• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex XFE7-15 ervaringen?

Xsara Coupe

Detailing guru
19 mei 2009
867
153
Ik heb hier al even gezocht, maar kan nog niets over deze machine vinden...
Kwam in mijn speurtocht op internet deze 15mm vrije-rotatie machine van Flex tegen.. Een tegenhanger voor de Rupes 15, zo lijkt het.. Ik werk nu gewoon erg fijn met mijn Flex 3401VRG en vooral de degelijkheid van de machine spreekt me erg aan...

Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe machine? De specs zien er veelbelovend uit en volgens de filmpjes die ik op youtube kan vinden zou hij wat rustiger lopen dan de Rupes en vooral ook een stuk stiller zijn.. Vooral dat laatste zou een enorme vooruitgang zijn ten opzichte van de 3401!

xfe7-15_150.jpg

Max. polijstmiddel-Ø 160 mm
Max. steunzool-Ø 150 mm
Slag 15 mm
Onbelast slagtal 2900-8600 /min
Opgenomen vermogen 710 Watt
Afgegeven vermogen 420 Watt
Afmetingen (L x H) 370 x 140 mm
Kabellengte 4,0 m
Gewicht 2,4 kg

https://www.flex-tools.com/nl/Produkte/Polierer/XFE_7-15_150/index.php
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
Voor zover ik het begreep gaat het een nieuwe machine naast de 3401 worden.. In Amerika heeft flex de beide machines iig als een aanvulling naast de 3401 aangekondigd op diverse beurzen..
 
Kan je nog geen ervaring mee hebben omdat deze pas in september. Ze zijn nog bezig met de geluidsreductie en nog iets waar ze niet tevreden over waren. Er is een zending naar de VS gegaan om marketing redenen. Europa krijgt de verbeterde versie.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Goed om te weten! Vroeg het me af aangezien ik de machine wel in Duitsland te koop zag, en de nieuwe FLEX folder hem al wel vermeld... Zag ook levertijden van rond nu, maar dat leken inderdaad allemaal sites uit de USA.. Even geduld dus nog!
Ben erg benieuwd wanneer die komt!!

Kán een érg leuke ontwikkeling zijn.. Mooie voor komende kerst als ik het zo hoor!
 
Laatst bewerkt:
Dat systeem hebben we hier op het werk ook op de Metabo haakse slijpers.. Maakt volgens de jongens enorm veel verschil in werk comfort! Een veel rustigere machine met als gevolg minder belasting van spieren en gewrichten en dus minder vermoeidheid aan het einde van de dag!
Dat zou ik maar wat graag in mijn hobby machines terugzien!

Het bizarre is, en dat schrijven ze ook in dat topic, in die filmpjes met de dB meter er bij lijkt het juist de stilste van de drie machines...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ziet er uit als een mooie machine....

In het filmpje vergelijken ze deze met een Rupes BF 21 maar de flex is 15mm uitslag. Lijkt me dus dat een vergelijk met de BF15 gedaan moet worden, toch?

In het filmpje zie je wel duidelijk dat de flex het rustigst zijn werk doet. (armen stil) bij de andere machines zie je zijn armen trillen

 
Na veel te hebben gegoogled / gelezen toch besloten dat dit mijn eerste DA polisher moet worden. Morgen een ritje naar CC HQ :)