• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flitsvoorstelling!

Barleone

Detailing trainee
7 apr 2017
8
45
Beste en minderbeste carcleaners,

Aan allemaal een onwennig hoi, Barleone hier. Dit subforum is er met een reden, dus ik gedraag me volgzaam om me hier kort voor te stellen. Ik betaal al wat jaartjes wegenbelasting en om de overheid niet met onnodig wegenonderhoud en budgetoverschotten op te zadelen heb ik ook een auto, om het asfalt af te slijten voordat ze weer gaan asfalteren. Het is een nette zwarte Polo 9N3 uit 2005, waar ik heel tevreden mee forens. Ik heb er vorig jaar 16" LMV onder gekocht omdat de Old RS6 17" van de vorige eigenaar me wat te groot waren ( wie wil ze hebben ). In de winter rijdt deze dieselaar op staal.

Qua onderhoud is mijn interesse vooral gewekt door de nieuwe LMV die ik netjes wil houden en ik was de auto graag met de hand (of borstelvrije wasstraat). Een nieuwe washmit (de gewone Monello) en shampoo (Dodo BTBM) zijn mijn eerste aanwinsten. Het lijstje wat ik heb opgesteld voor de velgen vond ik wat te duur bij elkaar worden. Wie weet krijgt dat toch eens een vervolg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tim
Welkom hier!

Van die washmitt en shampoo ga je al veel plezier beleven hoor!
Was je al met twee emmers?
Eh, op mijn manier. Ik sop met de ene emmer, en spoel af met de andere emmer. Dus... nee, geen twee emmerbeleid tot nu.

Ik wil mn leven beteren, dus ik loer al een tijdje over het forum met de exterieur handwas van Dibbuz als mooie leidraad.
 
Eh, op mijn manier. Ik sop met de ene emmer, en spoel af met de andere emmer. Dus... nee, geen twee emmerbeleid tot nu.

Ik wil mn leven beteren, dus ik loer al een tijdje over het forum met de exterieur handwas van Dibbuz als mooie leidraad.

Dat stappenplan is de perfecte leidraad voor een beginner, dus dat gaat zeker weten goed komen! :)
 
Dat stappenplan is de perfecte leidraad voor een beginner, dus dat gaat zeker weten goed komen! :)
Ik geloof je meteen :)

Echter of mijn auto van 12 jaar de investering waard is betwijfel ik, ben bang dat ik juist de swirls extra ga tonen als ik hem een basis (hand) behandeling geef. Ik probeer het een beetje budget te houden. Op basis van Dibbuz kwam ik toch al op 130 euro uit en dat is me wat teveel voor een startsetje.
 
Welkom oo het forum! Leuke eerste kennismaking. :)

12 jaar oud? Ik heb een 98'er en des te leuker om eens flink aan te pakken dan een nieuwere auto die in verhouding nog maar weinig te lijden heeft gehad. ;)

Wat betreft je onkosten; Jep! Het kost allemaal wel wat. Maar, geloof me als ik zeg dat wanneer je nu al de interesse hebt, het alleen nog maar erger gaat worden. Haha!
Begin lekker met de basics en dan heb je al beter spuk in huis als het merendeel van de autoeigenaren. :)



Greeetz
 
Welkom Barleone, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

om eens flink aan te pakken
te beginnen met een "nieuwe" motorkap?:p

Begin lekker met de basis en dan heb je al beter spul in huis als het merendeel van de auto-eigenaren.
(even je spelfouten verbeterd ;))
Inderdaad, hij heeft al een goede washmitt en perfecte shampoo; dus al beter spul in huis dan......... 2 emmers zal ook geen probleem zijn: bouwmarkt-emmers volstaan als begin prima! Nu nog de techniek van het 2-emmer-systeem toepassen, een laagje Collinite 845 erbij en het virus zal zich uitbreiden! :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Dankjewel allemaal!
Welkom Barleone, veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

te beginnen met een "nieuwe" motorkap?:p

(even je spelfouten verbeterd ;))
Inderdaad, hij heeft al een goede washmitt en perfecte shampoo; dus al beter spul in huis dan......... 2 emmers zal ook geen probleem zijn: bouwmarkt-emmers volstaan als begin prima! Nu nog de techniek van het 2-emmer-systeem toepassen, een laagje Collinite 845 erbij en het virus zal zich uitbreiden! :grinning:
Je bedoelt om mijn motorkap als eerste aan te pakken? Er zit een plek roest maar ook redelijk steenslag op, dus die moet idd als eerste aandacht krijgen.

Ik heb vandaag mijn oude velgen gewassen (niet met de nieuwe mitt hoor). eerst reiniger erop en daarna met een sopje. wat blijven ze daarna nog vreselijk vies aan de achterkant. Een vetlaag en allerlei zwarte troep zit er nog aan. Dat moet nog wat schoner voordat ze op marktplaats gaan denk ik... Misschien ga ik de Mothers klei-kit nog aanschaffen en Poorboys SSR1, als laatste een wax-je wat ik nog heb staan.

Dat is een beetje het idee, omdat ik die klei en zonodig SSR1 ook wil gebruiken voor mijn huidige velgen om zomerklaar onder de auto te kunnen monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag mijn oude velgen gewassen (niet met de nieuwe mitt hoor). eerst reiniger erop en daarna met een sopje. wat blijven ze daarna nog vreselijk vies aan de achterkant. Een vetlaag en allerlei zwarte troep zit er nog aan.

Het velgbed en de acherkant van de spaken kan ook erg vies worden als je het niet schoonmaakt tijdens de reguliere wasbeurten. Afgelopen weekend heb ik de zomerset van mijn vader aangepakt en, ondanks dat ze niet extreem vies waren, ben ik toch 3 uur bezig geweest om ze helemaal schoon te krijgen.

Mijn tips:

- Neem ook het velgbed en de achterkant van de spaken mee bij de normale wasbeurten (maar dan heb je wel de juiste tools nodig en ik kan me voorstellen dat dat voor nu wat te duur is). Tijdens de normale wasbeurten gebruik ik altijd Meguiar's Wheel Brightener. Dat werkt enorm goed, is goedkoop in gebruik, waardoor de jaarlijkse schoonmaak bij de wissel van zomer/winter setjes een fluitje van een cent is.
- Als je echt vuile velgen hebt zou ik Monello Non-Ferro pakken. Dat is een stuk duurder, maar werkt nóg beter. Dat kan je een hoop tijd schelen.
- Koop ook een teerverwijderaar, want meestal zit er ook wat teer op de velgen.
- Tot slot: Als je ze eenmaal helemaal hebt schoongemaakt zou ik er wat bescherming op doen. Dat maakt het wasse makkelijker en heb je volgend jaar minder werk.