• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

First Time Dap op een Suzuki Bandit

Woody

Detailing rookie
14 okt 2011
997
0
36
Beste CarCleaners,

Eindelijk na lange tijd toch gekozen om van handmatig naar machinaal te gaan:)_[]
Gisteren was het zover! Pakketje van CarClean was zo blij als een klein kind in een snoepwinkel :o)

Afijn. Mijn vriendin vond het maar weer een onnodige uitgave...

Maar heb haar op andere gedachte gebracht door haar motor een full detailing te geven 8d
-Begonnen met een heerlijk warm sopje
-Daarna grondig gekleid (was toch nog redelijk schoon)
-Na test spot: Mezzo op Oranje en afgebouwd naar Finale op Wit en MG Gold Class Wax op Goud
-Velgen schoongemaakt
-Blok schoongemaakt
-Achterbrug en voorvork schoongemaakt

Foto's voor:

voor het wassen
Foto-KQPXA7MN.webp

na het wassen
Foto-FK86BTY6.webp

na het kleien 8-())
de tank:
Foto-PAOGIHIC.webp

kontje:
Foto-HDPC4OYA.webp

Foto-JPFCOGFD.webp

Foto's na:

tank:
Foto-TWZ4ZLKR.webp

kontje:
Foto-POPH3NT8.webp

Sfeerfoto's:love :

Foto-GUCDLBOU.webp

Foto-PNEAI3TM.webp

Foto-NCU3G8LB.webp

Foto-6GGGRIUK.webp

Bedankt voor het lezen!
Tips zijn altijd welkom,^^

grandscenicman zei:
Tips : ik zag liever een ander "kontje" :lol

Goed gedaan hoor! 8-)

Je vriendin was tevreden ?? :ja

MVG Danny

Die is heel tevreden :-d

dat andere kontje is voor de prive collectie :)_[]

@ picasso,

Woody zei:
-Begonnen met een heerlijk warm sopje
-Daarna grondig gekleid (was toch nog redelijk schoon)
-Na test spot: Mezzo op Oranje en afgebouwd naar Finale op Wit en MG Gold Class Wax op Goud
-Velgen schoongemaakt
-Blok schoongemaakt
-Achterbrug en voorvork schoongemaakt

;)

@ nicknameless bedankt voor het lijstje , maar er staat niet bij met welke produkten het blok , velgen , achterbrug en voorvork schoon zijn gemaakt .
Ik vraag dit maar even omdat ik binnen kort ook een motor moet doen , en wil me een beetje voor bereiden . ;)

picasso zei:
@ nicknameless bedankt voor het lijstje , maar er staat niet bij met welke produkten het blok , velgen , achterbrug en voorvork schoon zijn gemaakt .
Ik vraag dit maar even omdat ik binnen kort ook een motor moet doen , en wil me een beetje voor bereiden . ;)

Over het algemeen gebruik ik hiervoor WD40. Hier haal je zo ontzettend veel rotzooi mee weg (remstof, kettingvet, smeer)

Maar dit proces herhaal ik wel en zet er daarom dus ook geen wax op.

Aan het blok heb ik niet zo heel veel gedaan. Met een beetje WD40 op een doekje de sleuven schoongemaakt, maar deze waren nou niet echt noemenswaardig vies.

Tip: Voor gepolijste pak ik altijd Belgom Alu spul werkt echt super en heb nog niets kunnen vinden wat zo lang meegaat en mijn zo'n resultaat geeft met weinig inspanning:-"

Succes in ieder geval alvast:-)^