB EXP bijvoorbeeld, maar hij word niet als sealant gezien. Beetje vreemd toch? Ook bij CC staat ie onder vloeibare wax.

Ík wil in principe de beste sealant (langste beading, beste bescherming). Qua glans maakt het niet superveel uit want top naderhand toch met natty's blue.

Een beetje offtopic dus, maar bij deze de volgende stap :party: