• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Finixa rotary of een DAP900 machine, welke kan ik het best kiezen?

GaetanDB

Detailing rookie
1 okt 2013
166
0
Hallo,

Heeft er iemand al gehoord van de fixina poliermachine? Wou morgen een DAP900 kopen aangezien ik ter plekke ga maar ik kan de finixa veel goedkoper krijgen dankzij een kennis. En ben nu aan het twijfelen. Vooral omdat de finixa een handvat langs de zijkant heeft, wat het polieren vergemakkelijkt.

Iemand opvattingen over deze machine?

Hier een foto.

Fixina poliermachine foto

Alvast bedankt mannen!

Ten eerste moet je denk ik de keuze maken tussen een Rotary en een excenter
Daarna kan je een keuze maken voor een merk
Goedkoop is duurkoop zegt het spreekwoord ;)

Ik heb zelf drie PolishingPower machines en die bevallen uitstekend.

Inderdaad je vergelijkt een Dual Action machine met een rotary, twee totaal verschillende machines.

Daarnaast werkt een greep aan de zijkant ontzettend onhandig! De balans is moeilijk te vinden, de druk is niet goed te verdelen. Wij raden juist iedereen af om een greep aan de zijkant te gebruiken en ik denk dat andere mensen mijn visie daarin delen.

Als dit je eerste machine gaat zijn, zeker de DAP nemen...
Deel het standpunt van Tim, zijgrepen zijn ondingen

Koop die DAP maar snel en vergeet die Fixina.............oeps Finixa-machine ;)
Om sneller correctie te hebben én de kans dat je ook sneller door de lak gaat is een Rotary idd handiger.....:-"
Zolang je zo'n DAP normaal gebruikt kan je zo goed als niet door je lak polijsten .
Mijn dochter van 13 ( ondertussen 14 jaar ) heeft zo haar eigen DAP900 en polijst hiermee ZONDER handvat .

Het enigste minpuntje aan een DAP ( die van cc en mogelijk ook vele andere merken ) vind ik het regelwieltje dat de snelheid regelt ...........dat zou beter bovenaan staan zodat je tijdens het polijsten de snelheid kunt regelen ............wat bij een Rotary meestal wel het geval is .

Dacht dat het beide excenters waren.. Bedankt voor de verheldering. Ik wil inderdaad beginnen met een DA, maar aangezien ik kan oefenen op 2 wagens (die trouwens richting schroot gaan dus in de fout gaan is geen enkel probleem) wou ik ook direct ingaan op de PRO900+orange peel pads. Maar die stap zal inderdaad te groot zijn zoals ze mij zeiden via mail. Maar toch, blijft aanlokkelijk om te proberen :-d

Een handvat leek mij handiger, dan laat je de machine zowaar op de auto draaien en gewoon sturen.. Ik neem jullie wijselijk advies op en zal mij morgen een DAP900 kopen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Misschien nog 1 vraag, een apart topic openen is nutteloos.
-Waarom verkopen jullie, Carclean.com, geen 3M polier producten (groen, geel, blauw)?
Blijkbaar zijn dit onklopbare producten volgens een professionele polierder, heeft nog nooit beter gezien in de garage waar hij de stroom aan auto's dagelijks moet polieren. Vond het raar dat hij+fora in engeland dit zo ophemelen en hier toch geen enkel van te vinden. Een nieuwsgierig vraagje :-"

3M is goed, maar echt niet heilig hoor...
Sowieso zou ik nooit voor één merk polijstmiddel gaan.
Het ene merk kan heeel goed werken op een bepaalde lak, waar een ander merk niets teweeg brengt (of niet netjes finished).

3M vind je meestal al in auto-onderdelen-winkels , bvb autovak ( Kontich) , autoparts Dejonghe ( Deurne) , alsook produkten van ........Autoglym
Om nu nog een extra polijstmiddel op te nemen in de shop lijkt me wat dubbel, zeker als er genoeg alternatieven zijn .
Er zijn wel enkele produkten in de shop van 3M te vinden maar geen........3M-polijstmiddel . ;)

3M is prima, maar niet perse beter dan de polijstmiddelen die wij in ons assortiment hebben. Elk product heeft zijn eigen karakter en dus ook voor- en nadelen.

Dap900 aangekocht deze morgen, alsook een deftige uitleg gekregen in de shop zelf van Dibbuz! Nog bedankt hiervoor! Was de 300km heen en weer waard!
Zal hiermee oefenen op een wagen voor de schroot, dan ene voor te verkopen en dan mijn eigen wagen met de monello lijn :-d