• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Finishen na harde lak

GTI-EDITION230

Detailing guru
3 aug 2010
406
150
Nijverdal
Hoe kun je het beste finishen op een harde lak van bijvoorbeeld een Mercedes lak. Om redelijk te corrigeren pak ik de witte of de blauwe spiderpad van scholl met de S2 of S3 . En wat kan ik het beste daarna gebruiken heb niet echt het idee dat s30 op een oranje pad nog veel uithaalt. Ik doe het altijd wel maar misscien is er een andere combinatie die beter uitpakt.
 
Op de Volvo-lak geen problemen met S3 en afronden met S30 hier.
S3 doet het meeste werk en wit met S30 maakt het voor mij af. Werk je lang genoeg door (meerdere hits) met S3??
 
Finishen met S30 is, zeker na compounden met een spiderpad, wel aan te raden.

Een finishing combi zal inderdaad niet volgas corrigeren, maar je werkt aan je hoogglans. :)
 
Yep. S3 op Spider en dan s30 op wit of nanolex finish op Donker blauw( nanolex pad) voor de finishing touch.
Volgens mij als je tussen de s3 en s30 goed ontvet dan zie je het verschil wel aan de glans. Maar de s3 met een doekje afvegen en dan inspecteren ben ik met je eens dan zie je het amper maar dat komt meer door de glaze van de s3 volgens mij.
 
Ik finish meestal met de zelfde combinatie. Of oranje Scholl met S40. Die waas die je nabewerkt van de S3 of zelfs S2 zal je met TL-licht niet zien, alleen met een lichtbron direct in de lak geschenen.

Vaak is dit wel een vertrouwde combinatie die ik gebruik. Voorheen ook vaak Menzerna SF4000 (nu SF3500) gebruikt.

 
Bedoel je de oranje pads van Scholl? Om te finishen vind ik die toch wel redelijk hard.

Die pads vind ik ideaal in combinatie met S17.

Ik gebruik de Scholl pads voor de stevigere stappen en de Rupes pads om te finishen.

Bij mij hangt het er een beetje van de lak waar ik mee finsih. Soms vind ik s30 fijner, en soms Rupes geel.

Op donkere lakken doe ik vaak zelfs nog een rondje Rupes wit op wit.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik finish meestal met de zelfde combinatie. Of oranje Scholl met S40. Die waas die je nabewerkt van de S3 of zelfs S2 zal je met TL-licht niet zien, alleen met een lichtbron direct in de lak geschenen.

Vaak is dit wel een vertrouwde combinatie die ik gebruik. Voorheen ook vaak Menzerna SF4000 (nu SF3500) gebruikt.


Wagen in filmpje ziet er wel denderend uit.
Welke combo is hier gebruikt?
 
@D!m!tr!
Correctie was met de Flex VRG 3401 en 3M FCP en dacht een MF pad van Meguair’s. Afgebouwd met Menzerna IP2100 (pads weet ik niet meer en gefinisht met Menzerna SF4000. (Zat in de Menzerna fase toen
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Vind wagen er super uit zien!
Thnx, manzerna, is dat qua kwaliteit beetje vergelijkbaar met polijst producten als rupes/monello etc etc?
 
@D!m!tr! ,
Menzerna= Monello en het zou mij niet verbazen wanneer de Rupes polijstmiddelen ook uit dezelfde fabriek komen maar dat weet ik niet zeker. Is gewoon kwaliteit
Zelfde geld voor merken als:
Scholl
Nanolex
Gyeon
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
@Nick376 ,als ik me niet vergis is S2 1 stap krachtiger dan Rupes blauw of Veloce.
S3 is eerder te vergelijken qua kracht met Veloce of Rupes blauw.
Ik geef zelf de voorkeur aan S3 omdat deze fijner verwerkt en minder stoft imo.
S2 heb ik zelf nog nooit gebruikt en ik zou daar niet zo snel naar grijpen want de meeste lakken krijg je met S3 al strak.
 
Rupes blauw en veloce komen denk ik wel aardig overeen.
Zag nauwijk verschil op test spots laatst, icm blauwe rupes foam en blauw wol.

S2 significant meer schurend vermogen denk jij Ric?
 
Ik gebruik S2 puur roterend op wol of op de spiderpad voor de tijdwinst. Maar dan moet de lak er wel echt om vragen.

Corrigeert lekker, maar werkt niet zo mooi af als een S3.
 
Rupes blauw en veloce en s3 zijn zo goed als gelijk.
De extra bite van s2 staat me wel aan opzich. Alleen jammer dat die er alleen al 1kg verpakkig is...
Iemand delen?:joy:
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!