• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flexipads Glass Polishing Disc ervaringen

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Gisteren de ramen in de glascoating gezet.

Eerst Clearly Menthol, daarna kleien. Vervolgens de (nieuwe) Glass Polishing Disc gepakt en PBW Pro Polish erop gedaan, en gaan polijsten op een DAP900 V3.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet echt het voordeel van deze pad t.o.v. bijvoorbeeld een witte Monello foampad bij het polijsten van een ruit.

De pad is erg dun, dus kan lastig omgaan met buigingen/rondingen in de ruit, en ik vind hem erg stuiterig/onrustig op momenten. Een dikkere pad kan zich makkelijker aanpassen aan rondingen en dus beter overal komen met het polijstmiddel, wat resulteert in beter schoonmaken van de ruit. Omdat de pad dun en vrij hard is, vind ik ook dat hij het polijstmiddel niet lekker verspreid over de pad zelf.

Ik ben niet overtuigd, maar misschien zit er een andere filosofie achter?
 
Ik denk dat die pad bedoeld is om glas te polijsten, niet cleanen.
Omdat glas zo hard is moet de pad wat meer kunnen "grinden" en moet dit niet opgevangen worden door een zachte foam pad.
Ik heb ze zelf nog niet getest, maar ben wel van plan dit binnenkort te doen.
 
Deze pad is hard en is bedoeld om te combineren met een glass polish. Glas is té hard om zomaar te kunnen corrigeren, vandaar een harde pads met een glas-polijstmiddel waarbij de korrel niet word gedempt door zacht foam, maar juist hard aangedrukt word.

Dit zal met een cleaner en een zachte pad dus het tegenovergestelde zijn. :p



Greetz

.
 
okeee, dus het is simpelweg een foute combi met de Pro Polish?!

Paintcleaner op glas > Foampad
Polijstmiddel met korrel op glas (het liefst glasspolish) > Glass Polishing Disc

Mijn doel was reinigen en geen correctie...dus dan de foam pakken...
 
Mijn doel was reinigen en geen correctie...dus dan de foam pakken...

Ik pak meestal tijdens het polijsten ook effe de ramen mee. Meestal gewoon met de finishing combi. Het idee is dat ik weinig aan het raam zal corrigeren, maar gebruik de korrel en cleaner in het polijstmiddel om wat kracht bij te zetten.

Net als bij sommige glazes, waar een microkorrel in zit om wat extra bite te hebben bij de cleanende werking. Deze korrel is niet bedoeld om volgas te polijsten, zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe